Розробка генератора тестів для “MOODLE” на базі онтології
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51334Ключові слова:
електронне навчання, дистанційне навчання, навчальний контент, онтології, бази знаньАнотація
Розроблено інформаційну технологію, що базується на знаннях, яка вирішує задачу автоматичної генерації тестових запитань з групуванням їх відповідно до ієрархії понять предметної області. В рамках розробленої технології створено інструментальний програмний засіб. Розроблена технологія дозволить збільшити кількість навчальних тестів звільнивши час викладача від рутинної роботи на користь її творчої складової, при цьому підвищить якісний рівень освіти.
Посилання
- Rapoport, I. A., Selga, R., Sotter, I. (1987). Tests in teaching foreign languages in high school. Tallinn: Valgus, 350.
- Žitko, B., Stankov, S., Rosić, M., Grubišić, A. (2009). Dynamic test generation over ontology-based knowledge representation in authoring shell. Expert Systems with Applications, 36 (4), 8185–8196. doi: 10.1016/j.eswa.2008.10.028 Available at: http://www.academia.edu/3187332/ dynamic_test_generation_over_ontology-based_knowledge_ representation_ in_authoring_shell
- Durlach, P. J., Lesgold, A. M. (2012). Adaptive Technologies for Training and Education. Cambridge: Cambridge University Press, 380. doi: 10.1017/cbo9781139049580
- Gutl, Ch., Lankmayr, K., Weinhofer, J., Hofler, M. (2011). Enhanced Approach of Automatic Creation of Test Items to foster Modern Learning Setting. Electronic Journal of e-Learning, 9 (1), 23–38.
- Ueno, H., Isudzuka, M. (1989). Predstavlenie i ispolzovanie znaniy [Representation and use of knowledge]. Moscow: Mir, 220.
- Titenko, S. V., Gagarin, O. O. (2006). Semantichna model znan dlya tsIley organizatsiyi kontrolyu znan u navchalniy sistemi [The semantic model of knowledge for the purposes of the monitoring of knowledge in the educational system]. VI International conference «IAI – 2006», Kyiv, 298–307.
- Taran, T. A., Sirota, S. V. (2000). Obuchenie ponyatiyam v intellektualnyih obuchayuschih sistemah na osnove formalnogo kontseptualnogo analiza [Education concept in intelligent tutoring systems based on formal concept analysis]. Artificial intelligence, 3, 340–347.
- Taran, T. A., Kopyichko, S. N., Sirota, S. V., Gulyakina, N. A. (2006). Metodika izvlecheniya znaniy pri postroenii intellektualnyih obuchayuschih sistem [Methods of extraction of knowledge in the construction of intelligent tutoring systems]. VI International conference «IAI – 2006», Kyiv, 282–287.
- Chelyishkova, M. B. (2002). Teoriya i praktika konstruirovaniya pedagogicheskih testov [Theory and practice of designing pedagogical tests]. Moscow: Logos, 432.
- Neyman, Yu. M., Hlebnikov, V. A. (2000). Vvedenie v teoriyu modelirovaniya i parametrizatsii pedagogicheskih testov [Introduction to modeling and parameterization of pedagogical tests]. Мoscow, 168.
- Palagin, A. V., Kryivyiy, S. L., Petrenko, N. G. (2012). Ontologicheskie metodyi i sredstva obrabotki predmetnyih znaniy: monografiya [Ontological methods and means of the processing of subject knowledge: monograph]. Lugansk: VNU of the Dal, 324.
- Gruber, T. R.; Allen, J. A., Fikes, R., Sandewell, E. (Eds.) (1991). The role of common ontology in achieving sharable, reusable knowledge bases. Principles of Knowledge Representation and Reasoning. Proceedings of the Second International Conference, 601–602.
- Sirota, S. V., Liskin, V. O. (2015). The review of modern ontology driven information systems and services, prospect of their application in e-learning.. Technology Audit and Production Reserves, 5/6 (25). doi: 10.15587/2312-8372.2015.51234
- Sirota, S. V., Liskin, V. O. (2015). Expirience and problems of using “moodle” for the course “algorithms and data structures”. ScienceRise, 9/2(14), 30–35. doi: 10.15587/2313-8416.2015.50610
- Official site Moodle. Available at: https://moodle.org/
- Noy, N. F., McGuinness, D. L. (2001). Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Ontology. Stanford Knowledge Systems Laboratory Technical Report KSL-01-05 and Stanford Medical Informatics Technical Report SMI-2001-0880. Available at: http://protege.stanford.edu/publications/ontology_development/ontology101.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Сергій Вікторович Сирота, Вячеслав Олегович Ліскін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.