Дослідження часу реакції водіїв за різних умов

Автор(и)

  • Mykola Zhuk Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0003-1989-1053
  • Volodymyr Kovalyshyn Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0003-0642-6777
  • Yurii Royko Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0003-0055-9413
  • Khrystyna Barvinska Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0003-3495-8391

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98103

Ключові слова:

функціональний стан, час реакції, швидкісний режим, автоматизована система дорожного руху

Анотація

Проведені експериментальні дослідження дозволили визначити залежність між функціональним станом водіїв та часом їх реакції у лабораторних та реальних умовах. На основі цих досліджень можна визначити, наскільки формування часу реакції та його складових залежить від психофізіологічних особливостей водіїв та впливає на безпечні режими руху. Результати роботи необхідно враховувати для розробки автоматизованих систем управління дорожнім рухом

Біографії авторів

Mykola Zhuk, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Volodymyr Kovalyshyn, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, асистент

Кафедра транспортних технологій

Yurii Royko, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Khrystyna Barvinska, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, асистент

Кафедра транспортних технологій

Посилання

  1. Dolya, V., Afanasieva, I., Davidich, U., Englezi, I., Gyulyev, N., Prasolenko, O. (2014). Influence of Information flows on the results of a driver’s activity in the system “Driver – Car – Environment”. Advances in human aspects of transportation (Part 2), 176–183.
  2. Sistema holterovskogo monitorirovaniya KardioSens (2006). Kharkiv, 113.
  3. Kompyuternaya sistema elektroentsefalografii NeyroKom (2008). Kharkiv, 171.
  4. Zhuk, М., Kovalyshyn, V., Kysyl, I. (2016). Informatsiyne navantazhennya yak chynnyk vplyvu na bezavariynu robotu vodiya. Naukovi notatky. Lutskyy Natsionalnyy tekhnichnyy universytet, 55, 148–151.
  5. Dolya, V. K. (2011). Pasazhyrski perevezennia. Kharkiv: Vydavnytstvo «Fort», 504.
  6. Hryhorov, M. A., Usatov, V. V. (2007). Vplyv informatsiinoho i fizychnoho navantazhennia na stan fiziolohichnykh system vodiia. Trudyi Odesskogo politehnicheskogo universiteta, 2 (28), 53–54.
  7. Jurecki, R., Stanczyk, T. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 3, 84–91.
  8. Stanczyk, T., Jurecki, R., Pieniazek, W., Jaskiewicz, M., Karendal, M., Wolak, S. (2010). Analysis of drivers' reactions to a vehicle approaching from the right side, carried out on a car track. Papers of the Institute of Vehicles Warszawa, 77, 307–320.
  9. Volobueva, T. V. (2009). Eksperimentalnaya proverka modeli obucheniya voditelya v stressovyih dorozhno-transportnyih situatsiyah. Visti Avtomobilno-dorozhnoho instytutu, 2 (9), 199–205.
  10. Allen, R., Rosenthal, T. (2007). Application of driving simulation to road safety. Advances in Transportation, 12, 5–8.
  11. Guzek, M., Jurecki, R., Lozia, Z., Stanczyk, T. (2006). Comparative analyses of driver behaviour on the track and in virtual environment. Driving Simulation Conference Europe, 221–232.
  12. Zhuk, M., Kovalyshyn, V., Tcir, R. (2015). Defining Duration of Driver Reaction Time Components Using the NeuroCom Complex. EconTechMod. An international quarterly journal, 04 (2), 39–44.
  13. Krchova, Z. (2012). Aggressive behavior of drivers in Slovakia affecting road safety. Transport problems, 7 (2), 111–116.
  14. Oven, S. (2009). Survey and evaluation of fatigue assessment software. Project, Fall, 30. Available at: http://www.utmis.org/sv/aktuellt/Documents/Oven_Project(2).pdf
  15. Guzek, M., Jurecki, R., Lozia, Z., Stanczyk, T., Zdanowicz, P. (2009). Research on behaviour of drivers in accident situation conducted in car driver simulator. Journal of KONES. Powertrain and transport, 16, 173–184.
  16. De Winter, J. C. F., de Groot, S., Mulder, M., Wieringa, P. A., Dankelman, J., Mulder, J. A. (2009). Relationships between driving simulator performance and driving test results. Ergonomics, 52 (2), 137–153. doi: 10.1080/00140130802277521
  17. Zhuk, M., Kovalyshyn, V. (2012). Metodyka doslidzhen vplyvu psykhofiziolohichnykh osoblyvostei vodiia na chas yoho reaktsii u realnykh umovakh. Komunalne hospodarstvo mist, 103, 479–484.
  18. Dolya, V., Enhlezi, I., Afanasieva, I. (2011). Influence of information load on the basic parameters of drivers activity (exciting process). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (2 (49)), 65–68. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/1887/1782
  19. Havrylov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolya, V. K. et. al.; Dmytrychenko, M. F. (Ed.) (2008). Systematolohiya na transporti. Erhonomika. Kyiv: Znannya Ukrayiny, 256.
  20. Jamraz, K. (2013). Macro model of seat belt use by car drivers and passengers. Transport problems, 8 (4), 103–114.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-29

Як цитувати

Zhuk, M., Kovalyshyn, V., Royko, Y., & Barvinska, K. (2017). Дослідження часу реакції водіїв за різних умов. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (86), 24–31. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98103

Номер

Розділ

Процеси управління