Ідентифікація математичної моделі електродвигуна на основі вибірки зі штучною побудовою ознак

Автор(и)

  • Антон Петрович Коротинський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-6309-5970
  • Людмила Костянтинівна Жученко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-4918-2995
  • Віталій Степанович Цапар Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-8347-7941
  • Андрій Антонович Савула Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-8583-4818

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312610

Ключові слова:

математична модель синхронного електродвигуна, ідентифікація математичної моделі, взаємна інформація, кореляційний аналіз параметрів роботи електродвигуна, штучне конструювання ознак

Анотація

Об’єктом даного дослідження є математична модель синхронного електродвигуна, отримана на основі експериментальних даних, яка враховує температурний режим та використовує штучні ознаки для підвищення точності її роботи. Характерною рисою даної роботи є врахування в моделі температурного режиму як складової техніко-експлуатаційного стану об’єкту. Отримана математична модель дозволить, у подальшому, синтезувати оптимальну систему автоматичного керування з точки зору експлуатаційного стану об’єкта.

Проблема, що вирішувалася, полягає у підвищенні точності ідентифікованих математичних моделей, шляхом застосування підходу штучного конструювання ознак.

Отримані результати показали, що ідентифікація математичних моделей початковими даними призводить до низького рівня точності отриманих моделей, а саме 65–70 % по першому вихідному каналу, 80–85% по другому і 75–80 % по третьому, четвертому і п'ятому вихідних каналах.

Відповідно, отримання моделей з більш високим порогом точності вимагає використання інших, більш значущих даних для ідентифікації. У статті представлено метод переформатування початкових даних у штучні ознаки та наведено кореляційну матрицю для визначення їх ефективності по відношенню до вихідних каналів.

Отримані в результаті штучні ознаки та вихідні оригінальні ознаки, використані при подальшій ідентифікації, отримана в результаті математична модель має у середньому вищі порогові значення точності, а саме 82 %, 93 %, 88 %, 85 %, 85 % на відповідні вихідні канали. Отримані результати доводять ефективність застосування принципу штучної побудови ознак, оскільки точність результуючої моделі на 5–10 % вища в порівнянні з базовою.

Сфера практичного використання отриманих результатів охоплює синтез систем автоматичного керування на базі математичних моделей об’єктів керування отриманих в результаті ідентифікації

Біографії авторів

Антон Петрович Коротинський, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Доктор філософії, старший викладач

Кафедра технічних та програмних засобів автоматизації

Людмила Костянтинівна Жученко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Доктор філософії, асистент

Кафедра технічних та програмних засобів автоматизації

Віталій Степанович Цапар, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технічних та програмних засобів автоматизації

Андрій Антонович Савула, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Аспірант

Кафедра технічних та програмних засобів автоматизації

Посилання

  1. Drif, M., Cardoso, A. J. M. (2014). Stator Fault Diagnostics in Squirrel Cage Three-Phase Induction Motor Drives Using the Instantaneous Active and Reactive Power Signature Analyses. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 10 (2), 1348–1360. https://doi.org/10.1109/tii.2014.2307013
  2. Trzynadlowski, A. M. (2001). Construction and steady-state operation of induction motors. Control of Induction Motors, 15–41. https://doi.org/10.1016/b978-012701510-1/50002-7
  3. Lindegger, M. (2009). Economic viability, applications and limits of efficient permanent magnet motors. Switzerland: Swiss Federal Office of Energy.
  4. Zhang, M., Tang, J., Zhang, X., Zhang, J. (2016). Intelligent diagnosis of short hydraulic signal based on improved EEMD and SVM with few low-dimensional training samples. Chinese Journal of Mechanical Engineering, 29 (2), 396–405. https://doi.org/10.3901/cjme.2015.1214.147
  5. Matić, D., Kulić, F., Pineda-Sánchez, M., Kamenko, I. (2012). Support vector machine classifier for diagnosis in electrical machines: Application to broken bar. Expert Systems with Applications, 39 (10), 8681–8689. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2012.01.214
  6. Lei, Y., Jia, F., Lin, J., Xing, S., Ding, S. X. (2016). An Intelligent Fault Diagnosis Method Using Unsupervised Feature Learning Towards Mechanical Big Data. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 63 (5), 3137–3147. https://doi.org/10.1109/tie.2016.2519325
  7. Boukra, T., Lebaroud, A., Clerc, G. (2013). Statistical and Neural-Network Approaches for the Classification of Induction Machine Faults Using the Ambiguity Plane Representation. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 60 (9), 4034–4042. https://doi.org/10.1109/tie.2012.2216242
  8. Wang, J., Gao, R. X., Yan, R. (2014). Multi-scale enveloping order spectrogram for rotating machine health diagnosis. Mechanical Systems and Signal Processing, 46 (1), 28–44. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2013.06.001
  9. Boashash, B. (2015). Time-frequency signal analysis and processing: A comprehensive reference. Academic Press.
  10. Electric Motor Temperature. Available at: https://www.kaggle.com/wkirgsn/electric-motor-temperature
  11. Korotynskyi, A., Zhuchenko, O. (2020). A system of automated control for the baking process that minimizes the probability of defects. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(2 (103)), 58–67. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.195785
Ідентифікація математичної моделі електродвигуна на основі вибірки зі штучною побудовою ознак

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25

Як цитувати

Коротинський, А. П., Жученко, Л. К., Цапар, В. С., & Савула, А. А. (2024). Ідентифікація математичної моделі електродвигуна на основі вибірки зі штучною побудовою ознак. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(1 (131), 91–98. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312610

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи