Ідентифікація параметрів математичної моделі судна для забезпечення автоматичного керування в умовах переходу

Автор(и)

  • Сергій Вікторович Іванов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги ,37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0003-3001-2451
  • Василь Михайлович Тєут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0002-0669-1549
  • Павло Борисович Олійник Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги ,37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0002-9481-0551

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.42139

Ключові слова:

ідентифікація моделі руху судна, ідентифікація параметрів збурення, спектральний аналіз, обмеження при русі судна

Анотація

В роботі представлено підхід до ідентифікації параметрів математичної моделі руху судна і збурень при русі в умовах переходу. Для визначення параметрів моделі і статичного збурюючого моменту запропоновано використати спектральний аналіз сигналу кутової швидкості. Запропонований підхід дозволяє визначити параметри моделі судна і амплітуду статичного збурення з точністю, достатньою для синтезу и налаштування регулятора автостернового.

Біографії авторів

Сергій Вікторович Іванов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги ,37, м. Київ, Україна, 03056

Кандидат технічних наук

Науково-дослідний інститут телекомунікацій, зав. науково-дослідного відділу

Василь Михайлович Тєут, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

здобувач

Науково-дослідний інститут телекомунікацій

Павло Борисович Олійник, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги ,37, м. Київ, Україна, 03056

Кандидат технічних наук

Науково-дослідний інститут телекомунікацій, н.с.

Посилання

  1. Roberts, G. N. (2008). Trends in marine control systems. Annual Reviews in Control, 32 (2), 263–269. doi: 10.1016/j.arcontrol.2008.08.002
  2. Yudin, Yu. I., Gololobov, A. N., Stepakhno, A. G. (2009) Metod rascheta parametrov matematicheskoj modeli sudna [Method for estimation of ship mathematical model parameters] Vestnik MGTU [MSTU Herald], 12 (1), 5–9. [in Russian]
  3. Pelevin, A. E. (2008). Identifikatcia parametrov morskogo podvizhnogo objecta pri periodicheskom dvizhenii s aktivnim upravlenijem [Identification of marine vessel model parameters using periodical movement undrer the active control Giroskopia i navigatcia [Gyroscopy and navigation], 4 (63), 29–44. [in Russian]
  4. Aisjah, A. S. (2010). An Analysis Nomoto Gain and Norbin Parameter on Ship Turning Maneuver. JTS, 21 (2). doi: 10.12962/j20882033.v21i2.31
  5. Casado, M. H., Ferreiro, R. (2005). Identification of the nonlinear ship model parameters based on the turning test trial and the backstepping procedure. Ocean Engineering, 32 (11-12), 1350–1369. doi: 10.1016/j.oceaneng.2004.11.003
  6. Banazadeh, A., Ghorbani, M. T. (2013). Frequency domain identification of the Nomoto model to facilitate Kalman filter estimation and PID heading control of a patrol vessel. Ocean Engineering, 72, 344–355. doi: 10.1016/j.oceaneng.2013.07.003
  7. Oliynik, P. B., Teut, V. M. (2010). Pobudova matematichnoji modeli sistemi keruvannia sudnom no osnovi identifikacii parametriv sudna z metoju viznachennja zakoniv keruvannia [Creation of ship control system mathematical modle at the basis of ship parameters identification in order to determine control laws] Sistemi upravlinnia, navigatcii ta zviazku [Control, navigation and communication systems], 1 (13), 28–36. [in Ukrainian]
  8. Sheykhot, A. K. (2008). Sovershenstvovanije sistsem upravlenia morskimi podvizhnimi objektami [Improvement of marine vessel control systems on the base of identification and adaptation: author's abstract of thesis for competition]. Vladivostok, FGOU VO “Morskoj gosudarstvenij universitet im. Admiral Nevelskogo” [Federal State Eductional Institution of Higher Education “State Maritime University by admiral G.I . Nevelskij”], 24. [in Russian]
  9. Elkaim, G. H. (2009). System identification-based control of an unmanned autonomous wind-propelled catamaran. Control Engineering Practice, 17 (1), 158–169. doi: 10.1016/j.conengprac.2008.05.014
  10. Spravochnik po teorii korablia v trioh tomah. Vol. 3. (1985). [Ship Theory Handbook. In 3 volumes, Vol.3.] Leningrad, "Sudostroenie", 544. [in Russian]
  11. Graupe, D. (1976) Identification of systems Huntington. NY, Robert E. Krieger Publishing Company, 276.
  12. Ivanov, S. V., Oliynik, P. B., Teut, V. M. (2013). Identification of ship model and disturbance parameters using spectral analysis. Journal of Chinese Inertial Technology, 3, 341–346. [in English]
  13. Dorosh, A. K., Kohanivskiy, O. P. (2006). Teorija jmovirnostei ta matematichna statistica [Probability theory and mathematical statistics] Kyiv, NTUU “KPI”, 268. [in Ukrainian]
  14. Ivanov, S. V., Oliynik, P. B., Teut, V. M. (2012). Modification of method of synthesis for adaptive gyropilot with the given dynamic error. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6/4 (60), 22–26. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/5678/5108 [in Ukrainian]
  15. Ivanov, S. V., Oliynik, P. B., Teut, V. M. (2012). Doslidgennya robastnosti ta stojkosti sproektovanogo avtosternovogo [Exploring robustness and stability of the designed gyropilot] Visnyk Cherkas’kogo derghavnogo technologichnogo universitetu [State Cherkassy technological university herald], 4, 18–25. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-29

Як цитувати

Іванов, С. В., Тєут, В. М., & Олійник, П. Б. (2015). Ідентифікація параметрів математичної моделі судна для забезпечення автоматичного керування в умовах переходу. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(4(75), 32–36. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.42139

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти