Підвищення балансувальної ємності кульвих чи роликових автобалансирів із зменшенням часу настання автобалансування

Автор(и)

  • Valery Goncharov Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-4634-7822
  • Gennadiy Filimonikhin Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-2819-0569
  • Andrey Nevdakha Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-0849-9331
  • Vladimir Pirogov Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-5843-4552

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.92834

Ключові слова:

автобалансир, автобалансування, кулі, циліндричні ролики, балансувальна ємність, перехідні процеси, оптимізація

Анотація

Досліджено вплив розміру та кількості корегувальних вантажів (куль або циліндричних роликів) в автобалансирі на його балансувальну ємність та на тривалість перебігу перехідних процесів при автобалансуванні роторних систем. Знайдені розміри та кількість корегувальних вантажів, при яких досягається найбільша балансувальна ємність автобалансира та найменша тривалість перехідних процесів

Біографії авторів

Valery Goncharov, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра вищої математики та фізики

Gennadiy Filimonikhin, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Andrey Nevdakha, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006

Кандидат технічних наук

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Vladimir Pirogov, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Кіровоградська область, Україна, 25006

Кандидат фізико-математичних наук

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Посилання

  1. Thearle, E. (1950). Automatic dynamic balancers Part 2 – Ring, pendulum and ball balancers. Machine Design, 22 (10), 103–106.
  2. Gusarov, A. (2002). Avtobalansirujushhie ustrojstva prjamogo dejstvija [Auto-balancers direct action devices]. Moscow: Nauka, 119.
  3. Filimonikhin, G. (2004). Zrivnovazhennya i vibrozakhist rotoriv avtobalansiramy z tverdimi koriguvalnimi vantazhami [Balancing and protection from vibrations of rotors by autobalancers with rigid corrective weights]. Kirovograd: KNTU, 352.
  4. Nesterenko, V. (1985). Avtomaticheskaja balansirovka rotorov priborov i mashin so mnogimi stepenjami svobody [Automatic rotor balancing devices and machines with many degrees of freedom]. Tomsk: Izd-vo Tomsk. un-ta, 84.
  5. Tadeusz, M. (1988). Position error occurrence in self balancers used on rigid rotors of rotating machinery. Mechanism and Machine Theory, 23 (1), 71–78. doi: 10.1016/0094-114x(88)90011-0
  6. Yang, Q., Ong, E.-H., Sun, J., Guo, G., Lim, S.-P. (2005). Study on the influence of friction in an automatic ball balancing system. Journal of Sound and Vibration, 285 (1-2), 73–99. doi: 10.1016/j.jsv.2004.08.009
  7. Chao, P. C.-P., Sung, C.-K., Leu, H.-C. (2005). Effects of Rolling Friction of the Balancing Balls on the Automatic Ball Balancer for Optical Disk Drives. Journal of Tribology, 127 (4), 845. doi: 10.1115/1.2032992
  8. Ishida, Y., Matsuura, T., Long Zhang, X. (2012). Efficiency Improvement of an Automatic Ball Balancer. Journal of Vibration and Acoustics, 134 (2), 021012. doi: 10.1115/1.4005013
  9. Sung, C. K., Chan, T. C., Chao, C. P., Lu, C. H. (2013). Influence of external excitations on ball positioning of an automatic balancer. Mechanism and Machine Theory, 69, 115–126. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2013.05.009
  10. Haidar, A. M., Palacios, J. L. (2016). A general model for passive balancing of supercritical shafts with experimental validation of friction and collision effects. Journal of Sound and Vibration, 384, 273–293. doi: 10.1016/j.jsv.2016.08.023
  11. Detinko, F. (1956). Ob ustoychivosti raboty avtobalansira dlya dinamicheskoy balansirovki [On the stability of work auto-balancer for dynamic balancing]. Proceedings of the Academy of Sciences of the USSR. Meh. and machine building, 4, 38–45.
  12. Gorbenko, A. N. (2003). On the Stability of Self-Balancing of a Rotor with the Help of Balls. Strength of Materials, 35 (3), 305–312. doi: 10.1023/a:1024621023821
  13. Gorbenko, A. (2008). Ismenenie granizy ustoychivosti avtobalansirovki rotora v prozesse ekspluatazii [Change of borders of stability of autobalancing of rotor by balls in process of exploitation]. Aviazionno-kosmicheskaya tekhnika i tekhnologiya [Aerospace Technique and Technology], 8, 156–159. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2008_8_33
  14. Gorbenko, A. (2012). Оbobshchnnoe kharakteristicheskoe uravnenie ustoychivosti rotornykh mashin s autobalansirom [The generalized characteristic equation of stability of rotor machines with the autobalancer]. Aviazionno-kosmicheskaya tekhnika i tekhnologiya [Aerospace Technique and Technology], 1, 76–82. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_1_14
  15. Gorbenko, A. (2015). Mass-Inertial Characteristics and Dimensionless Equations of Two-bearing Rotor Motion with Auto-balancer in Terms of Compensating Body Mass. Science and Education of the Bauman MSTU, 12, 266–294. doi: 10.7463/1215.0827773
  16. Filimonikhin, G., Goncharov, V. (2014). Uravnoveshivanie avtobalansirom rotora v uprugo-vyazko zakreplennom korpuse s nepodvizhnoy tochkoy [Balancing auto balancer rotor in visco-elastic body fixed to a fixed point]. Bulletin of the Tomsk Polytechnic University, 324 (2), 71–77.
  17. Filimonikhin, G., Goncharov, V. (2014). Uravnoveshivanie avtobalansirom rotora v uprugo-vyazko zakreplennom korpuse, sovershayushchem prostranstvennoe dvizhenie [Balancing auto balancer rotor in viscoelastic body fixed, making spatial motion]. Bulletin of the Tomsk Polytechnic University, 325 (2), 41–49.
  18. Goncharov, V. (2015). Doslidzhennya stiykosti rotora v korpysi na podatlyvykh oporakh, yakyy dynamichno srivnovazhuyetssya dvoma avtobalansyramy [Research of stability of rotor that dynamically is counterbalanced by two auto-balancers, in corps on pliable supports]. Vibratsiyi v tekhnitsi ta tekhnologiyakh, 4 (80), 10–18.
  19. Goncharov, V., Filimonikhin, G., Dumenko, K., Lychuk, M. (2016). Studying the peculiarities of balancing of flexible double-support rotors by two passive automatic balancers placed near supports. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (82)), 4–9. doi: 10.15587/1729-4061.2016.75115

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Goncharov, V., Filimonikhin, G., Nevdakha, A., & Pirogov, V. (2017). Підвищення балансувальної ємності кульвих чи роликових автобалансирів із зменшенням часу настання автобалансування. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7 (85), 15–24. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.92834

Номер

Розділ

Прикладна механіка