Дослідження можливості зрівноваження аеродинамічного дисбалансу крильчатки осьового вентилятора корегуванням масс

Автор(и)

  • Геннадий Борисович Филимонихин Кіровоградський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кіровоград, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-2819-0569
  • Любовь Сергеевна Олийниченко Кіровоградський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кіровоград, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0001-9351-6265

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51195

Ключові слова:

осьовий вентилятор, крильчатка, аеродинамічні сили, динамічний дисбаланс, аеродинамічний дисбаланс, автобалансир

Анотація

У випадку, коли лопаті крильчатки осьового вентилятора неточно виготовлені, встановлено аналогію між аеродинамічним дисбалансом і дисбалансом від незрівноважених мас. Зроблено висновок про можливість зрівноважування звичайного і аеродинамічного дисбалансів корегуванням мас до початку експлуатації вентилятора, і про можливість статичного чи динамічного зрівноважування цих дисбалансів пасивними автобалансирами під час роботи вентилятора.

Біографії авторів

Геннадий Борисович Филимонихин, Кіровоградський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кіровоград, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Любовь Сергеевна Олийниченко, Кіровоградський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кіровоград, Україна, 25006

Аспірант

Кафедра ремонту і експлуатації машин

Посилання

  1. Polyakov, V. V., Skvortsov, L. S. (1990). Pumps and Fans. Мoscow: Stroyizdat, 336.
  2. Iatsenko, V. (2009). Disbalance as a Cause of Vibration of Mine Stationary Machine Rotors. Scientific papers of Donetsk National Technical University, Donetsk. Series Mining electromechanical, 17 (157), 284–291.
  3. Ziborov, K. A., Vanga, G. K., Marenko, V. N. (2013). Imbalance As A Major Factor Influencing The Work Rotors Mine Main Fan. Modern engineering. Science and education, 3, 734–740. Available at: http://www.mmf.spbstu.ru/mese/2013/734_740.pdf
  4. Korneev, N. V., Polyakova, E. V. (2008). Aerodynamic disbalance of the turbocompressor as the reason of lowering of power indexes of internal combustion engines. Machine Builder, 10, 24–27.
  5. Korneev, N. V., Polyakova, E. V. (2014). The calculation of the aerodynamic the disbalance rotor of turbocharger ICE. Machine Builder, 8, 13–16.
  6. Korneev, N. V., Polyakova, E. V. (2014). Aerodynamic disbalance of the turbocompressor as the reason of lowering of power indexes of internal combustion engines. Appliances engineering, 21 (1), 51–57.
  7. Kim, J.-H., Ovgor, B., Cha, K.-H., Kim, J.-H., Lee, S., Kim, K.-Y. (2014). Optimization of the Aerodynamic and Aeroacoustic Performance of an Axial-Flow Fan. AIAA Journal, 52 (9), 2032–2044. doi: 10.2514/1.j052754
  8. Suvorov, L. M. (2011). Procedure for low speed mass balancing and aerodynamics of high speed vane rotor. Patent 2419773 Russian Federation, МПК G01M 1/00 (2006.01). Аpplicant and Suvorov, L. M. № 2009109011/28. Presentation. 11.03.2009. Bul. № 15.
  9. Gusarov, A. А. (2002). Avtomatic balancing devices direct-action. Moscow: Science, 119.
  10. Filimonikhin, G. B. (2004). Balancing and protection from vibrations of rotors by autobalancers with rigid corrective weights. Monography. Kirovograd: KNSU, 352.
  11. Filimonikhina, I. I., Filimonikhin, G. B. (2007). Generalized empirical A stability criterion of the main motion and its application to the rotor on two of axisymmetric of resilient supports. Engineering, 3, 22–27.
  12. Filimonikhin, G. B., Olijnichenko, L. S. (2011). Experimental determination of the efficiency of dynamic balancing by ball-type auto-balancers of the impeller of axial fan. Automation products. Machine build processes and instrument, 45, 496–503.
  13. Filimonikhin, G. B., Olijnichenko, L. S. (2014). Optimization of parameters of autobalancers for dynamic balancing of impeller of axial fans by 3D modeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6/7(72), 12–17. doi: 10.15587/1729-4061.2014.30498
  14. Brusylovskyy, I. V. (1984). Aerodynamics of axial fans. Moscow: Engineering, 240.
  15. Alexandrov, V. L. (1951). Balloon screws. Moscow: Gos. Publishing House of Defense, 493.
  16. Diachenko, O. Ju., Krivtsov, V. S., Timchenko, O. M. (2014). Analysis methods of aerodynamic calculations of helicopter’s rotor. Collection of “Aerospace Engineering and Technology”, the National Aerospace University. NE Zhukovsky “HAI”, 4 (111), 22–33.
  17. Zahordan, A. M. (1955). The elementary theory of the helicopter: tutorial for flight and maintenance composition BBC. Moscow: Publishing Military Ministry of Defense of the USSR, 215.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-20

Як цитувати

Филимонихин, Г. Б., & Олийниченко, Л. С. (2015). Дослідження можливості зрівноваження аеродинамічного дисбалансу крильчатки осьового вентилятора корегуванням масс. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7(77), 30–35. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51195

Номер

Розділ

Прикладна механіка