Визначення впливу армування асфальтобетонного покриву синтетичними сітками на його експлуатаційні показники
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.320426Ключові слова:
асфальт, синтетичні сітки, армування, колійність, зчеплення між асфальтобетонними шарамиАнотація
Об’єктом дослідження є асфальтобетонний покрив, верхній шар якого армований синтетичним матеріалом GlasGrid. Предметом досліджень є експлуатаційні показники асфальтобетонного покриву
Проведено експериментальні дослідження впливу армованого асфальтобетону синтетичними сітками на розвиток колійності та міцності зчеплення між шарами.
Встановлено, що армування асфальтобетонного покриву синтетичними сітками зменшує колійність. При 10 000 циклах навантаження та температурі 50 °С, середнє значення глибини колії в зразках-плитах без армуючої стіки склало 3,8 мм, а при температурі 60 °С – 3,7 мм. У випадку армування верхнього шару сіткою GlasGrid®GG100, глибина колії при робочій температурі 50 °С склала 3,3, а при робочій температурі 60 °С – 2,6 мм. При загальній кількості 20 000 циклів навантажень середнє значення глибини колії, без армування зразку-плити становлять 7,5 мм, а при армуванні – 5,9 мм.
Встановлено, що колієстійкість зразків-плит із армуючими синтетичними сітками, у порівнянні із зразками-плитами без армуючого матеріалу, після першого етапу випробувань склала 13,2 % та 29,7 % після другого етапу випробувань.
Встановлено, що максимальна вертикальна сила зсуву, яка виникає при руйнуванні асфальтобетонних шарів без армування є вищою, за асфальтобетонні шари армовані синтетичною сіткою. Величини вертикальних сил зсуву без армування зразків становить 21,63 кН та 18,46 кН при армування зразків синтетичною сіткою. При цьому максимальні напруження зсуву між шарами асфальтобетонних зразків-кернів без армування складають 1,169 МПа, а з армуванням – 0,988 МПа.
Армування верхнього шару асфальтобетонного покриття синтетичним сітками призведе до підвищення довговічності асфальтобетонного покриву проїзних частин автомобільних доріг
Посилання
- Onyshchenko, A. M., Mozghovyi, V. V., Harkusha, M. V., Aksonov, S. Yu. (2012). Suchasni aspekty pidvyshchennia koliestiykosti nezhorstkoho dorozhnoho odiahu. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 5, 25–30. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/au_2012_5_8
- Hameliak, I. P., Raikovskyi, V. F. (2014). Analiz transportno-ekspluatatsiynykh pokaznykiv stanu avtomobilnykh dorih derzhavnoho znachennia. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 1, 24–28. Available at: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/au_2014_1_7.pdf
- Gulyayev, V. I., Mozgovyy, V. V., Gustieliev, O. O., Shlyun, N. V., Kutsman, O. M., Baran, S. A. (2019). Analysis of stress-strain state of a road overlay reinforced by support under transverse cracks and SEAMs. The National Transport University Bulletin, 1 (43), 26–38. https://doi.org/10.33744/2308-6645-2019-1-43-026-038
- Onyshchenko, A. M. (2017). Proektuvannia zernovoho skladu asfaltobetonu pidvyshchenoi koliestiykosti z optymizatsieiu za pokaznykom rozrakhunkovoho stroku sluzhby. International scientific and practical conference "WORLD SCIENCE", 2 (4 (20)), 32–35. Available at: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/424118
- Shevchuk, L. V., Vashchilina, O. V., Lebedyeva, I. V., Baran, S. A. (2018). Finite element monitoring of straineddeformed road surface with bundle. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Series: Physics & Mathematics, 2, 57–60. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_fiz_mat_2018_2_9
- Mozghovyi, V. V., Kutsman, O. M., Baran, S. A., Borovyk, I. I. (2016). The assessment of durability of asphalt pavement asphalt through the test for resistance to permanent deformation accumulation. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 1 (34), 283–293. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vntu_2016_1_36
- Armuiuchi heohratky dlia asfaltobetonu GlaGrid®. Available at: https://www.viaduk.net/clients/caponier.nsf/0/2b53f3260fafa98bc22586f8002cd3aa/$FILE/minicatalogue_UKR_2020.10_v6.pdf
- Vasileva, H., Koshevyi, O., Mishchenko, O., Cherednichenko, P. (2020). Thermoelastic state of multilayered road pavement. Urban Development and Spatial Planning, 73, 29–40. https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.73.29-40
- Gaidaichuk, V., Gustieliev, O., Radkevich, A., Shevchuk, L., Shlyun, N. (2019). Thermal elastic deformation of the layered covering on the concave part of a road. Strength of Materials and Theory of Structures, 102, 180–190. https://doi.org/10.32347/2410-2547.2019.102.180-190
- Onyshchenko, A. M., Harkusha, M. V., Aksonov, S. Yu., Bilan, O. O. (2013). Eksperymentalnyi analiz vplyvu mikrovolokon na pidvyshchennia trishchynostiykosti ta koliestiykosti asfaltobetonnoho pokryttia vyprobuvanoho na kiltsevomu stendi. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 88, 89–100. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/adidb_2013_88_13
- Kushnir, O. V., Gamelyak, I. P., Raikovsky, V. F., Klimov, U. M. (2020). Designing of a design of road clothes for transportation of large and especially heavy loads by roads of Ukraine. Science and Education a New Dimension, VIII (30), 53–62. https://doi.org/10.31174/send-nt2020-244viii30-13
- Dorozhko, Y., Batrakova, A., Tymoshevskyi, V., Zakharova, E. (2021). Ensuring adhesion between the asphalt-concrete road surface and rigid base at the roadbed design stage. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (111)), 84–92. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.235394
- Onyshchenko, A. M. (2016). Method of Calculating Strength Grip Coating of Asphalt Roadway Bridge at Shift from Emergency Braking of Vehicle. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 4, 12–19. Available at: https://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/21577?show=full
- Onyshchenko, A., Kovalchuk, V., Zagorodniy, O., Moroz, V. (2023). Determining the residual service life of polymer-modified asphalt concrete pavement on road bridges. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (1 (123)), 41–51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279006
- Kovalchuk, V., Sobolevska, Y., Onyshchenko, A., Fedorenko, O., Tokin, O., Pavliv, A. et al. (2021). Procedure for determining the thermoelastic state of a reinforced concrete bridge beam strengthened with methyl methacrylate. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (112)), 26–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238440
- Al-Hadidy, A. I. (2023). Experimental Investigation on Performance of Asphalt Mixtures with Waste Materials. International Journal of Pavement Research and Technology, 17 (4), 1079–1091. https://doi.org/10.1007/s42947-023-00288-w
- Zhou, F., Li, H., Chen, P., Scullion, T. (2014). Research Report FHWA/TX-14/0-6674-1: Laboratory Evaluation of Asphalt Binder Rutting, Fracture, and Adhesion tests. Texas Department of Transportation, Austin. Available at: https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/27289
- Kim, Y. R., Lee, S., Seo, Y., El-Haggan, O. (2005). Impact of Price Reductions on the Long-Tern Pavement Performance of HMA Mixes in North Carolina. Available at: https://trid.trb.org/View/803337
- GLASGRID® GG. Available at: https://asphaltgroup.co.uk/glasgrid-gg
- Asphalt Reinforcement. Available at: https://eu.adfors.com/asphalt-reinforcement
- Investigations into the performance of asphalt inlays (2015). Test Report No. 1408005. Asphalta Prüf- und Forschungslaboratorium GmbH.
- DIN 1996-7:1992-12. Testing of asphalt; determination of bulk density, compacted density, void content and degree of compaction. Available at: https://www.dinmedia.de/en/standard/din-1996-7/1991339
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Artur Onyshchenko, Vitalii Kovalchuk, Dmytro Husev, Dmitry Anishchenko, Maksym Tymoshyn, Oleg Tsekhansky, Andrii Rubliov, Ihor Mel'nyk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






