Розробка процесної моделі для оцінки якості функціонування навчальних закладів

Автор(и)

  • Tatyana Otradskaya Приватний вищий навчальний заклад Одеський коледж комп’ютерних технологій «Сервер» вул. Польський узвіз, 1, м. Одеса, Україна, 65026, Україна
  • Viktor Gogunsky Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.66562

Ключові слова:

освітні заклади, оцінка якості, проактивне управління, декомпозиція, моделювання, узагальнені показники

Анотація

Відомі методи формування узагальнених показників якості діяльності освітніх закладів, як правило, передбачають усереднення багатьох параметрів. Такі технології не враховують різнорідність показників, які неможливо узагальнити єдиним показником. Параметрична формалізація освітньої системи на основі моделювання дозволяє перейти до багатофакторної оцінки якості, що створює умови для проактивного удосконалення та поліпшення діяльності освітніх закладів. 

Біографії авторів

Tatyana Otradskaya, Приватний вищий навчальний заклад Одеський коледж комп’ютерних технологій «Сервер» вул. Польський узвіз, 1, м. Одеса, Україна, 65026

викладач-методист, директор

Viktor Gogunsky, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна, 65044

Доктор технічних наук, професор

Кафедра управління системами безпеки життєдіяльності

Посилання

  1. Sistemy menedzhmenta kachestva. Trebovaniya. Mezhdunarodnaja organizacija po standartizacii [International Organization for Standardization]. Available at: http://www.iso.org/iso/ru/home/standards.htm/ management-standards/iso_9000.htm (Last accessed: 01.02.2016).
  2. Vitkin, L. et. al. (Eds.) (2008). Nastanovy shhodo zastosuvanya ISO 9001: 2000 u sfery osvity. Kyiv: Nacionalniy standart Ukrainy, 70.
  3. Standarty i rekomendaciyi zabezpechennya yakosti v Yevropejs`komu prostori vyshhoyi osvity [Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education] (2006). Kyiv: Lenvіt, 36.
  4. Oborsky, G. O., Gogunsky, V. D., Saveleva, O. S. (2011). Standartizatsiya i sertifikatsiya protsesiv upravlinnya yakistyu osviti u vischomu navchalnomu zakladi, [Standardization and Certification Processes Quality Management Education in Higher Education]. Pracі Odesskogo Polytechnic. Univ., 1 (35), 251–255.
  5. Vaysman, V. O., Kolesnikova, K. V., Natalchishin, V. V. (2013). Suchasna kontseptsiya proektnoorientovanogo komandnogo upravlinnya pidpriemstvom, [The Modern Concept of project-based Business Management Command]. Suchasni Tehnologiyi v Mashinobuduvanni, 8, 246–253.
  6. Vaysman, V. A., Gogunsky, V. D., Tonkonogy, V. M. (2012). Metodologicheskie osnovy upravleniya kachestvom: faktory, parametry, izmerenie, otsenka, [Methodological Fundamentals of Quality Management: Factors, Parameters, Measurement, Evaluation]. Suchasni Tehnologiyi v Mashinobuduvanni, 7, 160–165.
  7. Taskov, N., Mitreva, E. (2015). The Motivation and the Efficient Communication Both are the Essential Pillar within the Building of the TQM (Total Quality Management) System within the Macedonian Higher Education Institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180, 227–234. doi: 10.1016/j.sbspro.2015.02.109
  8. Koilakuntla, M., Patyal, V. S., Modgil, S., Ekkuluri, P. (2012). A Research Study on Estimation of TQM “Factors Ratings” Through Analytical Hierarchy Process. Procedia Economics and Finance, 3, 55–61. doi: 10.1016/s2212-5671(12)00120-7
  9. Zu, X., Robbins, T. L.& Fredendall, L. D. (2010). Mapping the critical links between organizational culture and TQM/Six Sigma practices. International Journal of Production Economics, 123 (1), 86–106. doi: 10.1016/j.ijpe.2009.07.009
  10. Ahmad, M. F., Zakuan, N., Jusoh, A., Takala, J. (2012). Relationship of TQM and Business Performance with Mediators of SPC, Lean Production and TPM. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 65, 186–191. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.11.109
  11. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK guide). Fifth Edition (2013). USA: PMI Inc., 589.
  12. Parmenter, D. (2009). Key Performance Indicators..Development, implementation and use of critical parameters. Moscow: ZAO "Olymp-Business», 288.
  13. Oborska, A. G., Bondar, V. I., Chernega, Y. S. (2015). Method of determining conditional probabilities of transitions in the Markov chain. Materials Scientific and Methodological Seminar Ways of implementation of credit-modular system, 69–78.
  14. Callahan, K., Brooks, L. (2004). The Essentials of Strategic Project Management. John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 209.
  15. Kovalev, A. I., Zenkin, A. S. (2014). Indicators of quality of enterprises. Materials Scientific and Methodological Seminar Problems of information and management, 4 (48), 60–67.
  16. Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2003). Balanced Scorecard. Moscow. ZAO "Olymp-Business", 210.
  17. Shapiro, S. A. (2011). Iinnovative approaches to human resource management process. Moscow: RHTU D. I. Mendeleev, 152.
  18. Biserova, V. A., Demidov, N. V., Yakoreva, A. S. (2007). Metrology, Standardization and Certification. Scientific Book, 90.
  19. McAdam, R., Leonard, D., Henderson, J., Hazlett, S.-A. (2008). A grounded theory research approach to building and testing TQM theory in operations management. Omega, 36 (5), 825–837. doi: 10.1016/j.omega.2006.04.005

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-28

Як цитувати

Otradskaya, T., & Gogunsky, V. (2016). Розробка процесної моделі для оцінки якості функціонування навчальних закладів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3(81), 12–22. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.66562

Номер

Розділ

Процеси управління