Оцінка ефективності централізованого використання поїзних формувань у розгалуженій мережі постачання для металургійного виробництва
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.342416Ключові слова:
логістика запасів, коливання запасів, постачання сировини, оптимальний робочий парк, агентна симуляціяАнотація
Об’єктом дослідження є транспортно-технологічна система постачання сировини залізничним транспортом для забезпечення потреб металургійного підприємства. Вирішувалась проблема оцінки ефективності централізованого використання поїзних відправлень у розгалуженій мережі постачання для потреб металургійного виробництва. Гіпотеза дослідження – за умов централізованого управління парком рухомого складу залізничного транспорту на розгалуженій мережі постачання, його кількість буде меншою, ніж при нецентралізованому. Розроблено математичну та імітаційну моделі в середовищі AnyLogic University Researcher із застосуванням агентного та дискретно-подієвого підходів. Головним критерієм є мінімізація середнього часу доставки, а додатковими критеріями – оптимальне використання робочого парку вагонів та поїзних локомотивів. Їх застосування у сукупності дозволяє оптимізувати робочий парк залізничних вагонів і локомотивів з урахуванням розгалуженості мережі постачання та умов централізованого управління.
Експериментально встановлено, що при централізованому управлінні парком, коливання і обсяги залишків металургійної сировини підприємства залежать від норми завантаження вагонів відправницького, чи групи вагонів ступінчастого маршрутів. Відповідно до розрахованих значень коефіцієнтів детермінації, щільнішою виявилася апроксимація експоненціальною функцією. Варіативність залишків сировини знижується зі зміною технічної норми завантаження складу поїзда або вагонної партії. Встановлено, що різниця між стандартним відхиленням для норми завантаження поїзда у 4000 т (σ(х) = 4524,7 т) і стандартним відхиленням у 2606,5 т (σ(х) = 4524,7 т) становить 1918,2 т. Це відповідає 42 % від початкового значення показника.
Запропонований підхід дозволяє більш точно оцінити потребу в робочому парку вагонів та локомотивів, а також підвищити ефективність управління перевезеннями
Посилання
- Namazov, M., Matsiuk, V., Bulgakova, I., Nikolaienko, I., Vernyhora, R. (2023). Agent-based simulation model of multimodal iron ore concentrate transportation. Machinery & Energetics, 14 (1). https://doi.org/10.31548/machinery/1.2023.46
- Hennequin, S., Yazdani, M. A., Roy, D. (2022). Echelon Base Stock Policy for Symbiotic and Reverse Logistic Flows. IFAC-PapersOnLine, 55 (10), 269–274. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2022.09.399
- Ruiz Estrada, M. A., Koutronas, E. (2019). The multi-dimensional ports stock inventory and logistic control graphical modelling. Procedia Computer Science, 149, 80–85. https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.01.110
- Kholidasari, I., Ophiyandri, T. (2018). A Review of Human Judgment in Stock Control System for Disaster Logistics. Procedia Engineering, 212, 1319–1325. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2018.01.170
- Salamian, F., Paksaz, A., Khalil Loo, B., Mousapour Mamoudan, M., Aghsami, M., Aghsami, A. (2024). Supply Chains Problem During Crises: A Data-Driven Approach. Modelling, 5 (4), 2001–2039. https://doi.org/10.3390/modelling5040104
- Katsman, M. D., Myronenko, V. K., Matsiuk, V. I., Lapin, P. V. (2021). Approach to Determining the Parameters of Physical Security Units for a Critical Infrastructure Facility. Reliability: Theory & Applications, 16 (1 (61)), 71–80. https://doi.org/10.24412/1932-2321-2021-161-71-80
- Samsonkin, V., Goretskyi, O., Matsiuk, V., Myronenko, V., Boynik, A., Merkulov, V. (2019). Development of an approach for operative control over railway transport technological safety based on the identification of risks in the indicators of its operation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (102)), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.184162
- Matsiuk, V., Ilchenko, N., Pryimuk, O., Kochubei, D., Prokhorchenko, A. (2022). Risk assessment of transport processes by agent-based simulation. 13TH International Scientific Conference On Aeronautics, Automotive And Railway Engineering And Technologies (BulTrans-2021), 2557, 080003. https://doi.org/10.1063/5.0105913
- Chung, W., Talluri, S., Kovács, G. (2018). Investigating the effects of lead-time uncertainties and safety stocks on logistical performance in a border-crossing JIT supply chain. Computers & Industrial Engineering, 118, 440–450. https://doi.org/10.1016/j.cie.2018.03.018
- Osman, H., Azab, A., Baki, F., Gadalla, M. (2025). Stock design in hybrid manufacturing using a constrained clustering approach. Manufacturing Letters, 44, 253–260. https://doi.org/10.1016/j.mfglet.2025.06.031
- Maiyar, L. M., Thakkar, J. J. (2019). Modelling and analysis of intermodal food grain transportation under hub disruption towards sustainability. International Journal of Production Economics, 217, 281–297. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2018.07.021
- Islam, Md. M., Lingkon, Md. L. R. (2025). Rolling planning-based closed-loop supply chain logistics model under an unstable demand scenario. Cleaner Waste Systems, 12, 100392. https://doi.org/10.1016/j.clwas.2025.100392
- Wang, Y., Chen, Q., Dai, B., Wang, D. (2024). Guidance and review: Advancing mining technology for enhanced production and supply of strategic minerals in China. Green and Smart Mining Engineering, 1 (1), 2–11. https://doi.org/10.1016/j.gsme.2024.03.005
- Turpak, S., Ostrohliad, O., Trushevsky, V., Padchenko, O. (2024). Analysis of the Efficiency of Metallurgical Raw Material Delivery in Universal and Specialized Wagons by Economic Criterion. Transport Means 2024. Proceedings of the 28th International Scientific Conference. https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.p405-410
- Anufriyeva, T., Matsiuk, V., Shramenko, N., Ilchenko, N., Pryimuk, O., Lebid, V. (2023). Construction of a simulation model for the transportation of perishable goods along variable routes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (4 (122)), 42–51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.277948
- Katsman, M. D., Matsiuk, V. I., Myronenko, V. K. (2023). Modeling the reliability of transport under extreme conditions of operation as a queuing system with priorities. Reliability: Theory & Applications, 18 (2 (73)), 167–179. https://doi.org/10.24412/1932-2321-2023-273-167-179
- Katsman, M. D., Matsiuk, V. I., Myronenko, V. K. (2023). Study of the functioning of a multicomponent and multi-phase queuing system on the example of a vehicle repair enterprise. Reliability: Theory & Applications, 18 (3 (74)), 751–767. https://doi.org/10.24412/1932-2321-2023-374-751-767
- Matsiuk, V. I., Myronenko, V. K., Katsman, M. D. (2021). Tekhnolohichna nadiinist zaliznychnykh transportnykh system. Kyiv: TPK «Orkhideia».
- Zaruba, O., Okorokov, A., Vernyhora, R., Zhuravel, I., Barkalova, N. (2024). Substantiating the reliability conditions for the production process at metallurgical enterprises through the fault-tolerant functioning of the system «extraction of raw materials – technological railroad routes – metallurgical production». Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (130)), 37–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.310679
- Matsiuk, V., Galan, O., Prokhorchenko, A., Tverdomed, V. (2021). An Agent-Based Simulation for Optimizing the Parameters of a Railway Transport System. ICTERI-2021. Kherson, 121–128. Available at: https://icteri.org/icteri-2021/proceedings/volume-1/20210121.pdf
- Yaqot, M., Menezes, B. C. (2023). Integrating mineral mining and metallurgical supply chains: a qualogistics approach. Computer Aided Chemical Engineering, 1759–1764. https://doi.org/10.1016/b978-0-443-15274-0.50279-1
- Matsiuk, V., Yanovska, V., Hurochkina, V., Ilchenko, N., Tvoronovych, V. (2024). Prediction of CO2 emissions during multimodal grain transportation. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1415 (1), 012036. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1415/1/012036
- Wang, Y., Wu, Y., Hao, C., Hong, C. (2025). Research on the scheduling in sea-rail intermodal trains based on full-length and full-occupied strategy. Research in Transportation Business & Management, 59, 101301. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2025.101301
- Barthelmes, L., Görgülü, M. E., Kübler, J., Löffler, A., Kagerbauer, M., Vortisch, P. (2025). Modeling framework for the agent-based simulation of rail-based urban parcel transport: An application of a two-stage transport chain selection model in the city of Karlsruhe, Germany. Research in Transportation Business & Management, 59, 101306. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2025.101306
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Oleksandr Zaruba, Andrii Okorokov, Roman Vernyhora, Oleh Prokopa, Yurii Khomenko

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






