Покращення ефективності обслуговування вантажівок при транспортуванні щебню за допомогою генетичного алгоритму мурашиної колонії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.314147Ключові слова:
надання послуг, транспортування, щебінь, термінал для власних потребАнотація
Заявки на міжострівні перевезення кам’яних заповнювачів обслуговуються через термінал для власних потреб (ТВП). Високий попит на щебінь змушує багато суден стояти в чергах, щоб їх завантажити. Однак цей стан не можна порівняти з наявністю самоскидів, які використовуються для обслуговування вантажно-розвантажувальних робіт. Це дослідження має на меті покращити продуктивність роботи самоскидів під час транспортування щебня, щоб отримати кількість самоскидів і оптимальний час завантаження та розвантаження від складу до відвантаження на ТВП. Дослідження проводилося на діючих гірських компаніях у регіоні Центрального Сулавесі. Метод збору даних здійснюється за допомогою польових досліджень (спостережень) з використанням приладу реєстрації часу шляхом реєстрації процесу транспортування щебню від місця зберігання до судна в ТВП та збору вторинних даних про потребу для транспортування. Метод аналізу використовує гібридний метод генетичного алгоритму мурашиної колонії, а саме метод комбінації між алгоритмом оптимізації мурашиної колонії та генетичним алгоритмом, який спрямований на максимізацію оптимальної кількості вантажівок, що використовуються в процесі транспортування, і мінімізацію часу на процес завантаження та розвантаження. Результати показали, що відбулося підвищення експлуатаційних характеристик самоскида, який використовувався для транспортування щебню, на найбільшу відстань 2,3 км із загальною кількістю 5 самоскидів. Кількість самоскидів у 5 одиниць було вибрано, тому що воно підпадає під критерій придатності, який є найближчим до оптимального значення або дорівнює вартості наявних ресурсів. При цьому оптимальний час процесу завантаження та розвантаження знаходиться в діапазоні 1,81–3,34 робочих днів
Спонсор дослідження
- Expressions of thanks are expressed to the management of terminals for their own needs (TFON) who have provided a lot of data and information support in this research activity.
Посилання
- Surury, F., Syauqi, A., Purwanto, W. W. (2021). Multi-objective optimization of petroleum product logistics in Eastern Indonesia region. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 37 (3), 220–230. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2021.05.003
- Daerah, B. P. (2022). Rekapitulasi Pengiriman Komoditas Agregat Batuan Antar Pulau. Palu: Bapenda.
- Daerah, B. P. (2022). Pembangunan IKN Sebagian Besar Menggunakan Batu dari Palu. Available at: https://kaltim.antaranews.com/berita/152709/pembangunan-ikn-sebagian-besar-menggunakan-batu-dari-palu
- Bayuaji, K. (2023). Analisis Penyebab dan Solusinya Atas Keterlambatan Kegiatan Bongkar Muat di Pelabuhan Peti Kemas.
- Blauth, J., Held, S., Müller, D., Schlomberg, N., Traub, V., Tröbst, T., Vygen, J. (2024). Vehicle routing with time-dependent travel times: Theory, practice, and benchmarks. Discrete Optimization, 53, 100848. https://doi.org/10.1016/j.disopt.2024.100848
- Amin, C., Wahab Hasyim, A., Sun’an, M., Yetty, Millanida Hilman, R., Fahmiasari, H. (2024). Impact of increasing local economic capacity on reducing maritime logistics costs in island Province of eastern Indonesia: A dynamic system approach. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, 27, 101195. https://doi.org/10.1016/j.trip.2024.101195
- Abdelati, M. H., Abd-El-Tawwab, A. M., Ellimony, E. E. M., Rabie, M. (2023). Solving a multi-objective solid transportation problem: a comparative study of alternative methods for decision-making. Journal of Engineering and Applied Science, 70 (1). https://doi.org/10.1186/s44147-023-00247-z
- Sar, K., Ghadimi, P. (2023). A systematic literature review of the vehicle routing problem in reverse logistics operations. Computers & Industrial Engineering, 177, 109011. https://doi.org/10.1016/j.cie.2023.109011
- Amiri, A., Amin, S. H., Zolfagharinia, H. (2023). A bi-objective green vehicle routing problem with a mixed fleet of conventional and electric trucks: Considering charging power and density of stations. Expert Systems with Applications, 213, 119228. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2022.119228
- Wang, Y., Lu, J. (2015). Optimization of China Crude Oil Transportation Network with Genetic Ant Colony Algorithm. Information, 6 (3), 467–480. https://doi.org/10.3390/info6030467
- Niluminda, K. P. O., Ekanayake, E. M. U. S. B. (2023). The Multi-Objective Transportation Problem Solve with Geometric Mean and Penalty Methods. Indonesian Journal of Innovation and Applied Sciences (IJIAS), 3 (1), 74–85. https://doi.org/10.47540/ijias.v3i1.729
- Jagtap, K. B., Kawale, S. V. (2017). Multi Dimensional Multi Objective Transportation Problem by Goal programming. International Journal of Scientific & Engineering Research, 8 (6), 568–573. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Kiran-Jagtap-2/publication/318876962_Multi_Dimensional_Multi_Objective_Transportation_Problem_by_Goal_Programming/links/5982e4010f7e9b9ebaab304a/Multi-Dimensional-Multi-Objective-Transportation-Problem-by-Goal-Programming.pdf
- Chen, L., Peng, J., Zhang, B. (2017). Uncertain goal programming models for bicriteria solid transportation problem. Applied Soft Computing, 51, 49–59. https://doi.org/10.1016/j.asoc.2016.11.027
- Pramanik, S., Jana, D. K., Maiti, M. (2016). Bi-criteria solid transportation problem with substitutable and damageable items in disaster response operations on fuzzy rough environment. Socio-Economic Planning Sciences, 55, 1–13. https://doi.org/10.1016/j.seps.2016.04.002
- Gao, T., Tian, J., Huang, C., Wu, H., Xu, X., Liu, C. (2024). The impact of new western land and sea corridor development on port deep hinterland transport service and route selection. Ocean & Coastal Management, 247, 106910. https://doi.org/10.1016/j.ocecoaman.2023.106910
- Mardanya, D., Maity, G., Roy, S. K., Yu, V. F. (2022). Solving the multi-modal transportation problem via the rough interval approach. RAIRO - Operations Research, 56 (4), 3155–3185. https://doi.org/10.1051/ro/2022131
- Pak, Y.-J., Mun, K.-H. (2024). A practical vehicle routing problem in small and medium cities for fuel consumption minimization. Cleaner Logistics and Supply Chain, 12, 100164. https://doi.org/10.1016/j.clscn.2024.100164
- Zhang, B. (2022). Logistics Transportation Time Optimization Based on Fuzzy Particle Swarm Optimization. MATEC Web of Conferences, 359, 01024. https://doi.org/10.1051/matecconf/202235901024
- Zhang, Y., Kou, X., Song, Z., Fan, Y., Usman, M., Jagota, V. (2021). Research on logistics management layout optimization and real-time application based on nonlinear programming. Nonlinear Engineering, 10 (1), 526–534. https://doi.org/10.1515/nleng-2021-0043
- Zheng, R., Liu, M., Zhang, Y., Wang, Y., Zhong, T. (2024). An optimization method based on improved ant colony algorithm for complex product change propagation path. Intelligent Systems with Applications, 23, 200412. https://doi.org/10.1016/j.iswa.2024.200412
- Anggraeni, D. A. F., Dianutami, V. R., Tyasnurita, R. (2024). Investigation of Simulated Annealing and Ant Colony Optimization to Solve Delivery Routing Problem in Surabaya, Indonesia. Procedia Computer Science, 234, 592–601. https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.03.044
- Tadaros, M., Kyriakakis, N. A. (2024). A Hybrid Clustered Ant Colony Optimization Approach for the Hierarchical Multi-Switch Multi-Echelon Vehicle Routing Problem with Service Times. Computers & Industrial Engineering, 190, 110040. https://doi.org/10.1016/j.cie.2024.110040
- Al-Ababneh, M. M. (2020). Linking Ontology, Epistemology and Research Methodology. Science & Philosophy, 8 (1). https://doi.org/10.23756/sp.v8i1.500
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Syarifuddin Ishak, Ludfi Djakfar, Achmad Wicaksono
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.