Визначення раціональної шорсткості бокової поверхні голівки рейки в криволінійних ділянках колії метрополітену
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.75707Ключові слова:
контактні напруження, модельні зразки, раціональна шорсткість, «колесо-рейка», колія метрополітенуАнотація
Наведені результати теоретичних та експериментальних досліджень впливу шорсткості поверхонь на трібологічні властивості контакту «колесо-рейка» в криволінійних ділянках колії метрополітену. За результатами досліджень встановлені значення раціональної шорсткості контактуючих поверхонь, що послугує передумовою створення технології превентивного шліфування рейок для уповільнення їх зносу при русі в криволінійних ділянках колії метрополітену
Посилання
- Shtompel, A., Skoryk, O., Ovchynnikov, O. (2014). Problema rivnoresursnosti elementiv verkhnoyi budovy bezstykovoyi koliyi. Sbornyk nauchnykh trudov SWorld, 3 (36), 64–69.
- Wang, W. J., Lewis, R., Yang, B., Guo, L. C., Liu, Q. Y., Zhu, M. H. (2016). Wear and damage transitions of wheel and rail materials under various contact conditions. Wear, 362-363, 146–152. doi: 10.1016/j.wear.2016.05.021
- Santamaría, J., Vadillo, E. G., Oyarzabal, O. (2009). Wheel–rail wear index prediction considering multiple contact patches. Wear, 267 (5-8), 1100–1104. doi: 10.1016/j.wear.2008.12.040
- Ignesti, M., Malvezzi, M., Marini, L., Meli, E., Rindi, A. (2012). Development of a wear model for the prediction of wheel and rail profile evolution in railway systems. Wear, 284-285, 1–17. doi: 10.1016/j.wear.2012.01.020
- Alonso, A., Giménez, J. G. (2008). Wheel–rail contact: Roughness, heat generation and conforming contact influence. Tribology International, 41 (8), 755–768. doi: 10.1016/j.triboint.2008.01.004
- Remington, P., Webb, J. (1996). Estimation of wheel/rail interaction forces in the contact area due to roughness. Journal of Sound and Vibration, 193 (1), 83–102. doi: 10.1006/jsvi.1996.0249
- Rovira, A., Roda, A., Marshall, M. B., Brunskill, H., Lewis, R. (2011). Experimental and numerical modelling of wheel–rail contact and wear. Wear, 271 (5-6), 911–924. doi: 10.1016/j.wear.2011.03.024
- Voronyn, S., Korostelev, E. (2014). Analyz sushchestvuyushchykh sposobov umenshenyya bokovoho yznosa relsov v pare trenyya «koleso-rels» v kryvukh uchastkakh puty. Informatsiyno-keruyuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 3, 22–27.
- Chen, H., Namura, A., Ishida, M., Nakahara, T. (2016). Influence of axle load on wheel/rail adhesion under wet conditions in consideration of running speed and surface roughness. Wear. doi: 10.1016/j.wear.2016.05.012
- Aharkov, O., Yosyfovych, R. (2015). Vyznachennya kontaktnykh napruzhen v reykakh typu P50, yaki ekspluatuyutsya v metropoliteni. Nauka ta prohres transportu Visnyk Dnipropetrovs'koho natsional'noho universytetu zaliznychnoho transport, 4 (58), 71–86.
- Keropyan, A., Gorbatyuk, S. (2016). Impact of Roughness of Interacting Surfaces of the Wheel-Rail Pair on the Coefficient of Friction in their Contact Area. Procedia Engineering, 150, 406–410. doi: 10.1016/j.proeng.2016.06.753
- Yvanov, Y. A. (2010). Otsenka vozmozhnostey protsessov vosstanovlenyya profylya poverkhnosty kolesnykh par. Visnyk Skhidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu imeni V. Dalya, 10 (152), 72–78.
- Budyukyn, A. M. (2009). Vybor rezhyma vreznoyu shlyfovanyya kolesnoy staly. Konstruktsyonno-tekhnolohycheskoe obespechenye nadezhnosty koles relsovykh ekypazhey, 89–93.
- Potapov, D., Vitolberh, V. (2006). Systema shlifuvannya reyok v koliyi reykoshlifuvalnym poyizdamy z aktyvnymy robochymy orhanamy na zaliznytsyakh Ukrayiny. Informatsiyno-keruyuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 5,6, 70–73.
- Voronyn, S., Karpenko, S., Korostelov, E. (2014). Modelyrovanye kontakta «koleso-rels» po bokovoy poverkhnosty puty na mashyne trenya. Zbirnyk naukovykh prats UkrDAZT, 148, 201–204.
- Krahelskyy, Y. V. (1977). Osnovy raschetov na trenye y yznos. Moscow: Mashynostroenye, 526.
- Krahelskyy, Y. V. (1968). Trenye y yznos. Moscow: Mashynostroenye, 480.
- Danilenko, E. (2010). Zaliznychna koliya. Ulashtuvannya, proektuvannya y rozrakhunky, vzayemodiya z rukhomym skladom. Vol. 2. Kyiv: Inpres, 457.
- Belyaev, N. M. (1965). Soprotyvlenye materyalov. Moscow: Nauka, 856.
- Shakhunyants, H. (1987). Zheleznodorozhnuy put. 3rd edition. Moscow: Transport, 479.
- Albrekht, V. H., Smyrnov, M. P., Shul'ha, V. Ya. et. al.; Amelyn, S. V., Yakovleva, T. H. (Eds.) (1990). Osnovy ustroystva y raschetov zheleznodorozhnoho puty. Moscow: Transport, 367.
- Yakovlev, V. (1967). Yssledovanye kontaktnykh napryazhenyy v elementakh kolesa y relsa pry deystvyy vertykalnykh y kasatelnykh syl. Trudy LYYZHT, 187, 3–89.
- Krahelskyy, Y., Alysyn, V. (1978). Trenye yznashyvanye y smazka. Moscow: Mashynostroenye, 400.
- Sosnovskyy, L. (2003). Osnovy trybofatyky. Part 1. Homel: BelHUT, 246.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Serhiy Voronin, Oleksiy Skoryk, Yevhen Korostelov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.