Оцінювання ефективності імплементації імерсивних технологій у системах сталого розвитку університетів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.314232Ключові слова:
метод оцінювання, імерсивні технології, сталий розвиток, система розвитку університетуАнотація
Об’єктом дослідження є процеси оцінювання ефективності імплементації імерсивних технологій у системах сталого розвитку університетів. Проблемою, яка визначила мету роботи, є недостатність методичного інструментарію для оцінювання рівня ефективності імплементації імерсивних технологій на засадах сталого розвитку (на прикладі Національного університету «Львівська політехніка»). Авторський інструментарій складає: систему показників, методичний підхід до застосування програмного забезпечення для їх оцінювання, матрицю інтерпретації результатів. Вибір методу оцінювання ефективності обґрунтовано на підставі теорії нечітких множин. Дослідження факторів впливу на ефективність імплементації імерсивних технологій в навчальному процесі дало змогу сформувати систему інтегральних показників, що включають індикатори, покликані різнобічно ідентифікувати її рівень у студентському та викладацькому середовищах. Показник ефективності імерсивних технологій, імплементованих студентами, сприяє ґрунтовному аналізуванню їхньої здатності генерувати інновації на засадах таких технологій. Викладачам цей показник дає змогу визначати рівень результативності застосування імерсивних технологій під час викладання матеріалу. Ураховуючи ідеологію, закладену у системи сталого розвитку університетів, авторські показники відображають принципи стійкості. З метою економічної інтерпретації математичних результатів адаптовано матрицю GE/McKinsey. Розроблений методичний інструментарій апробовано на дисциплінах Львівської політехніки. Отримані рівні ефективності студентів: 83,5, 61,5 та 69,8 од., викладачів – 91,2, 78,4 та 82,7 од., що вказує на продуктивність підготовки викладачів та високий рівень розуміння студентами завдань проєктної роботи. Це засвідчило обґрунтованість та можливості використання інструментарію в практиці університетів
Посилання
- Impact Rankings 2022: hundreds of universities have SDG courses. Available at: https://www.timeshighereducation.com/news/impact-rankings-2022-hundreds-universities-have-sdg-courses
- Adams, T., Jameel, S. M., Goggins, J. (2023). Education for Sustainable Development: Mapping the SDGs to University Curricula. Sustainability, 15 (10), 8340. https://doi.org/10.3390/su15108340
- Earth911. Available at: https://earth911.com/inspire/green-universities-offering-sustainability-degree-programs/
- Brundiers, K., Barth, M., Cebrián, G., Cohen, M., Diaz, L., Doucette-Remington, S. et al. (2020). Key competencies in sustainability in higher education – toward an agreed-upon reference framework. Sustainability Science, 16 (1), 13–29. https://doi.org/10.1007/s11625-020-00838-2
- Office of Sustainability. Georgia Institute of Technology. Available at: https://sustain.gatech.edu/
- Baxter, G., Hainey, T. (2023). Using immersive technologies to enhance the student learning experience. Interactive Technology and Smart Education, 21 (3), 403–425. https://doi.org/10.1108/itse-05-2023-0078
- Radianti, J., Majchrzak, T. A., Fromm, J., Wohlgenannt, I. (2020). A systematic review of immersive virtual reality applications for higher education: Design elements, lessons learned, and research agenda. Computers & Education, 147, 103778. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103778
- Moolman, J., Corkery, G., Walsh, J., Morrissey-Tucker, S. (2022). The use of collaborative virtual environments (CVES) for engineering education in higher education institutions. EDULEARN22 Proceedings, 1, 5073–5081. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1212
- Pellas, N., Dengel, A., Christopoulos, A. (2020). A Scoping Review of Immersive Virtual Reality in STEM Education. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13 (4), 748–761. https://doi.org/10.1109/tlt.2020.3019405
- Bonasio, A. (2019). Immersive experiences in education: New places and spaces for learning. White paper, Microsoft.
- Palkova, Z., Fragkaki, M., Abdelhafid, F., Al-Qubaj, S. R., Aburajab, N., Hawamdeh, M. et al. (2019). Virtual reality as an innovative and immersive learning tool for heis in palestine. INTED2019 Proceedings, 1, 4517–4522. https://doi.org/10.21125/inted.2019.1121
- Scurati, G. W., Bertoni, M., Graziosi, S., Ferrise, F. (2021). Exploring the Use of Virtual Reality to Support Environmentally Sustainable Behavior: A Framework to Design Experiences. Sustainability, 13 (2), 943. https://doi.org/10.3390/su13020943
- Salloum, S., Al Marzouqi, A., Alderbashi, K. Y., Shwedeh, F., Aburayya, A., Al Saidat, M. R., Al-Maroof, R. S. (2023). Sustainability Model for the Continuous Intention to Use Metaverse Technology in Higher Education: A Case Study from Oman. Sustainability, 15 (6), 5257. https://doi.org/10.3390/su15065257
- Karyy, O., Novakivskyi, I., Kis, Y., Kulyniak, I., Adamovsky, A. (2023). Model of Educational Process Organizing Using Artificial Intelligence Technologies. Proceedings of the 7th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems. Volume III: Intelligent Systems Workshop, 332–347. Available at: https://ceur-ws.org/Vol-3403/paper27.pdf
- Prokhorova, V., Yemelyanov, O., Koleshchuk, O., Mnykh, O., Us, Y. (2024). Development of tools for assessing the impact of logistics communications on investment activities of enterprises in the context of capital movement. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (129)), 34–45. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304257
- Ryan, G. V., Callaghan, S., Rafferty, A., Higgins, M. F., Mangina, E., McAuliffe, F. (2022). Learning Outcomes of Immersive Technologies in Health Care Student Education: Systematic Review of the Literature. Journal of Medical Internet Research, 24 (2), e30082. https://doi.org/10.2196/30082
- Davila Delgado, J. M., Oyedele, L., Demian, P., Beach, T. (2020). A research agenda for augmented and virtual reality in architecture, engineering and construction. Advanced Engineering Informatics, 45, 101122. https://doi.org/10.1016/j.aei.2020.101122
- Cataldo, R., Grassia, M. G., Lauro, C. N., Marino, M., Voytsekhovska, V. (2020). A Bibliometric Study of the Global Research Activity in Sustainability and Its Dimensions. Data Science and Social Research II, 91–102. https://doi.org/10.1007/978-3-030-51222-4_8
- Petrushka, I., Yemelyanov, O., Zagozetska, O., Musiiovska, O., Petrushka, K. (2023). Assessment of the Impact of Biofuel Production on the Sustainable Development of Enterprises in the Agrarian Sector of Ukraine. Developments in Information and Knowledge Management Systems for Business Applications, 117–132. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25695-0_6
- Lourenço, F., Almeida, M., Oliveira, N. R., Pedro, N. (2024). Enhancing learning outcomes: combining case studies with immersive technology. EDULEARN24 Proceedings, 1, 7703–7708. https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1812
- Pylypenko, H. M., Prokhorova, V. V., Mrykhina, O. B., Koleshchuk, O. Y., Mushnykova, S. A. (2020). Cost evaluation models of R&D products of industrial enterprises. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 163–170. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-5/163
- Prokhorova, V., Mrykhina, O., Koleshchuk, O., Slastianykova, K., Harmatiy, M. (2023). The holistic evaluation system of R&D results under the circular economy conditions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (126)), 15–23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.291380
- Mrykhina, O., Lisovska, L. (2020). Methodical Approach to Pricing of R&D Products During their Transfer from Universities to Business Environment. 2020 IEEE 15th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), 7, 241–246. https://doi.org/10.1109/csit49958.2020.9321884
- Lourenço, J., Morais, J., Monteiro, J., Santos, J., Neves, N., Sá, S. (2022). Conceptions on higher education students about use of technologies in the learning process: a comparative study. INTED2022 Proceedings, 1, 3721–3730. https://doi.org/10.21125/inted.2022.1038
- The "Lviv Polytechnic - 2025" Development Strategy. Available at: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2316/strategy-2025-110122.pdf
- ERASMUS+. Available at: https://lpnu.ua/cmo/erasmus
- " Ekonomika staloho rozvytku v konteksti didzhytalizatsiyi": rozpochato seriyu lektsiy u ramkakh proiektu SUSTAIN. Available at: https://lpnu.ua/news/ekonomika-staloho-rozvytku-v-konteksti-didzhytalizatsii-rozpochato-seriiu-lektsii-u-ramkakh
- Kataloh vybirkovykh dystsyplin. Available at: https://directory.lpnu.ua/selective_subjects
- McKinsey & Company. Available at: https://www.mckinsey.com/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Viktoriia Prokhorova, Oleksandra Mrykhina, Orest Koleshchuk, Tetiana Demianenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.