Політика відбору редакторів

Роль редактора

Редактор журналу є особою, що супроводжує весь процес перетворення рукопису на готовий твір. Готовий твір – це наукова стаття, що пройшла повний Регламент і готова для опублікування в журналі. Регламент – це сукупність усіх робіт, передбачених видавничим технологічним процесом, включаючи процедури подвійного сліпого рецензування, редагування, перекладу рукопису англійською мовою (якщо рукопис подано не англійською) або перевірки наданого англомовного варіанту рукопису для подальшого опублікування за умови виконання всіх вимог публікації. Фактично редактор є комунікатором, який пов'язує всі сторони (Учасників) видавничого процесу.

 

Відповідальність редактора

Редактор відповідає:

  • за правильність позиціонування рукопису відповідно до галузі наук, наукової тематики, актуальності;
  • за своєчасність ініціювання початку виконання Регламенту за умови виконання автором вимог до оформлення та подання рукопису;
  • за якість комунікації з усіма учасниками, задіяними у процесі проходження рукопису, з виробничою групою в процесі опублікування готового твору, з групою аналітики, яка відповідає за роботу з ресурсами індексації світової наукової періодики після опублікування твору;
  • за дотримання норм етики відповідно до рекомендацій Комітету з етики публікацій (COPE);
  • за дотримання вимог щодо збереження конфіденційності даних.

 

Обов'язки редактора

Редактор зобов'язаний:

  • прийняти до розгляду можливості опублікування рукопису, що надійшов на e-mail редакції або завантажений за допомогою інструментів платформи Open Journal System (OJS);
  • оцінити рукопис на предмет унікальності та відсутності плагіату чи дублікату;
  • оцінити рукопис на предмет відповідності формату та тематиці журналу;
  • оцінити рукопис на предмет актуальності та відповідності вимогам журналу до оформлення та подання;
  • обрати рецензентів (на кожний рукопис мінімум двох рецензентів за відповідною науковою галуззю, для проведення процедури подвійного сліпого рецензування);
  • надати зацікавленим рецензентам усі необхідні для рецензування форми та, за необхідності, проінструктувати щодо виду подання рецензії та термінів (дедлайн);
  • комунікувати при необхідності з рецензентами у процесі рецензування;
  • забезпечити процес отримання автором рецензії (якщо автор не використовував механізми OJS) та встановити терміни доопрацювання рукопису відповідно до зауважень рецензентів, якщо від рецензентів отримано оцінку рукопису, що передбачає необхідність його подальшого доопрацювання для прийняття остаточного рішення про позитивну або негативну оцінку;
  • підготувати мотивований висновок про відхилення рукопису, якщо від рецензентів надійшла негативна його оцінка, для розгляду його головним редактором;
  • забезпечити зворотний зв'язок з рецензентами для ознайомлення їх із доопрацьованим варіантом рукопису для отримання остаточної оцінки – позитивної чи негативної;
  • довести до автора рішення редакції щодо можливості опублікування, що базується на оцінці рецензентів;
  • забезпечити якісну взаємодію з технічними редакторами та перекладачами у разі позитивного рішення про опублікування;
  • комунікувати з автором для виконання ним вимог технічних редакторів та перекладачів, контролювати цей процес до отримання повних погоджень щодо остаточного оформлення рукопису, що повністю відповідає вимогам редакції;
  • комунікувати з виробничою групою (верстальники, дизайнери, технологи) для забезпечення якісного виконання Регламенту «під ключ»;
  • комунікувати з групою аналітиків для контролю процесу підготовки та завантаження статті у світові ресурси наукової періодики (редактор сам може бути аналітиком при виконанні певних умов – див. Критерії для відбору редакторів);
  • особисто неухильно дотримуватися норм етики відповідно до рекомендацій Комітету з етики публікацій (COPE) для редакторів журналів;
  • стежити за дотриманням вимог безпеки конфіденційних даних у процесі виконання Регламенту.

 

Критерії для відбору редакторів

Критерії для відбору редакторів базуються не лише на його показниках як самостійного дослідника, а й, насамперед, на наявності навичок, що відповідають вимогам сучасності до подання та просування наукової інформації на основі інтегративних принципів. Редактор повинен відповідати наступному ядру критеріїв:

  • редактор повинен мати або вчений ступінь PhD, або ступінь магістра;
  • якщо претендент має ступінь магістра, обов'язковим є знання в галузі системного аналізу даних, стандартів оформлення літературних джерел, наукометрії та не менше 3 років роботи у науковому видавництві;
  • наявність організаторських здібностей та комунікативних навичок;
  • уміння працювати з усіма найпоширенішими сьогодні засобами комунікації;
  • ентузіазм і бажання як працювати, так і самостійно розвиватися у вибраному напрямі;
  • брати участь у спеціалізованих вебінарах, семінарах тощо для підвищення особистого професійного рівня, що стимулює розвиток журналу.

Перелічені вимоги є визначальними, однак не означають, що надалі вони не можуть бути доповнені або скориговані при необхідності адаптації до умов сучасності щодо якості та видимості наукових публікацій.