Розробка імітаційної моделі роботи транспортно-експедиторського підприємства при організації мультимодальних перевезень вантажів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.316568Ключові слова:
транспортно-експедиторське обслуговування, мультимодальні перевезення, імітаційна модель, експедитор, митний режимАнотація
Об’єктом дослідження є процес надання транспортно-експедиторських послуг при організації мультимодальних перевезень вантажів у міжнародному сполученні.
Проблема, що вирішувалася, обумовлена потребою у розробці рекомендацій щодо вибору оптимального маршруту перевезення вантажу з урахуванням індивідуальних вимог замовника та показників ефективності роботи експедиторів транспортно-експедиторського підприємства.
Розроблено та реалізовано імітаційну модель роботи транспортно-експедиторського підприємства при організації мультимодальних перевезень вантажів в пакеті автоматизації імітаційного моделювання GPSS World. Модель передбачає оптимізацію тривалості надання послуг та дозволяє визначити необхідну кількість фахівців відділу перевезень для забезпечення ефективної співпраці з замовниками.
При розробці моделі враховано тривалість виконання бізнес-процесів при організації мультимодальних перевезень. Окрім цього, в моделі враховано імовірність виникнення помилок та затримок обслуговування, а також середній час затримки при виникненні помилок, що дозволить враховувати додатковий час роботи експедитора на їх усунення.
Застосування розробленої моделі на практиці дозволить фахівцям транспортно-експедиторських підприємств здійснювати організацію мультимодальних перевезень за декількома альтернативними варіантами маршрутів, що відповідають індивідуальним потребам замовника. Також це дасть можливість визначати оптимальну кількість експедиторів, необхідну для роботи у відділі мультимодальних перевезень.
При цьому тривалість надання транспортно-експедиторських послуг скоротиться на 12–16 %, час очікування в чергах на обслуговування зменшиться на 9–13 %, ефективність роботи фахівців відділу мультимодальних перевезень зросте на 9–14 %
Посилання
- Mnatsakanian, M., Shalina, K. (2022). Organizational and technological problems of intelligent interaction of road and sea transport. Scientific Journal of Polonia University, 54 (5), 170–182. https://doi.org/10.23856/5422
- Zhao, Y., Ioannou, P. A Dessouky, M. M. (2019). Dynamic Multimodal Freight Routing Using a Co-Simulation Optimization Approach. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 20 (7), 2657–2667. https://doi.org/10.1109/tits.2018.2871946
- Kostiennikov, O. M., Rudovol, P. S. (2017). Pidvyshchennia efektyvnosti orhanizatsiyi multymodalnykh perevezen za rakhunok koordynatsiyi ta kontroliu perevezennia vantazhu. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 58, 95–97. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2017_58__53
- Furuichi, M. (2021). Cross-border logistics practices, policies, and its impact. Global Logistics Network Modelling and Policy, 47–69. https://doi.org/10.1016/b978-0-12-814060-4.00003-4
- Sokolova, O., Soloviova, O., Borets, I., Vysotska, I. (2021). Development of conceptual provisions to effectively manage the activities of a multimodal transport operator. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (109)), 38–50. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225522
- Kubasakova, I., Senko, S. (2020). Simulation of Goods Transport. Research and the Future of Telematics, 296–305. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59270-7_22
- Migawa, K., Sołtysiak, A., Czyżewska, M. (2019). Method of assessment of the transport system functioning with the application of the simulation model of the operating process. MATEC Web of Conferences, 302, 01016. https://doi.org/10.1051/matecconf/201930201016
- Layeb, S. B., Jaoua, A., Jbira, A., Makhlouf, Y. (2018). A simulation-optimization approach for scheduling in stochastic freight transportation. Computers & Industrial Engineering, 126, 99–110. https://doi.org/10.1016/j.cie.2018.09.021
- Zhao, J., Zhu, X., Wang, L. (2020). Study on Scheme of Outbound Railway Container Organization in Rail-Water Intermodal Transportation. Sustainability, 12 (4), 1519. https://doi.org/10.3390/su12041519
- Hao, C., Yue, Y. (2016). Optimization on Combination of Transport Routes and Modes on Dynamic Programming for a Container Multimodal Transport System. Procedia Engineering, 137, 382–390. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.272
- Nahornyi, Ye., Shramenko, N., Оrda, A. (2017). Mathematical model of choosing the rational behavior strategies of forwarding service companies when interacting with subjects of transport market on cooperation conditions. Automobile Transport, 40, 12–19. https://doi.org/10.30977/at.2219-8342.2017.40.0.12
- Popa, C. (2022). The analysis of freight forwarding services using the business process modelling tools. Scientific Bulletin of Naval Academy, XXV (2), 110–116. https://doi.org/10.21279/1454-864x-22-i2-011
- Lebid, I., Luzhanska, N., Lebid, I., Mazurenko, A., Roi, M., Medvediev, I. et al. (2023). Development of a simulation model of the activities of a transport and forwarding enterprise in the organization of international road cargo transportation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (126)), 6–17. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.291039
- Lebid, I., Luzhanska, N., Lebid, I., Mazurenko, A., Halona, I., Kovtsur, K. et al. (2024). Selecting a transport and forwarding company for meeting a customer’s needs when organizing international road cargo transportation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (129)), 55–66. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.305238
- GPSS World Reference Manual (2001). Minuteman Software. Holly Springs NC, 305.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ievgenii Lebid, Nataliia Luzhanska, Iryna Lebid, Alexander Mazurenko, Maksym Roi, Iryna Mykhailenko, Lidiia Yelnikova, Oleksii Tihov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.