Розробка генератора тестів для “MOODLE” на базі онтології

Автор(и)

  • Сергій Вікторович Сирота НТУУ «КПІ» Пр.-т Перемоги, 37, м. Київ, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0003-0795-167X
  • Вячеслав Олегович Ліскін Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0002-9418-0633

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51334

Ключові слова:

електронне навчання, дистанційне навчання, навчальний контент, онтології, бази знань

Анотація

Розроблено інформаційну технологію, що базується на знаннях, яка вирішує задачу автоматичної генерації тестових запитань з групуванням їх відповідно до ієрархії понять предметної області. В рамках розробленої технології створено інструментальний програмний засіб. Розроблена технологія дозволить збільшити кількість навчальних тестів звільнивши час викладача від рутинної роботи на користь її творчої складової, при цьому підвищить якісний рівень освіти. 

Біографії авторів

Сергій Вікторович Сирота, НТУУ «КПІ» Пр.-т Перемоги, 37, м. Київ, 03056

Кандидат технічних наук

Доцент кафедри прикладної математики

Факультет прикладної математики

Вячеслав Олегович Ліскін, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Аспірант

Кафедра прикладної математики

Посилання

  1. Rapoport, I. A., Selga, R., Sotter, I. (1987). Tests in teaching foreign languages in high school. Tallinn: Valgus, 350.
  2. Žitko, B., Stankov, S., Rosić, M., Grubišić, A. (2009). Dynamic test generation over ontology-based knowledge representation in authoring shell. Expert Systems with Applications, 36 (4), 8185–8196. doi: 10.1016/j.eswa.2008.10.028 Available at: http://www.academia.edu/3187332/ dynamic_test_generation_over_ontology-based_knowledge_ representation_ in_authoring_shell
  3. Durlach, P. J., Lesgold, A. M. (2012). Adaptive Technologies for Training and Education. Cambridge: Cambridge University Press, 380. doi: 10.1017/cbo9781139049580
  4. Gutl, Ch., Lankmayr, K., Weinhofer, J., Hofler, M. (2011). Enhanced Approach of Automatic Creation of Test Items to foster Modern Learning Setting. Electronic Journal of e-Learning, 9 (1), 23–38.
  5. Ueno, H., Isudzuka, M. (1989). Predstavlenie i ispolzovanie znaniy [Representation and use of knowledge]. Moscow: Mir, 220.
  6. Titenko, S. V., Gagarin, O. O. (2006). Semantichna model znan dlya tsIley organizatsiyi kontrolyu znan u navchalniy sistemi [The semantic model of knowledge for the purposes of the monitoring of knowledge in the educational system]. VI International conference «IAI – 2006», Kyiv, 298–307.
  7. Taran, T. A., Sirota, S. V. (2000). Obuchenie ponyatiyam v intellektualnyih obuchayuschih sistemah na osnove formalnogo kontseptualnogo analiza [Education concept in intelligent tutoring systems based on formal concept analysis]. Artificial intelligence, 3, 340–347.
  8. Taran, T. A., Kopyichko, S. N., Sirota, S. V., Gulyakina, N. A. (2006). Metodika izvlecheniya znaniy pri postroenii intellektualnyih obuchayuschih sistem [Methods of extraction of knowledge in the construction of intelligent tutoring systems]. VI International conference «IAI – 2006», Kyiv, 282–287.
  9. Chelyishkova, M. B. (2002). Teoriya i praktika konstruirovaniya pedagogicheskih testov [Theory and practice of designing pedagogical tests]. Moscow: Logos, 432.
  10. Neyman, Yu. M., Hlebnikov, V. A. (2000). Vvedenie v teoriyu modelirovaniya i parametrizatsii pedagogicheskih testov [Introduction to modeling and parameterization of pedagogical tests]. Мoscow, 168.
  11. Palagin, A. V., Kryivyiy, S. L., Petrenko, N. G. (2012). Ontologicheskie metodyi i sredstva obrabotki predmetnyih znaniy: monografiya [Ontological methods and means of the processing of subject knowledge: monograph]. Lugansk: VNU of the Dal, 324.
  12. Gruber, T. R.; Allen, J. A., Fikes, R., Sandewell, E. (Eds.) (1991). The role of common ontology in achieving sharable, reusable knowledge bases. Principles of Knowledge Representation and Reasoning. Proceedings of the Second International Conference, 601–602.
  13. Sirota, S. V., Liskin, V. O. (2015). The review of modern ontology driven information systems and services, prospect of their application in e-learning.. Technology Audit and Production Reserves, 5/6 (25). doi: 10.15587/2312-8372.2015.51234
  14. Sirota, S. V., Liskin, V. O. (2015). Expirience and problems of using “moodle” for the course “algorithms and data structures”. ScienceRise, 9/2(14), 30–35. doi: 10.15587/2313-8416.2015.50610
  15. Official site Moodle. Available at: https://moodle.org/
  16. Noy, N. F., McGuinness, D. L. (2001). Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Ontology. Stanford Knowledge Systems Laboratory Technical Report KSL-01-05 and Stanford Medical Informatics Technical Report SMI-2001-0880. Available at: http://protege.stanford.edu/publications/ontology_development/ontology101.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-21

Як цитувати

Сирота, С. В., & Ліскін, В. О. (2015). Розробка генератора тестів для “MOODLE” на базі онтології. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2(77), 44–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51334