Розробка моделі вибору швидкості руху водієм з урахуванням дорожньої обстановки
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71489Ключові слова:
поводження водія, сприйняття інформації, ентропія середовища, швидкість руху, передатна функціяАнотація
Пропонується побудова математичної моделі формування керуючих дій водія при виборі швидкості руху на суміжних ділянках дороги, для чого використовуються методи теорії автоматичного регулювання із застосуванням передатних функцій водія. Запропонована модель враховує реакцію водія на зміну дорожньої обстановки за узагальнюючою характеристикою – максимальною ентропією середовища руху.
Посилання
- Blagaya, L. V., Pavlov, S. V. (2014). Mathematical model of activity of the human operator in aviation ergatic systems. Actual problems of automation and information technologies, 18, 12–20.
- Skrypnikov, A. V., Kondrashova, E. V., Skvortsova, T. V., Chistyakov, A. G. (2015). Modeling the behavior of the driver when controlling the vehicle. Bulletin of WAIT, 1, 97–104.
- Angkititrakul, P., Ryuta, T., Wakita, T., Takeda, K., Miyajima, C., Suzuki, T. (2009). Evaluation of driver-behavior models in real-world car-following task. 2009 IEEE International Conference on Vehicular Electronics and Safety (ICVES), 113–118. doi: 10.1109/icves.2009.5400201
- Sourish, S., Raghupati, G., Amar, N. (2012). Stability improvement in automobile driving through feedback loop and compensator. Research inventy: International Journal of Engineering and Science, 1 (10), 54–57.
- Ishio, J., Ichikawa, H., Kano, Y., Abe, M. (2008). Vehicle-handling quality evaluation through model-based driver steering behaviour. Vehicle System Dynamics, 4 (1), 549–560. doi: 10.1080/00423110801993169
- Golamhosein, S., Majid, N. K., Amir A. (2015). Simulation of driver model for traffic safety considering road conditions. J. Mater. Environ. Sci., 6 (7), 1957–1964.
- Ostaszewski, S. A. (2013). Definition of concepts "controllability of cars" and "driving a car" in the system "Driver – vehicle – road". Bulletin of KNAНU, 61-62, 300–303.
- Diab, A. A. (2013). Behavioral modeling the effectiveness of operation of motor vehicles. Minsk: BNTU, 21.
- Wakita, T., Ozawa, K., Miyajima, C., Igarashi, K., Itou, K., Takeda, K., Itakura, F. (2005). Driver identification using driving behavior signals. 2005 IEEE Intelligent Transportation Systems, 907–912. doi: 10.1109/itsc.2005.1520171
- Miura, Y., Tokutake, H., Fukui, K. (2007). Handling qualities evaluation method based on actual driver characteristics. Vehicle System Dynamics, 45 (9), 807–817. doi: 10.1080/00423110601127810
- Zakowska, L., Carsten, O., Jamson, H. (2005). Driver’s perception of self explaining road infrastructure and architecture – simulation study. Traffic and Transportation Psychology, Theory and Application, 397–405.
- Kulbashnaya, N. I. (2013). The formation of the information environment characteristics of traffic on the roads. Bulletin of Kharkov national automobile and highway University, 61-62, 243–247.
- Gray, R. M. (2011). Entropy and Information Theory. Springer, 409. doi: 10.1007/978-1-4419-7970-4
- Gavrilov, E. V., Dmitrichenko, N. F., Wolya, V. K. et. al.; Dmitrichenko, F. M. (Ed.) (2008). Systematology transport: the Textbook: vol. 5: Ergonomics. Kharkiv: knowledge of Ukraine, 256.
- Kulbashnaya, N. S., Linnik, I. E. (2015). Application of information characteristics in models of driver’s perception of road conditions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (75)), 27–32. doi: 10.15587/1729-4061.2015.42480
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Nadezhda Kulbashnaya, Konstantin Soroka
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.