Визначення характеристик в`язкого тертя в опорах ковзання методом маятника

Автор(и)

  • Aleksandr Dykha Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016, Україна https://orcid.org/0000-0003-3020-9625
  • Viktor Aulin Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0003-2737-120X
  • Oleg Makovkin Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016, Україна https://orcid.org/0000-0003-4487-7448
  • Sergiy Posonskiy Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016, Україна https://orcid.org/0000-0002-4697-7699

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.99823

Ключові слова:

опора ковзання, метод маятника, затухаючі коливання, коефіцієнт поглинання, в`язкість масла

Анотація

Теоретично показано, що для маятника у змащених опорах ковзання процес коливань описується диференціальним рівнянням другого порядку з в`язким опором, пропорційним швидкості коливань. На основі моделі коливань маятника отримано, що коефіцієнт поглинання енергії дорівнює подвійному логарифмічному декременту затухань. Визначена процедура розрахунку динамічної в`язкості мастила по декременту затухань коливань

Біографії авторів

Aleksandr Dykha, Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра зносостійкості і надійності машин

Viktor Aulin, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор

Кафедра експлуатація та ремонт машин

Oleg Makovkin, Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра зносостійкості і надійності машин

Sergiy Posonskiy, Хмельницький національний університет вул. Інститутська, 11, м. Хмельницький, Україна, 29016

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра зносостійкості і надійності машин

Посилання

  1. Bhushan, B. (2013). Introduction to Tribology. New York: John Wiley & Sons, 721. 10.1002/9781118403259
  2. Dzhilavdari, I. Z., Riznookaya, N. N. (2008). An experimental assessment of the components of rolling friction of balls at small cyclic displacements. Journal of Friction and Wear, 29 (5), 330–334. doi: 10.3103/s1068366608050024
  3. Dzhilavdari, I., Riznookaya, N. (2007). Specific features of the dynamics of small-amplitude pendulum swings in the presence of hysteresis friction. Friction and Wear, 2 (28), 143–150.
  4. Dzhilavdari, I. Z., Riznookaya, N. N. (2008). Studies of the dynamics of free microoscillations of a pendulum supported by two balls. Journal of Friction and Wear, 29 (1), 1–6. doi: 10.3103/s1068366608010017
  5. Kryshtopa, S., Kryshtopa, L., Bogatchuk, I., Prunko, I., Melnyk, V. (2017). Examining the effect of triboelectric phenomena on wear-friction properties of metal-polymeric frictional couples. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (5 (85)), 40–45. doi: 10.15587/1729-4061.2017.91615
  6. Dykha, A., Kuzmenko, A., Babak, J. (2011). Contact mechanics and wear of lubricated tribosystem. Khmelnitsky: KhNU, 250.
  7. Dykha, A. V., Kuzmenko, A. G. (2016). Distribution of friction tangential stresses in the Courtney-Pratt experiment under Bowden’s theory. Journal of Friction and Wear, 37 (4), 315–319. doi: 10.3103/s1068366616040061
  8. Sorokatyi, R. V., Dykha, A. V. (2015). Analysis of processes of tribodamages under the conditions of high-speed friction. Journal of Friction and Wear, 36 (5), 422–428. doi: 10.3103/s106836661505013x
  9. Sherif, H. A., Almufadi, F. A. (2016). Identification of contact parameters from elastic-plastic impact of hard sphere and elastic half space. Wear, 368-369, 358–367. doi: 10.1016/j.wear.2016.10.006
  10. Lewis, S. R., Lewis, R., Olofsson, U. (2011). An alternative method for the assessment of railhead traction. Wear, 271 (1-2), 62–70. doi: 10.1016/j.wear.2010.10.035
  11. Lewis, S. R., Lewis, R., Richards, P., Buckley-Johnstone, L. E. (2014). Investigation of the isolation and frictional properties of hydrophobic products on the rail head, when used to combat low adhesion. Wear, 314 (1-2), 213–219. doi: 10.1016/j.wear.2013.11.024

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-19

Як цитувати

Dykha, A., Aulin, V., Makovkin, O., & Posonskiy, S. (2017). Визначення характеристик в`язкого тертя в опорах ковзання методом маятника. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (87), 4–10. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.99823

Номер

Розділ

Прикладна механіка