ДІАГНОСТИКА РІВНЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СПЕЦІАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.10

Ключові слова:

соціальний педагог;, здоров’язберігаюча діяльність;, спеціальний загальноосвітній заклад;, готовність.

Анотація

У статті розкрито зміст понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя», «культура здорового способу життя» і «культура здоров’язбереження». Встановлено, що цілісне розв’язання проблеми збереження та зміцнення духовного, фізичного та соціального здоров’я учнів, реалізація якого відбувається у здоров’язбережувальній діяльності, практичні реалізація якої здійснюється за допомогою здоров’язбережувальних технологій. Обгрунтовано зміст феномену «Готовність соціального педагога спеціального закладу освіти до реалізації здоров’язбережувальній діяльності у спеціальному закладі освіти» та визначено його структуру. Здійснено діагностику рівнів сформованості означеного феномену у студентів спеціальності «Соціальна робота».

Біографія автора

Наталя Пилюк, Волинський національний університет імені Лесі Українки

У статті розкрито зміст понять «здоров’я», «здоровий спосіб життя», «культура здорового способу життя» і «культура здоров’язбереження». Встановлено, що цілісне розв’язання проблеми збереження та зміцнення духовного, фізичного та соціального здоров’я учнів, реалізація якого відбувається у здоров’язбережувальній діяльності, практичні реалізація якої здійснюється за допомогою здоров’язбережувальних технологій. Обгрунтовано зміст феномену «Готовність соціального педагога спеціального закладу освіти до реалізації здоров’язбережувальній діяльності у спеціальному закладі освіти» та визначено його структуру. Здійснено діагностику рівнів сформованості означеного феномену у студентів спеціальності «Соціальна робота».

Посилання

Амосов, Н.М. (2007). Енциклопедія Амосова. Алгоритм здоров’я. Москва: ТОВ «Вид-во АСТ [Amosov, N. M. (2007). Amosov’s encyclopedia. Health algorithm. Moscow: AST Publishing House LLC. [in Ukrainian].

Андреев, В. И. (1994). Проверь себя: десять тестов оценки интеллигентности, конкурентоспособности и творческого потенциала личности. Народное образование, 3, 63. [Andreev, V. I. (1994). Test yourself: ten tests to assess the intelligence, competitiveness and creativity of the individual. Public education, 3, 63]

Антипкін, Ю. Г., Волосовец, О. П., Майданник, В. Г., Березенко, В. С., Моісеєнко, Р. О., Виговська, О. В., ... & Мозирська, О. В. (2018). Стан здоров’я дитячого населення—майбутнє країни. Здоровье ребенка, 1, 1-11. Antipkin, Yu. G., Volosovets, O. P., Maidannyk, V. G., Berezenko, V. S., Moiseenko, R. O., Vyhovska, O. V., ... & Mozyrska, O. V. (2018). The health of children is the future of the country. Child Health, 1, 1-11. [in Ukrainian].

Бадмаева, Н. Ц. (2004). Методика для диагностики учебной мотивации студентов (АА Реан и ВА Якунин, модификация НЦ Бадмаевой). Бадмаева НЦ Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей: монография. Улан-Удэ, 151-154. [Badmaeva, N. Ts. (2004). Methods for diagnosing students’ learning motivation (A. A. Rean and V. A. Yakunin, modification of Badmaeva N. C.)]

Баєва, О. І. (2019). Державна політика в галузі охорони здоров’я. Сучасна фармація: історія, реалії та перспективи розвитку : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю, присвяченої 20-й річниці заснування Дня фармацевтичного працівника України (19-20 вересня 2019 р. м. Харків), 155-156. [Baeva, O. I. (2019). Public health policy. Modern pharmacy: history, realities and prospects of development: materials of scientific practice. conf. with international participation dedicated to the 20th anniversary of the Day of the Pharmaceutical Worker of Ukraine (September 19-20, 2019, Kharkiv), 155-156. [in Ukrainian].

Безпалько, О. В. (2009). Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури. [Bezpalko, O. V. (2009). Social pedagogy: diagrams, tables, comments: a textbook. Kyiv: Center for Educational Literature. [in Ukrainian]. [in Ukrainian].

Ващенко, О., & Свириденко, С. (2006). Готовність вчителя до використання здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі. Здоров’я та фізична культура, 8, 1-6. [Vashchenko, O., & Sviridenko, S. (2006). Teacher's willingness to use health technologies in the educational process. Health and Physical Education, 8, 1-6. [in Ukrainian].

Габорець, Ю. Ю., Дудіна, О. О., & Дудник, С. В. (2018). Тенденції захворюваності дитячого населення України. Україна. Здоров'я нації, (3), 119-120. [Gaborets, Yu. Yu., Dudina, O. O., & Dudnik, S. V. (2018). Trends in the incidence of children in Ukraine. Ukraine. Health of the Nation, (3), 119-120. [in Ukrainian].

Гозак, С. В. (2012). Вплив чинників навчального процесу на показники здоров'я школярів. Довкілля та здоров’я, 3 (62), 17-20. [Gozak, S. W. (2012). Influence of factors of educational process on indicators of health of schoolboys. Environment and Health, 3 (62), 17-20. [in Ukrainian].

Горащук, В. (1998). Соціально-педагогічний статус валеологічної науки. Рідна школа, (1), 70-74. [Gorashchuk, V. (1998). Socio-pedagogical status of valeological science. Native School, (1), 70-74. [in Ukrainian].

Емельянова, М. А. (2005). Становление профессиональной зрелости социального педагога в образовательном процессе вуза (Дис. д-ра пед. наук). Оренбургский государственный университет, Оренбург. [Emelyanova, M. A. (2005). Formation of professional maturity of the social teacher in educational process of high school (Dissertation of the doctor of pedagogical sciences). Orenburg State University, Orenburg]

Іваницький, О. В. (2008). Девіантна поведінка молоді в Україні: чинники виникнення та державні заходи подолання. Актуальні проблеми державного управління, (2), 83-90. [Ivanitsky, O. V. (2008). Deviant behavior of young people in Ukraine: factors of occurrence and state measures to overcome. Current issues of public administration, (2), 83-90. [in Ukrainian].

Когут, С. (2008). Девіантна поведінка дітей та молоді: проблеми й шляхи подолання. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна, (24) [Kohut, S. (2008). Deviant behavior of children and youth: problems and ways to overcome. Bulletin of Lviv University. Pedagogical series, (24). [in Ukrainian].

Крутій, К. В., & Зелик, Е. В. (2018). До проблеми здоров’язбереження дошкільників. <https://cutt.ly/In78PSf> (2020, травень, 10) [Krutiy, K. V., & Zelik, E. V. (2018). To the problem of preschool health. <https://cutt.ly/In78PSf> (2020, May, 10). [in Ukrainian].

Лепешко, А. В. (2016). Особливості девіацій у сучасної української молоді. Дослідження особистості та групи в етнічній і крос-культурній психології. <http://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Etnichna_samosvidomist_2016.pdf> (2019, жовтень, 11) [Lepeshko, A. V. (2016). Features of deviations in modern Ukrainian youth. Studies of personality and group in ethnic and cross-cultural psychology. <http://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/Etnichna_samosvidomist_2016.pdf> (2019, October, 11). [in Ukrainian].

Мойсеюк, В. П. (2018). Формування культури професійного здоров'я майбутніх соціальних педагогів (Дис. канд. пед. наук). Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, Тернопіль [Moiseyuk, V. P. (2018). Formation of the culture of professional health of future social teachers (Dissertation for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences). Ternopil National ped. Univ. V. Hnatyuk, Ternopil. [in Ukrainian].

Соколенко, Л. С. (2011). Формування культури здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів (Автореф. дис. канд. пед. наук). 13.00.07. Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини, Умань. [Sokolenko, L. S. (2011). Formation of a culture of a healthy way of life of students of higher educational institutions (Author’s abstract. Candidate of Pedagogical Sciences). 13.00.07. Uman. state ped. Univ. P. Tichini, Uman. [in Ukrainian].

Синявський, В. В., & Федоришин, Б. О. (1998). Психодіагностика в службі зайнятості: методичний посібник. В. Синявський, О. Яцишина (Ред.). Київ, 34-51.[Sinyavsky, V. V., & Fedoryshyn, B. O. (1998). Psychodiagnostics in the employment service: a guide. V. Synyavsky, O. Yatsyshyna (Ed.). Kyiv, 34-51. [in Ukrainian].

Український інститут стратегічних досліджень МОЗ України (2018). Щорічна доповідь про стан здоров'я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров'я України. Київ: Медінформ. [Ukrainian Institute for Strategic Studies of the Ministry of Health of Ukraine (2018). Annual report on the state of health of the population, the sanitary and epidemiological situation and the results of the health care system of Ukraine. Kyiv: Medinform. [in Ukrainian].

Янковська, Л. А. (2018). Економічні аспекти покращення здоров’я дитячого населення україни. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 19, 4-9. Yankovskaya, L. A. (2018). Economic aspects of improving the health of children in Ukraine. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 19, 4-9. [in Ukrainian].

Цибульська, О. В. (2019). Сутнісні характеристики базових понять проблеми культури здоров’язбереження. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 93(6), 301-309. [Tsibulska, O. V. (2019). Essential characteristics of the basic concepts of the problem of health culture. Spirituality of personality: methodology, theory and practice, 93 (6), 301-309. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-30

Як цитувати

Пилюк, Н. (2021). ДІАГНОСТИКА РІВНЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СПЕЦІАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Social Work and Education, 8(1), 129–137. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.10

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION