Розробка методу оцінки керованості автомобіля за коефіціентом динамічності

Автор(и)

  • Anatoly Turenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5773-1846
  • Mikhail Podrygalo Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-1624-5219
  • Dmytro Klets Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський Авіаційний Інститут» вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070, Україна https://orcid.org/0000-0001-7463-1030
  • Vasily Hatsko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5568-6164
  • Marina Barun Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-6183-9462

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.72117

Ключові слова:

керованість, стійкість, коефіцієнт динамічності, сталий рух, автомобіль

Анотація

Запропоновано метод оцінки керованості автомобіля у сталому режимі руху за допомогою коефіцієнта динамічності. Визначено, що зміна тиску повітря в шинах, з використанням розробленого алгоритму, дозволяє підвищити стійкість автомобіля проти рискання і, відповідно, безпеку дорожнього руху. Отримані результати можуть бути використані як в процесі експлуатації, так і при проектуванні нових конструкцій машин. 

Біографії авторів

Anatoly Turenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор, ректор

Mikhail Podrygalo, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра технології машинобудування і ремонту машин

Dmytro Klets, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський Авіаційний Інститут» вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070

Доктор технічних наук, доцент, професор

Кафедра автомобілів та транспортної інфраструктури

Vasily Hatsko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук

Кафедра технології машинобудування і ремонту машин

Marina Barun, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук

Кафедра екології

Посилання

  1. Makarov, V. A. (2012). K voprosu ob analize kursovoj ustojchivosti dvizhenija legkovogo avtomobilja. Avtomobil'nyj transport, 31, 13–17.
  2. Ohara, H., Murakami, T. (2008). A Stability Control by Active Angle Control of Front-Wheel in a Vehicle System. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 55 (3), 1277–1285. doi: 10.1109/tie.2007.909051
  3. Hsu, J.-Y., Chen, B.-R., Hu, T.-H. (2013). Pat. 20130103263 TW, USPC Class: 701 42. Vehicle stability control method and system. Class name: Vehicle subsystem or accessory control steering control feedback, transfer function or proportional and derivative (p&d) control. AB62D600FI, 4.
  4. Monastyrskij, Yu. A., Sistuk, V. A. (2013). Zakonomernosti dvizhenija kolesnoj mashiny na povorote pri prinuditel'nom regulirovanii vrashhenija vedushhih koles. Avtomobіlі ta avtomobіl'ne gospodarstvo, 29, 65–70.
  5. Chung, T., Yi, K. (2006). Design and evaluation of side slip angle-based vehicle stability control scheme on a virtual test track. IEEE Transactions on Control Systems Technology, 14 (2), 224–234. doi: 10.1109/tcst.2005.863649
  6. Podrigalo, M. A., Klets, D. M., Hatsko, V. I. (2013). Obespechenye upravliaemosty y ustoichyvosty avtomobylia pry ustanovyvshemsia dvyzhenyy. Vestnyk KhNADU, 60, 42–48.
  7. Stanescu, N. D. (2010). Two Degrees of Freedom Non-linear Model to Study the Automobile’s Vibrations, Advances in Mathematical and Computational Methods, 1, 133–138.
  8. Leont'ev, D. N., Ryzhih, L. A., Lomaka, S. I. (2007). Algoritmy funkcionirovanija reguljatorov tormoznyh sil s elektronnym upravleniem. Avtomobil'naja promyshlennost', 11, 17–19.
  9. Verbickij, V. G., Sahno, V. P., Kravchenko, A. P. (2013). Avtomobili. Ustojchivost'. Lugansk: Izd–vo «Noulidzh», 176.
  10. Podrigalo, M. A., Klets, D. M., Hatsko, V. I. (2014). Ocenka ustojchivosti i upravljaemosti avtomobilej po sobstvennoj chastote ih kolebanij v ploskosti dorogi. Avtomobil'naja promyshlennost', 5, 29–33.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-30

Як цитувати

Turenko, A., Podrygalo, M., Klets, D., Hatsko, V., & Barun, M. (2016). Розробка методу оцінки керованості автомобіля за коефіціентом динамічності. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7(81), 29–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.72117

Номер

Розділ

Прикладна механіка