Розвиток фінансової грамотності та впровадження фінансових технологій для підвищення ефективності очолюваних жінками малих та середніх підприємств в Індонезії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312613Ключові слова:
теорія ЄТПВТ, фінансова грамотність, впровадження фінансових технологій, ефективність бізнесуАнотація
Малі підприємства, очолювані жінками, мають ключове значення для економіки Індонезії. Незважаючи на цей внесок, підприємниці стикаються з численними труднощами у побудові власного бізнесу, особливо при отриманні бізнес-кредитів. Жінки-підприємниці меншою мірою використовують технології і мають менші фінансові знання, ніж чоловіки. Дане дослідження спрямоване на визначення факторів фінансової грамотності, що впливають на успішність очолюваних жінками МСП, і масштабів використання фінансових технологій (фінтех) у якості альтернативного джерела фінансування офіційним фінансовим установам. В роботі досліджується впровадження фінансових технологій з використанням Єдиної теорії прийняття і використання технологій (теорія ЄТПВТ). Також розглядається, як впровадження фінансових технологій опосередковує вплив фінансової грамотності на ефективність МСП. У дослідженні застосовується кількісний підхід з використанням оціночної вибірки з 270 жінок-підприємниць, які раніше використовували фінансові технології. Дані проаналізовано за допомогою методу SEM-PLS. Згідно з дослідженням, очікувані зусилля, очікувана ефективність та соціальний вплив позитивно впливають на впровадження фінансових технологій серед малих підприємств, очолюваних жінками. Показано, що впровадження фінансових технологій є ключовим фактором, що впливає на ефективність очолюваних жінками МСП. Результати також вказують на те, що фінансова грамотність сприятливо впливає на успішність бізнесу. Дослідження демонструє, що впровадження фінансових технологій є опосередковуючим фактором між фінансовою грамотністю та успішністю МСП. Як наслідок, зроблені висновки сприяють кращому розумінню того, як впровадження цифрових технологій впливає на ефективність та довгострокову стійкість МСП. Отримані дані допоможуть підприємцям, політикам і власникам компаній у прагненні підвищити рівень виживання МСП за рахунок покращення операційної діяльності і використання цифрових технологій для сприяння доступності капіталу, впровадження фінансових технологій і фінансової грамотності.
Спонсор дослідження
- The authors gratefully acknowledge to Universitas Multimedia Nusantara, Indonesia that provided support for this research with the contract No. 0064-RD-LPPM-UMN/P-INT/VI/2024.
Посилання
- Franzke, S., Wu, J., Froese, F. J., Chan, Z. X. (2022). Female entrepreneurship in Asia: a critical review and future directions. Asian Business & Management, 21 (3), 343–372. https://doi.org/10.1057/s41291-022-00186-2
- Khan, R. U., Salamzadeh, Y., Shah, S. Z. A., Hussain, M. (2021). Factors affecting women entrepreneurs’ success: a study of small- and medium-sized enterprises in emerging market of Pakistan. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 10 (1). https://doi.org/10.1186/s13731-021-00145-9
- Jasin, M., Anisah, H. U., Fatimah, C. E. A., Azra, F. E. A., Suzanawaty, L., Junaedi, I. W. R. (2024). The role of digital literacy and knowledge management on process innovation in SMEs. International Journal of Data and Network Science, 8 (1), 337–344. https://doi.org/10.5267/j.ijdns.2023.9.020
- Saprikis, V., Avlogiaris, G., Katarachia, A. (2022). A Comparative Study of Users versus Non-Users’ Behavioral Intention towards M-Banking Apps’ Adoption. Information, 13 (1), 30. https://doi.org/10.3390/info13010030
- Widagdo, B., Sa’diyah, C. (2023). Business sustainability: Functions of financial behavior, technology, and knowledge. Problems and Perspectives in Management, 21 (1), 120–130. https://doi.org/10.21511/ppm.21(1).2023.11
- Ghosh, P. K., Ghosh, S. K., Chowdhury, S. (2017). Factors hindering women entrepreneurs’ access to institutional finance- an empirical study. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 30 (4), 279–291. https://doi.org/10.1080/08276331.2017.1388952
- Babajide, A., Osabuohien, E., Tunji-Olayeni, P., Falola, H., Amodu, L. et al. (2021). Financial literacy, financial capabilities, and sustainable business model practice among small business owners in Nigeria. Journal of Sustainable Finance & Investment, 13 (4), 1670–1692. https://doi.org/10.1080/20430795.2021.1962663
- Keuangan, O. J. (2022). Hasil snlik per kategori 62,42%. Otoritas Jasa Keuang., 2013.
- García-Pérez-de-Lema, D., Ruiz-Palomo, D., Diéguez-Soto, J. (2021). Analysing the roles of CEO’s financial literacy and financial constraints on Spanish SMEs technological innovation. Technology in Society, 64, 101519. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101519
- Agarwal, S., Zhang, J. (2020). FinTech, Lending and Payment Innovation: A Review. Asia-Pacific Journal of Financial Studies, 49 (3), 353–367. https://doi.org/10.1111/ajfs.12294
- Venkatesh, Morris, Davis, Davis (2003). User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View. MIS Quarterly, 27 (3), 425. https://doi.org/10.2307/30036540
- Bullough, A., Guelich, U., Manolova, T. S., Schjoedt, L. (2021). Women’s entrepreneurship and culture: gender role expectations and identities, societal culture, and the entrepreneurial environment. Small Business Economics, 58 (2), 985–996. https://doi.org/10.1007/s11187-020-00429-6
- Ye, J., Kulathunga, K. (2019). How Does Financial Literacy Promote Sustainability in SMEs? A Developing Country Perspective. Sustainability, 11 (10), 2990. https://doi.org/10.3390/su11102990
- Kurniasari, F., Lestari, E. D., Tannady, H. (2023). Pursuing Long-Term Business Performance: Investigating the Effects of Financial and Technological Factors on Digital Adoption to Leverage SME Performance and Business Sustainability – Evidence from Indonesian SMEs in the Traditional Market. Sustainability, 15 (16), 12668. https://doi.org/10.3390/su151612668
- Wen, B., Kurniasari, F., Dwi Lestari, E. (2024). Elucidating drivers of repurchase intention in the e-marketplace through the lens of online trust-building mechanisms. Innovative Marketing, 20 (1), 212–226. https://doi.org/10.21511/im.20(1).2024.18
- Wahyono, Hutahayan, B. (2021). The relationships between market orientation, learning orientation, financial literacy, on the knowledge competence, innovation, and performance of small and medium textile industries in Java and Bali. Asia Pacific Management Review, 26 (1), 39–46. https://doi.org/10.1016/j.apmrv.2020.07.001
- Lontchi, C. B., Yang, B., Shuaib, K. M. (2023). Effect of Financial Technology on SMEs Performance in Cameroon amid COVID-19 Recovery: The Mediating Effect of Financial Literacy. Sustainability, 15 (3), 2171. https://doi.org/10.3390/su15032171
- Llados-Masllorens, J., Ruiz-Dotras, E. (2021). Are women’s entrepreneurial intentions and motivations influenced by financial skills? International Journal of Gender and Entrepreneurship, 14 (1), 69–94. https://doi.org/10.1108/ijge-01-2021-0017
- Henseler, J., Hubona, G., Ray, P. A. (2016). Using PLS path modeling in new technology research: updated guidelines. Industrial Management & Data Systems, 116 (1), 2–20. https://doi.org/10.1108/imds-09-2015-0382
- Ringle, C. M., Sarstedt, M., Mitchell, R., Gudergan, S. P. (2018). Partial least squares structural equation modeling in HRM research. The International Journal of Human Resource Management, 31 (12), 1617–1643. https://doi.org/10.1080/09585192.2017.1416655
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Florentina Kurniasari, Elissa Dwi Lestari

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






