Визначення раціональної шорсткості бокової поверхні голівки рейки в криволінійних ділянках колії метрополітену

Автор(и)

  • Serhii Voronin Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-8443-3222
  • Oleksii Skoryk Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-1276-7853
  • Yevhen Korostelov Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-9589-8196

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.75707

Ключові слова:

контактні напруження, модельні зразки, раціональна шорсткість, «колесо-рейка», колія метрополітену

Анотація

Наведені результати теоретичних та експериментальних досліджень впливу шорсткості поверхонь на трібологічні властивості контакту «колесо-рейка» в криволінійних ділянках колії метрополітену. За результатами досліджень встановлені значення раціональної шорсткості контактуючих поверхонь, що послугує передумовою створення технології превентивного шліфування рейок для уповільнення їх зносу при русі в криволінійних ділянках колії метрополітену

Біографії авторів

Serhii Voronin, Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра «Будівельні, колійні та вантажно-розвантажувальні машини»

Oleksii Skoryk, Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Колія та колійне господарство»

Yevhen Korostelov, Український державний університет залізничного транспорту майдан Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Аспірант

Кафедра «Будівельні, колійні та вантажно-розвантажувальні машини»

Посилання

  1. Shtompel, A., Skoryk, O., Ovchynnikov, O. (2014). Problema rivnoresursnosti elementiv verkhnoyi budovy bezstykovoyi koliyi. Sbornyk nauchnykh trudov SWorld, 3 (36), 64–69.
  2. Wang, W. J., Lewis, R., Yang, B., Guo, L. C., Liu, Q. Y., Zhu, M. H. (2016). Wear and damage transitions of wheel and rail materials under various contact conditions. Wear, 362-363, 146–152. doi: 10.1016/j.wear.2016.05.021
  3. Santamaría, J., Vadillo, E. G., Oyarzabal, O. (2009). Wheel–rail wear index prediction considering multiple contact patches. Wear, 267 (5-8), 1100–1104. doi: 10.1016/j.wear.2008.12.040
  4. Ignesti, M., Malvezzi, M., Marini, L., Meli, E., Rindi, A. (2012). Development of a wear model for the prediction of wheel and rail profile evolution in railway systems. Wear, 284-285, 1–17. doi: 10.1016/j.wear.2012.01.020
  5. Alonso, A., Giménez, J. G. (2008). Wheel–rail contact: Roughness, heat generation and conforming contact influence. Tribology International, 41 (8), 755–768. doi: 10.1016/j.triboint.2008.01.004
  6. Remington, P., Webb, J. (1996). Estimation of wheel/rail interaction forces in the contact area due to roughness. Journal of Sound and Vibration, 193 (1), 83–102. doi: 10.1006/jsvi.1996.0249
  7. Rovira, A., Roda, A., Marshall, M. B., Brunskill, H., Lewis, R. (2011). Experimental and numerical modelling of wheel–rail contact and wear. Wear, 271 (5-6), 911–924. doi: 10.1016/j.wear.2011.03.024
  8. Voronyn, S., Korostelev, E. (2014). Analyz sushchestvuyushchykh sposobov umenshenyya bokovoho yznosa relsov v pare trenyya «koleso-rels» v kryvukh uchastkakh puty. Informatsiyno-keruyuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 3, 22–27.
  9. Chen, H., Namura, A., Ishida, M., Nakahara, T. (2016). Influence of axle load on wheel/rail adhesion under wet conditions in consideration of running speed and surface roughness. Wear. doi: 10.1016/j.wear.2016.05.012
  10. Aharkov, O., Yosyfovych, R. (2015). Vyznachennya kontaktnykh napruzhen v reykakh typu P50, yaki ekspluatuyutsya v metropoliteni. Nauka ta prohres transportu Visnyk Dnipropetrovs'koho natsional'noho universytetu zaliznychnoho transport, 4 (58), 71–86.
  11. Keropyan, A., Gorbatyuk, S. (2016). Impact of Roughness of Interacting Surfaces of the Wheel-Rail Pair on the Coefficient of Friction in their Contact Area. Procedia Engineering, 150, 406–410. doi: 10.1016/j.proeng.2016.06.753
  12. Yvanov, Y. A. (2010). Otsenka vozmozhnostey protsessov vosstanovlenyya profylya poverkhnosty kolesnykh par. Visnyk Skhidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu imeni V. Dalya, 10 (152), 72–78.
  13. Budyukyn, A. M. (2009). Vybor rezhyma vreznoyu shlyfovanyya kolesnoy staly. Konstruktsyonno-tekhnolohycheskoe obespechenye nadezhnosty koles relsovykh ekypazhey, 89–93.
  14. Potapov, D., Vitolberh, V. (2006). Systema shlifuvannya reyok v koliyi reykoshlifuvalnym poyizdamy z aktyvnymy robochymy orhanamy na zaliznytsyakh Ukrayiny. Informatsiyno-keruyuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 5,6, 70–73.
  15. Voronyn, S., Karpenko, S., Korostelov, E. (2014). Modelyrovanye kontakta «koleso-rels» po bokovoy poverkhnosty puty na mashyne trenya. Zbirnyk naukovykh prats UkrDAZT, 148, 201–204.
  16. Krahelskyy, Y. V. (1977). Osnovy raschetov na trenye y yznos. Moscow: Mashynostroenye, 526.
  17. Krahelskyy, Y. V. (1968). Trenye y yznos. Moscow: Mashynostroenye, 480.
  18. Danilenko, E. (2010). Zaliznychna koliya. Ulashtuvannya, proektuvannya y rozrakhunky, vzayemodiya z rukhomym skladom. Vol. 2. Kyiv: Inpres, 457.
  19. Belyaev, N. M. (1965). Soprotyvlenye materyalov. Moscow: Nauka, 856.
  20. Shakhunyants, H. (1987). Zheleznodorozhnuy put. 3rd edition. Moscow: Transport, 479.
  21. Albrekht, V. H., Smyrnov, M. P., Shul'ha, V. Ya. et. al.; Amelyn, S. V., Yakovleva, T. H. (Eds.) (1990). Osnovy ustroystva y raschetov zheleznodorozhnoho puty. Moscow: Transport, 367.
  22. Yakovlev, V. (1967). Yssledovanye kontaktnykh napryazhenyy v elementakh kolesa y relsa pry deystvyy vertykalnykh y kasatelnykh syl. Trudy LYYZHT, 187, 3–89.
  23. Krahelskyy, Y., Alysyn, V. (1978). Trenye yznashyvanye y smazka. Moscow: Mashynostroenye, 400.
  24. Sosnovskyy, L. (2003). Osnovy trybofatyky. Part 1. Homel: BelHUT, 246.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-31

Як цитувати

Voronin, S., Skoryk, O., & Korostelov, Y. (2016). Визначення раціональної шорсткості бокової поверхні голівки рейки в криволінійних ділянках колії метрополітену. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(1(82), 11–17. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.75707

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи