Застосування алгоритму заснованого на мірі можливості для оцінки індексу задоволення роботою

Автор(и)

  • Latafat Abbas Gardashova Азербайджанський державний університет нафти і промисловості вул. М. Гаді, 63А, м. Баку, Азербайджан, AZ1129, Азербайджан https://orcid.org/0000-0003-3227-2521

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.66450

Ключові слова:

задоволення роботою, міра можливості, нечіткий алгоритм виведення, Мінесотське Анкетне опитування Задоволення

Анотація

У цій роботі ми пропонуємо алгоритм, який базується на мірі можливості, для оцінки задоволення ступенем зайнятості в організації. Ефективні чинники задоволення роботою зібрані через інтерв'ю. У результаті аналізу інтерв'ю складені нечіткі правила. За допомогою отриманих правил, використовуючи нечіткий алгоритм виведення, заснованого на мірі можливостей, обчислена оцінка задоволення роботою. Основна перевага підходу - здатність працювати з недосконалою інформацією.

Біографія автора

Latafat Abbas Gardashova, Азербайджанський державний університет нафти і промисловості вул. М. Гаді, 63А, м. Баку, Азербайджан, AZ1129

Доктор технічних наук, професор

Кафедра Комп'ютерної інженерії

Посилання

  1. Lu, H., Barriball, K. L., Zhang, X., While, A. E. (2012). Job satisfaction among hospital nurses revisited: A systematic review. International Journal of Nursing Studies, 49 (8), 1017–1038. doi: 10.1016/j.ijnurstu.2011.11.009
  2. Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: Application, assessment, causes, and consequences, London: Sage, SAGE Publications, 104.
  3. Source: Boundless. “Defining Job Satisfaction.” Boundless Management. Bound-less. Available at: https://www.boundless.com/management/textbooks/boundless-management-textbook/organizational-behavior-5/drivers-of-behavior-44/defining-job-satisfaction-231-7247/
  4. Locke, E. A.; Dunnette, M. P. (Ed.) (1976). The Nature and Causes of Job Satisfaction. In Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Chicago: Rand McNally, 1297–1350.
  5. Maslow, A. (2009). Motivation and Personality. Moscow: Transl., 352.
  6. Herzberg, F. (1966). Work and the Nature of Man. Cleveland, World Publishing Company, 203.
  7. Hackman, J. R., Oldham, G. R. (1975). Development of the Job Diagnostic Survey. Journal of Applied Psychology, 60 (2), 159–170. doi: 10.1037/h0076546
  8. Judge, T. A., Larsen, R. J. (2001). Dispositional Affect and Job Satisfaction: A Review and Theoretical Extension. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 86 (1), 67–98. doi: 10.1006/obhd.2001.2973
  9. Furnham, A., Eracleous, A., Chamorro‐Premuzic, T. (2009). Personality, motivation and job satisfaction: Hertzberg meets the Big Five. Journal of Managerial Psych, 24 (8), 765–779. doi: 10.1108/02683940910996789
  10. Mitchell, O. S., Levine, P. B., Pozzebon, S. (2013). Aging, job satisfaction, and job performance (CAHRS Working Paper #90-02). Ithaca, New York: Cornell University, School of Industrial and Labor Relations, Center for Advanced Human Resource Studies.
  11. Nagy, M. S. (2002). Using a single-item approach to measure facet job satisfaction. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 75 (1), 77–86. doi: 10.1348/096317902167658
  12. Astrauskaite, M., Vaitkevicius, R., Perminas, A. (2011). Job Satisfaction Survey: A Confirmatory Factor Analysis Based on Secondary School Teachers’ Sample. International Journal of Business and Management, 6 (5), 41. doi: 10.5539/ijbm.v6n5p41
  13. Ewen, R. B. (1964). Some determinants of job satisfaction: A study of the generalisability of Herzberg’s theory. Journal of Applied Psychology, 48 (3), 161–163. doi: 10.1037/h0048383
  14. Manisera, M., Dusseldorp, E., van der Kooij, A.J. (2005). Component structure of job satisfaction based on Herzberg’s theory, Rapporti di Ricerca del Dipartimento di Metodi Quantitativi, Brescia University, Working Paper, 253.
  15. Behson, S. J. (2010). Using Relative Weights To Reanalyze Settled Areas Of Organizational Behavior Research: The Job Characteristics Model And Organizational Justice. International Journal of Management & Information Systems (IJMIS), 14( 5), 43. doi: 10.19030/ijmis.v14i5.12
  16. Fried, Y., Ferris, G. R. (1987). The validity of the job characteristics model: a review and meta-analysis. Personnel Psychology, 40 (2), 287–322. doi: 10.1111/j.1744-6570.1987.tb00605.x
  17. Gerhart, B. (2004). The (affective) dispositional approach to job satisfaction: sorting out the policy implications. Journal of Organizational Behavior, 26 (1), 79–97. doi: 10.1002/job.298
  18. Seashore, S. E., Taber, T. D. (1975). Job Satisfaction Indicators and Their Correlates. American Behavioral Scientist, 18 (3), 333–368. doi: 10.1177/000276427501800303
  19. Taber, T. D., Alliger, G. M. (1995). A task-level assessment of job satisfaction. Journal of Organizational Behavior, 16 (2), 101–121. doi: 10.1002/job.4030160202
  20. (MSQ) Minnesota Satisfaction Questionnaire. Available at: http://vpr.psych.umn.edu/msq.html
  21. Beynon, M. J., Heffernan, M., McDermott, A. M. (2012). Psychological contracts and job satisfaction: clustering analysis using evidential c-means and comparison with other techniques. Intelligent Systems in Accounting, Finance and Management, 19 (4), 247–273. doi: 10.1002/isaf.1334
  22. Corrado, C., Giuseppe, D. (2007). A Fuzzy Measure of Satisfaction for University Education as a Key for Employment, Effectiveness of University education in Italy : employability, competences, human capital. Physica-Verl., 11–27.
  23. Comparison of Sugeno and Mamdani Systems. Available at: http://www.mathworks.com/help/fuzzy/comparison-of-sugeno-and-mamdani-systems.html
  24. Aliev, R. A., Huseynov, O. H. (2014). Decision theory with imperfect information. World Scientific Pub. Singapour, 444.
  25. Zadeh, L. A. (1965). Fuzzy sets. Information and Control, 8, 338–353.
  26. Aliev, R. A., Aliev, R. R. (2001). Soft Computing and its applications. World Scientific Publ., 444.
  27. Klir, G. J., Folger, T. A. (1988). Fuzzy Sets, Uncertainty, and Information, Prentice-Hall of India Pvt. Ltd., New Delhi, 355.
  28. Fasangarhi, M., Roudsari, F. H. (2008). The fuzzy Evaluation of E-Commerce Customer Satisfaction. World Applied Sciences Journal, 4 (2), 164–168.
  29. Manua for the MN Satisfactoriness Scales. Available at: http://vpr.psych.umn.edu/assets/pdf/Monograph%20XXVII%20-%20Manual%20for%20the%20MN%20Satisfactoriness%20Scales.pdf
  30. Dubois, D., Prade, H. (1980). Fuzzy sets and Systems: Theory and Applications. New York: Academic Press, 393.
  31. Pappis, C. P. (2005). Constantinos I. Siettos Fuzzy reasoning. Part 15. Springer US, 437–474. doi: 10.1007/0-387-28356-0_15
  32. Eyupoglu, S. Z., Saner, T. (2009). The relationship between job satisfaction and academic rank: a study of academicians in Northern Cyprus. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1 (1), 686–691. doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.120
  33. Aliyev, R. A., Gulko, D. E., Shakhnazarov, M. M. (1988). Expert system for production planning. J.News of Academy of Sciences of the USSR, 5, 25–30.
  34. Gardashova, L. A. (2012). Decision making in management systems of oil refinery enterprise under fuzzy environment. Baku, 308.
  35. Gardashova, L. A., Aliyev, E. H. (2014). A Fuzzy appro­ach to evaluation of democracy index. International journal of Business, Humanities and Technology, 4 (5), 94–98.
  36. Gardashova, L. A. (2015). Modeling Of Decision Maker Under Imperfect Information, International Journal of Case Studies (IJCS), 4 (11), 29–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-30

Як цитувати

Gardashova, L. A. (2016). Застосування алгоритму заснованого на мірі можливості для оцінки індексу задоволення роботою. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(4(80), 11–18. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.66450

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти