Покращення ефективності обслуговування вантажівок при транспортуванні щебню за допомогою генетичного алгоритму мурашиної колонії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.314147

Ключові слова:

надання послуг, транспортування, щебінь, термінал для власних потреб

Анотація

Заявки на міжострівні перевезення кам’яних заповнювачів обслуговуються через термінал для власних потреб (ТВП). Високий попит на щебінь змушує багато суден стояти в чергах, щоб їх завантажити. Однак цей стан не можна порівняти з наявністю самоскидів, які використовуються для обслуговування вантажно-розвантажувальних робіт. Це дослідження має на меті покращити продуктивність роботи самоскидів під час транспортування щебня, щоб отримати кількість самоскидів і оптимальний час завантаження та розвантаження від складу до відвантаження на ТВП. Дослідження проводилося на діючих гірських компаніях у регіоні Центрального Сулавесі. Метод збору даних здійснюється за допомогою польових досліджень (спостережень) з використанням приладу реєстрації часу шляхом реєстрації процесу транспортування щебню від місця зберігання до судна в ТВП та збору вторинних даних про потребу для транспортування. Метод аналізу використовує гібридний метод генетичного алгоритму мурашиної колонії, а саме метод комбінації між алгоритмом оптимізації мурашиної колонії та генетичним алгоритмом, який спрямований на максимізацію оптимальної кількості вантажівок, що використовуються в процесі транспортування, і мінімізацію часу на процес завантаження та розвантаження. Результати показали, що відбулося підвищення експлуатаційних характеристик самоскида, який використовувався для транспортування щебню, на найбільшу відстань 2,3 км із загальною кількістю 5 самоскидів. Кількість самоскидів у 5 одиниць було вибрано, тому що воно підпадає під критерій придатності, який є найближчим до оптимального значення або дорівнює вартості наявних ресурсів. При цьому оптимальний час процесу завантаження та розвантаження знаходиться в діапазоні 1,81–3,34 робочих днів

Спонсор дослідження

  • Expressions of thanks are expressed to the management of terminals for their own needs (TFON) who have provided a lot of data and information support in this research activity.

Біографії авторів

Syarifuddin Ishak, Brawijaya University

Doctoral Student of Civil Engineering

Department of Civil Engineering

Ludfi Djakfar, Brawijaya University

Professor

Department of Civil Engineering

Achmad Wicaksono, Brawijaya University

Philosophy of Doctor, Associate Professor

Department of Civil Engineering

Посилання

  1. Surury, F., Syauqi, A., Purwanto, W. W. (2021). Multi-objective optimization of petroleum product logistics in Eastern Indonesia region. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 37 (3), 220–230. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2021.05.003
  2. Daerah, B. P. (2022). Rekapitulasi Pengiriman Komoditas Agregat Batuan Antar Pulau. Palu: Bapenda.
  3. Daerah, B. P. (2022). Pembangunan IKN Sebagian Besar Menggunakan Batu dari Palu. Available at: https://kaltim.antaranews.com/berita/152709/pembangunan-ikn-sebagian-besar-menggunakan-batu-dari-palu
  4. Bayuaji, K. (2023). Analisis Penyebab dan Solusinya Atas Keterlambatan Kegiatan Bongkar Muat di Pelabuhan Peti Kemas.
  5. Blauth, J., Held, S., Müller, D., Schlomberg, N., Traub, V., Tröbst, T., Vygen, J. (2024). Vehicle routing with time-dependent travel times: Theory, practice, and benchmarks. Discrete Optimization, 53, 100848. https://doi.org/10.1016/j.disopt.2024.100848
  6. Amin, C., Wahab Hasyim, A., Sun’an, M., Yetty, Millanida Hilman, R., Fahmiasari, H. (2024). Impact of increasing local economic capacity on reducing maritime logistics costs in island Province of eastern Indonesia: A dynamic system approach. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, 27, 101195. https://doi.org/10.1016/j.trip.2024.101195
  7. Abdelati, M. H., Abd-El-Tawwab, A. M., Ellimony, E. E. M., Rabie, M. (2023). Solving a multi-objective solid transportation problem: a comparative study of alternative methods for decision-making. Journal of Engineering and Applied Science, 70 (1). https://doi.org/10.1186/s44147-023-00247-z
  8. Sar, K., Ghadimi, P. (2023). A systematic literature review of the vehicle routing problem in reverse logistics operations. Computers & Industrial Engineering, 177, 109011. https://doi.org/10.1016/j.cie.2023.109011
  9. Amiri, A., Amin, S. H., Zolfagharinia, H. (2023). A bi-objective green vehicle routing problem with a mixed fleet of conventional and electric trucks: Considering charging power and density of stations. Expert Systems with Applications, 213, 119228. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.119228
  10. Wang, Y., Lu, J. (2015). Optimization of China Crude Oil Transportation Network with Genetic Ant Colony Algorithm. Information, 6 (3), 467–480. https://doi.org/10.3390/info6030467
  11. Niluminda, K. P. O., Ekanayake, E. M. U. S. B. (2023). The Multi-Objective Transportation Problem Solve with Geometric Mean and Penalty Methods. Indonesian Journal of Innovation and Applied Sciences (IJIAS), 3 (1), 74–85. https://doi.org/10.47540/ijias.v3i1.729
  12. Jagtap, K. B., Kawale, S. V. (2017). Multi Dimensional Multi Objective Transportation Problem by Goal programming. International Journal of Scientific & Engineering Research, 8 (6), 568–573. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Kiran-Jagtap-2/publication/318876962_Multi_Dimensional_Multi_Objective_Transportation_Problem_by_Goal_Programming/links/5982e4010f7e9b9ebaab304a/Multi-Dimensional-Multi-Objective-Transportation-Problem-by-Goal-Programming.pdf
  13. Chen, L., Peng, J., Zhang, B. (2017). Uncertain goal programming models for bicriteria solid transportation problem. Applied Soft Computing, 51, 49–59. https://doi.org/10.1016/j.asoc.2016.11.027
  14. Pramanik, S., Jana, D. K., Maiti, M. (2016). Bi-criteria solid transportation problem with substitutable and damageable items in disaster response operations on fuzzy rough environment. Socio-Economic Planning Sciences, 55, 1–13. https://doi.org/10.1016/j.seps.2016.04.002
  15. Gao, T., Tian, J., Huang, C., Wu, H., Xu, X., Liu, C. (2024). The impact of new western land and sea corridor development on port deep hinterland transport service and route selection. Ocean & Coastal Management, 247, 106910. https://doi.org/10.1016/j.ocecoaman.2023.106910
  16. Mardanya, D., Maity, G., Roy, S. K., Yu, V. F. (2022). Solving the multi-modal transportation problem via the rough interval approach. RAIRO - Operations Research, 56 (4), 3155–3185. https://doi.org/10.1051/ro/2022131
  17. Pak, Y.-J., Mun, K.-H. (2024). A practical vehicle routing problem in small and medium cities for fuel consumption minimization. Cleaner Logistics and Supply Chain, 12, 100164. https://doi.org/10.1016/j.clscn.2024.100164
  18. Zhang, B. (2022). Logistics Transportation Time Optimization Based on Fuzzy Particle Swarm Optimization. MATEC Web of Conferences, 359, 01024. https://doi.org/10.1051/matecconf/202235901024
  19. Zhang, Y., Kou, X., Song, Z., Fan, Y., Usman, M., Jagota, V. (2021). Research on logistics management layout optimization and real-time application based on nonlinear programming. Nonlinear Engineering, 10 (1), 526–534. https://doi.org/10.1515/nleng-2021-0043
  20. Zheng, R., Liu, M., Zhang, Y., Wang, Y., Zhong, T. (2024). An optimization method based on improved ant colony algorithm for complex product change propagation path. Intelligent Systems with Applications, 23, 200412. https://doi.org/10.1016/j.iswa.2024.200412
  21. Anggraeni, D. A. F., Dianutami, V. R., Tyasnurita, R. (2024). Investigation of Simulated Annealing and Ant Colony Optimization to Solve Delivery Routing Problem in Surabaya, Indonesia. Procedia Computer Science, 234, 592–601. https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.03.044
  22. Tadaros, M., Kyriakakis, N. A. (2024). A Hybrid Clustered Ant Colony Optimization Approach for the Hierarchical Multi-Switch Multi-Echelon Vehicle Routing Problem with Service Times. Computers & Industrial Engineering, 190, 110040. https://doi.org/10.1016/j.cie.2024.110040
  23. Al-Ababneh, M. M. (2020). Linking Ontology, Epistemology and Research Methodology. Science & Philosophy, 8 (1). https://doi.org/10.23756/sp.v8i1.500
Покращення ефективності обслуговування вантажівок при транспортуванні щебню за допомогою генетичного алгоритму мурашиної колонії

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Ishak, S., Djakfar, L., & Wicaksono, A. (2024). Покращення ефективності обслуговування вантажівок при транспортуванні щебню за допомогою генетичного алгоритму мурашиної колонії . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (131), 82–90. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.314147

Номер

Розділ

Процеси управління