Розробка алгоритмів ефективного управління діями пожежно-рятувальних підрозділів

Автор(и)

  • Ivan Pasnak Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007, Україна https://orcid.org/0000-0002-8405-4625
  • Oleksandr Prydatko Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007, Україна https://orcid.org/0000-0002-0719-9118
  • Andriy Gavrilyk Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007, Україна https://orcid.org/0000-0002-8727-9950

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71604

Ключові слова:

пожежно-рятувальний підрозділ, маршрутизація спецтранспорту, оцінка тривалості слідування, параметри пожежі, технологія пожежогасіння, протипожежна техніка

Анотація

Розглянуто вплив основних чинників на параметри пожежі. Отримано залежності, що дають змогу визначити значення тривалості слідування пожежного автомобіля до місця виклику та площі пожежі. Обґрунтовано необхідність та розроблено алгоритм ефективного управління діями пожежно-рятувальних підрозділів. Наведено приклад та описано роботу програмного забезпечення для вибору оптимальної технології пожежогасіння.

Біографії авторів

Ivan Pasnak, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки

Oleksandr Prydatko, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки

Andriy Gavrilyk, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007

Кандидат технічних наук

Кафедра експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки

Посилання

  1. Hulida, E. M. (2013). Zmenshennia tryvalosti vilnoho rozvytku pozhezhi na osnovi optymizatsii shliakhu sliduvannia pozhezhnykh do mistsia yii vynyknennia. Pozhezhna bezpeka, 23, 64–70.
  2. Morhun, O. M., Morhun, L. O. (2008). Komp’iuterna systema optymizatsii vyboru marshrutiv sliduvannia avariino-riatuvalnoi tekhniky. Pozhezhna bezpeka: teoriya i praktyka, 1.
  3. Kuzyk, A. D., Yemel'yanenko, S. O. (2013). Otsiniuvannia chasu sliduvannia pozhezhno-riatuvalnykh pidrozdiliv do mistsia pozhezhi. Pozhezhna bezpeka, 23, 86–92.
  4. Zhang, Z., He, Q., Gou, J., Li, X. (2016). Performance measure for reliable travel time of emergency vehicles. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 65, 97–110. doi: 10.1016/j.trc.2016.01.015
  5. Wang, J., Yun, M., Ma, W., Yang, X. (2013). Travel Time Estimation Model for Emergency Vehicles under Preemption Control. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 2147–2158. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.08.242
  6. Musolino, G., Polimeni, A., Rindone, C., Vitetta, A. (2013). Travel Time Forecasting and Dynamic Routes Design for Emergency Vehicles. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 87, 193–202. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.10.603
  7. Huang, Y.-S., Shiue, J.-Y., Luo, J. (2015). A Traffic Signal Control Policy for Emergency Vehicles Preemption Using Timed Petri Nets. IFAC-PapersOnLine, 48 (3), 2183–2188. doi: 10.1016/j.ifacol.2015.06.412
  8. Dahlstedt, S. (1980). Akustiska utryckningssignaler III: Utryckningsfordons framkomlighet med olika signaler. TØI-notat 546. Oslo, Transportøkonomisk institutt.
  9. Honey, D. W. (1972). Priority routes for fire appliances. Traffic Engineering and Control, 13, 166–167.
  10. Griffin, R. M., Johnson, D. (1980). Northampton fire priority demonstration scheme – a report on the first part of the "before" study and EVADE. Traffic Engineering and Control, 21, 182–185.
  11. Bosserhoff, D., Swiderski, D. (1984). Priority for emergency vehicles by intervention in signal-setting programs. Traffic Engineering and Control, 25, 314–316.
  12. Drucker, C., Gerberich, S. G., Manser, M. P., Alexander, B. H., Church, T. R., Ryan, A. D., Becic, E. (2013). Factors associated with civilian drivers involved in crashes with emergency vehicles. Accident Analysis & Prevention, 55, 116–123. doi: 10.1016/j.aap.2013.02.035
  13. Solomon, S. S., King, J. G. (1995). Influence of color on fire vehicle accidents. Journal of Safety Research, 26 (1), 41–48. doi: 10.1016/0022-4375(95)00001-1
  14. Pasnak, I. V. (2012). Modelyuvannya ta vibir optimalnogo varIantu tehnologichnogo protsesu gasinnya pozhezh klasu A i B na promislovih pidpriemstvah. Naykovy visnyk Natsionalnoho lisotekhnichnoho universytety Ukrainy, 22.9, 368–379.
  15. Hulida, E. M., Movchan, I. O., Voytovich, D. P. (2004). Optimizatsiya tehnologiyi pozhezhogasinnya na mashinobudivnomu pidpriemstvi. Pozhezhna bezpeka, 4, 92–98.
  16. Hulida, E. M., Movchan, I. O., Voytovich, D. P., Paniv, Ya. V. (2005). Metodika viznachennya optimalnogo varianta tehnologiyi ta tehnologichnogo sporyadzhennya dlya gasinnya pozhezhi na promislovih pidpriemstvah. Pozhezhna bezpeka, 6, 7–11.
  17. Pasnak, I. V. (2014). Optymizatsiia marshrutu sliduvannia pozhezhnoho avtomobilia do mistsia vyklyku z urakhuvanniam osoblyvostei vulychno-dorozhnoi merezhi. Pozhezhna bezpeka: teoriya i praktyka, 17, 82–89.
  18. Ivannikov, V. P., Kljys, P. P. (1987). Spravochnik rykovoditelya tusheniya pozhara. Moscow: Stroyizdat, 288.
  19. Pasnak, I. V., Prydatko, O. V., Gavrilyk, A. F., Kolesnikova, A. V., Gangyr Y. V. (2016). Analiz chynnykiv vplyvu na tryvalist sliduvannia pozhezhnoho avtomobilia do mistsia vyklyku. Naykovy visnyk Natsionalnoho lisotekhnichnoho universytety Ukrainy, 26.1, 286–291.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-28

Як цитувати

Pasnak, I., Prydatko, O., & Gavrilyk, A. (2016). Розробка алгоритмів ефективного управління діями пожежно-рятувальних підрозділів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3(81), 22–28. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71604

Номер

Розділ

Процеси управління