Розробка алгоритмів ефективного управління діями пожежно-рятувальних підрозділів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71604Ключові слова:
пожежно-рятувальний підрозділ, маршрутизація спецтранспорту, оцінка тривалості слідування, параметри пожежі, технологія пожежогасіння, протипожежна технікаАнотація
Розглянуто вплив основних чинників на параметри пожежі. Отримано залежності, що дають змогу визначити значення тривалості слідування пожежного автомобіля до місця виклику та площі пожежі. Обґрунтовано необхідність та розроблено алгоритм ефективного управління діями пожежно-рятувальних підрозділів. Наведено приклад та описано роботу програмного забезпечення для вибору оптимальної технології пожежогасіння.
Посилання
- Hulida, E. M. (2013). Zmenshennia tryvalosti vilnoho rozvytku pozhezhi na osnovi optymizatsii shliakhu sliduvannia pozhezhnykh do mistsia yii vynyknennia. Pozhezhna bezpeka, 23, 64–70.
- Morhun, O. M., Morhun, L. O. (2008). Komp’iuterna systema optymizatsii vyboru marshrutiv sliduvannia avariino-riatuvalnoi tekhniky. Pozhezhna bezpeka: teoriya i praktyka, 1.
- Kuzyk, A. D., Yemel'yanenko, S. O. (2013). Otsiniuvannia chasu sliduvannia pozhezhno-riatuvalnykh pidrozdiliv do mistsia pozhezhi. Pozhezhna bezpeka, 23, 86–92.
- Zhang, Z., He, Q., Gou, J., Li, X. (2016). Performance measure for reliable travel time of emergency vehicles. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 65, 97–110. doi: 10.1016/j.trc.2016.01.015
- Wang, J., Yun, M., Ma, W., Yang, X. (2013). Travel Time Estimation Model for Emergency Vehicles under Preemption Control. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 96, 2147–2158. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.08.242
- Musolino, G., Polimeni, A., Rindone, C., Vitetta, A. (2013). Travel Time Forecasting and Dynamic Routes Design for Emergency Vehicles. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 87, 193–202. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.10.603
- Huang, Y.-S., Shiue, J.-Y., Luo, J. (2015). A Traffic Signal Control Policy for Emergency Vehicles Preemption Using Timed Petri Nets. IFAC-PapersOnLine, 48 (3), 2183–2188. doi: 10.1016/j.ifacol.2015.06.412
- Dahlstedt, S. (1980). Akustiska utryckningssignaler III: Utryckningsfordons framkomlighet med olika signaler. TØI-notat 546. Oslo, Transportøkonomisk institutt.
- Honey, D. W. (1972). Priority routes for fire appliances. Traffic Engineering and Control, 13, 166–167.
- Griffin, R. M., Johnson, D. (1980). Northampton fire priority demonstration scheme – a report on the first part of the "before" study and EVADE. Traffic Engineering and Control, 21, 182–185.
- Bosserhoff, D., Swiderski, D. (1984). Priority for emergency vehicles by intervention in signal-setting programs. Traffic Engineering and Control, 25, 314–316.
- Drucker, C., Gerberich, S. G., Manser, M. P., Alexander, B. H., Church, T. R., Ryan, A. D., Becic, E. (2013). Factors associated with civilian drivers involved in crashes with emergency vehicles. Accident Analysis & Prevention, 55, 116–123. doi: 10.1016/j.aap.2013.02.035
- Solomon, S. S., King, J. G. (1995). Influence of color on fire vehicle accidents. Journal of Safety Research, 26 (1), 41–48. doi: 10.1016/0022-4375(95)00001-1
- Pasnak, I. V. (2012). Modelyuvannya ta vibir optimalnogo varIantu tehnologichnogo protsesu gasinnya pozhezh klasu A i B na promislovih pidpriemstvah. Naykovy visnyk Natsionalnoho lisotekhnichnoho universytety Ukrainy, 22.9, 368–379.
- Hulida, E. M., Movchan, I. O., Voytovich, D. P. (2004). Optimizatsiya tehnologiyi pozhezhogasinnya na mashinobudivnomu pidpriemstvi. Pozhezhna bezpeka, 4, 92–98.
- Hulida, E. M., Movchan, I. O., Voytovich, D. P., Paniv, Ya. V. (2005). Metodika viznachennya optimalnogo varianta tehnologiyi ta tehnologichnogo sporyadzhennya dlya gasinnya pozhezhi na promislovih pidpriemstvah. Pozhezhna bezpeka, 6, 7–11.
- Pasnak, I. V. (2014). Optymizatsiia marshrutu sliduvannia pozhezhnoho avtomobilia do mistsia vyklyku z urakhuvanniam osoblyvostei vulychno-dorozhnoi merezhi. Pozhezhna bezpeka: teoriya i praktyka, 17, 82–89.
- Ivannikov, V. P., Kljys, P. P. (1987). Spravochnik rykovoditelya tusheniya pozhara. Moscow: Stroyizdat, 288.
- Pasnak, I. V., Prydatko, O. V., Gavrilyk, A. F., Kolesnikova, A. V., Gangyr Y. V. (2016). Analiz chynnykiv vplyvu na tryvalist sliduvannia pozhezhnoho avtomobilia do mistsia vyklyku. Naykovy visnyk Natsionalnoho lisotekhnichnoho universytety Ukrainy, 26.1, 286–291.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Ivan Pasnak, Oleksandr Prydatko, Andriy Gavrilyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.