Дослідження часу реакції водіїв за різних умов
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98103Ключові слова:
функціональний стан, час реакції, швидкісний режим, автоматизована система дорожного рухуАнотація
Проведені експериментальні дослідження дозволили визначити залежність між функціональним станом водіїв та часом їх реакції у лабораторних та реальних умовах. На основі цих досліджень можна визначити, наскільки формування часу реакції та його складових залежить від психофізіологічних особливостей водіїв та впливає на безпечні режими руху. Результати роботи необхідно враховувати для розробки автоматизованих систем управління дорожнім рухом
Посилання
- Dolya, V., Afanasieva, I., Davidich, U., Englezi, I., Gyulyev, N., Prasolenko, O. (2014). Influence of Information flows on the results of a driver’s activity in the system “Driver – Car – Environment”. Advances in human aspects of transportation (Part 2), 176–183.
- Sistema holterovskogo monitorirovaniya KardioSens (2006). Kharkiv, 113.
- Kompyuternaya sistema elektroentsefalografii NeyroKom (2008). Kharkiv, 171.
- Zhuk, М., Kovalyshyn, V., Kysyl, I. (2016). Informatsiyne navantazhennya yak chynnyk vplyvu na bezavariynu robotu vodiya. Naukovi notatky. Lutskyy Natsionalnyy tekhnichnyy universytet, 55, 148–151.
- Dolya, V. K. (2011). Pasazhyrski perevezennia. Kharkiv: Vydavnytstvo «Fort», 504.
- Hryhorov, M. A., Usatov, V. V. (2007). Vplyv informatsiinoho i fizychnoho navantazhennia na stan fiziolohichnykh system vodiia. Trudyi Odesskogo politehnicheskogo universiteta, 2 (28), 53–54.
- Jurecki, R., Stanczyk, T. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 3, 84–91.
- Stanczyk, T., Jurecki, R., Pieniazek, W., Jaskiewicz, M., Karendal, M., Wolak, S. (2010). Analysis of drivers' reactions to a vehicle approaching from the right side, carried out on a car track. Papers of the Institute of Vehicles Warszawa, 77, 307–320.
- Volobueva, T. V. (2009). Eksperimentalnaya proverka modeli obucheniya voditelya v stressovyih dorozhno-transportnyih situatsiyah. Visti Avtomobilno-dorozhnoho instytutu, 2 (9), 199–205.
- Allen, R., Rosenthal, T. (2007). Application of driving simulation to road safety. Advances in Transportation, 12, 5–8.
- Guzek, M., Jurecki, R., Lozia, Z., Stanczyk, T. (2006). Comparative analyses of driver behaviour on the track and in virtual environment. Driving Simulation Conference Europe, 221–232.
- Zhuk, M., Kovalyshyn, V., Tcir, R. (2015). Defining Duration of Driver Reaction Time Components Using the NeuroCom Complex. EconTechMod. An international quarterly journal, 04 (2), 39–44.
- Krchova, Z. (2012). Aggressive behavior of drivers in Slovakia affecting road safety. Transport problems, 7 (2), 111–116.
- Oven, S. (2009). Survey and evaluation of fatigue assessment software. Project, Fall, 30. Available at: http://www.utmis.org/sv/aktuellt/Documents/Oven_Project(2).pdf
- Guzek, M., Jurecki, R., Lozia, Z., Stanczyk, T., Zdanowicz, P. (2009). Research on behaviour of drivers in accident situation conducted in car driver simulator. Journal of KONES. Powertrain and transport, 16, 173–184.
- De Winter, J. C. F., de Groot, S., Mulder, M., Wieringa, P. A., Dankelman, J., Mulder, J. A. (2009). Relationships between driving simulator performance and driving test results. Ergonomics, 52 (2), 137–153. doi: 10.1080/00140130802277521
- Zhuk, M., Kovalyshyn, V. (2012). Metodyka doslidzhen vplyvu psykhofiziolohichnykh osoblyvostei vodiia na chas yoho reaktsii u realnykh umovakh. Komunalne hospodarstvo mist, 103, 479–484.
- Dolya, V., Enhlezi, I., Afanasieva, I. (2011). Influence of information load on the basic parameters of drivers activity (exciting process). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (2 (49)), 65–68. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/1887/1782
- Havrylov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolya, V. K. et. al.; Dmytrychenko, M. F. (Ed.) (2008). Systematolohiya na transporti. Erhonomika. Kyiv: Znannya Ukrayiny, 256.
- Jamraz, K. (2013). Macro model of seat belt use by car drivers and passengers. Transport problems, 8 (4), 103–114.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Mykola Zhuk, Volodymyr Kovalyshyn, Yurii Royko, Khrystyna Barvinska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.