Фактори, що впливають на зіткнення автомобілів, які рухаються один за одним

Автор(и)

  • Аллахверді Джамал огли Шаріфов Азербайджанський технічний університет, Баку, Азербайджан, Азербайджан

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.41.2020.226215

Ключові слова:

транспортний потік, дальність, аварія, швидкість, інтенсивність руху

Анотація

Автомобілі, які складають транспортний потік, різновидні. На вулицях міста транспортний потік складається, в основному, з легкових та вантажних автомобілів, а також з автобусів. Кількість інших транспортних засобів в транспортному потоці незначна, тому при розрахунках їх можна не враховувати. Попадання в чергу автомобілів, що рухаються один за іншим, має випадковий характер. При цьому спостерігається кілька випадків: легковий автомобіль рухається за легковим; вантажний автомобіль рухається за легковим; автобус рухається за легковим; легковий автомобіль рухається за вантажним; вантажний автомобіль рухається за вантажним; автобус рухається за вантажним; легковий автомобіль рухається за автобусом, вантажний автомобіль рухається за автобусом, автобус рухається за автобусом. Врахування випадкового попадання автомобілів в чергу при виникненні дорожньо-транспортної пригоди (ДТП) має велике значення для визначення гальмівного шляху автомобіля, тому що різні автомобілі мають різні габаритні параметри і конструкції. При вивченні зіткнень автомобілів при рівномірному й нерівномірному розподілі автомобілів в транспортному потоці обов’язково повинні враховуватись значення гальмівного шляху автомобіля. Гальмівний сигнал автомобіля, що є першим з автомобілів, що рухаються один за другим в транспортному потоці, включається тільки після часу реакції водія переднього автомобіля. Тому настільки ж запізнюється гальмування заднього автомобіля. Час, необхідний для зупинки заднього автомобіля, буде дорівнювати сумі часу реакції переднього автомобіля і часу спрацьовування гальмівного механізму, оскільки водій заднього автомобіля отримує інформацію про гальмування переднього автомобіля тільки після включення гальмівного сигналу переднього автомобіля. Більшість таких випадків закінчується зіткненням автомобілів. З огляду на ситуацію для запобігання аварій в транспортному потоці можна визначити оптимальну відстань між автомобілями, що рухаються один за одним. Це дозволить уникнути наїзд ззаду при екстреному гальмуванні переднього автомобіля

Біографія автора

Аллахверді Джамал огли Шаріфов , Азербайджанський технічний університет, Баку, Азербайджан

Доктор філософії, доцент

Посилання

Перелік використаних джерел (ДСТУ):

Wong J.-T. Accident analysis and prevention from the chain perspective and revision report / J.-T. Wong, Yi-S. Chung // Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies. – 2007. – Vol. 7. – Pp. 2844-2859. – Mode of access: https://doi.org/10.11175/easts.7.2844.

Islam M.B. Identification of factors in road accidents through in-depth accident analysis / Mouyid Bin Islam, K. Kanitpong // IATSS Research. – 2008. – Vol. 32, iss. 2. – Pp. 58-67. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/S0386-1112(14)60209-0.

Балакин В.Д. Экспертиза дорожно-транспортных происшествий : учебное пособие / В.Д. Балакин. – 2-е изд., перераб. и доп. – Омск : СибАДИ, 2015. – 136 с.

A Review on Road Traffic Accident and Related Factors / A.P. Muthusamy, M. Rajendran, K. Ramesh, P. Sivaprakash // International Journal of Applied Engineering Research. – 2015. – Vol. 10, № 11. – Pp. 28177-28183.

Шарифов А.Дж. Расследование аварий в зависимости от состава транспортного потока / А.Дж. Шарифов // Журнал научных работ. – 2018. – № 4. – С. 194-197.

Джафаров Т.Р. Исследование некоторых факторов, влияющих на возникновение цепной аварии в различных условиях дорожного движения / Т.Р. Джафаров, А.Дж. Шари-фов // Инновационные технологии в образовании и науке : Республ. науч.-практ. конф., посвященная 60-летию Азербайджанского Технического Университета. – Баку, 2010. – C. 372-374.

Три случая, когда ударивший сзади не виноват [Электронный ресурс] : [Веб-сайт]. – Электронные данные. – Режим доступа: www.drivenn.ru/journal/novosti/tri-sluchaya-kogda-udarivshiy-szadi-ne-vinovat-id24071. – Название с экрана.

Шарифов А.Дж. Статистический анализ дорожно-транспортных происшествий с наездом сзади в Азербайджанской Республике / А.Дж. Шарифов // Материалы XVIII Республиканской научной конференции докторантов и молодых исследователей. – Баку, 2013. – Том I. – С. 257-260.

Шарифов А.Дж. Характер случайных изменений расстояния между автомобилями, движущимися по одной полосе в транспортном потоке / А.Дж. Шарифов // Перспективы развития транспортно-дорожного комплекса Азербайджанской Республики : Рес-пуб. научн.-практ. конф. – Баку, 2017. – С. 53-54.

References:

Wong J.-T., Chung Yi-S. Accident analysis and prevention from the chain perspective and revision report. Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 2007, vol. 7, pp. 2844-2859. https://doi.org/10.11175/easts.7.2844.

Islam M.B., Kanitpong K. Identification of factors in road accidents through in-depth acci-dent analysis. IATSS Research, 2008, vol. 32, iss. 2, pp. 58-67. https://doi.org/10.1016/S0386-1112(14)60209-0.

Balakin V.D. Ekspertiza dorozhno-transportnykh proisshestvii : uchebnoe posobie [Exami-nation of road traffic accidents: a tutorial]. Omsk, SibADI Publ., 2015. 136 p. (Rus.)

Muthusamy A.P., Rajendran M., Ramesh K., Sivaprakash P. A Review on Road Traffic Accident and Related Factors. International Journal of Applied Engineering Research, 2015, vol. 10, no. 11, pp. 28177-28183.

Sharifov A. Rassledovanie avarii v zavisimosti ot sostava transportnogo potoka [Investigation of accidents depending on the composition of the traffic flow]. Zhurnal nauchnykh rabot – Scientific journal, 2018, no. 4, pp. 194-197. (Rus.)

Dzhafarov T.R., Sharifov A. Issledovanie nekotorykh faktorov, vliiaiushchikh na voz-niknovenie tsepnoi avarii v razlichnykh usloviiakh dorozhnogo dvizheniia. Materiali Respubl. nauch.-prakt. konf., posviashchennaia 60-letiiu Azerbaidzhanskogo Tekhnicheskogo Universiteta «Innovatsionnye tekhnologii v obrazovanii i nauke» [Investigation of some factors affecting the occurrence of a chain accident in various traffic conditions. Pro-ceedings of Republ. sci.-pract. conf. dedicated to the 60th anniversary of the Azerbaijan Technical University «Innovative technologies in education and science»]. Baku, 2010, pp. 372-374. (Rus.)

Tri sluchaia, kogda udarivshii szadi ne vinovat (Three cases when the hit from behind is not to blame) Available at: www.drivenn.ru/journal/novosti/tri-sluchaya-kogda-udarivshiy-szadi-ne-vinovat-id24071 (accessed 15 July 2020).

Sharifov A. Statisticheskii analiz dorozhno-transportnykh proisshestvii s naezdom szadi v Azerbaidzhanskoi Respublike. Materiali XVIII Respubl. nauch. konf. doktorantov i molodykh issledovatelei [Statistical analysis of rear-end collision traffic accidents in the Repub-lic of Azerbaijan. Proceedings of Republ. sci.-pract. conf. of Doctoral Students and Young Researchers]. Baku, 2013, vol. I, pp. 257-260. (Rus.)

Sharifov A. Kharakter sluchainykh izmenenii rasstoianiia mezhdu avtomobiliami, dvizhush-chimisia po odnoi polose v transportnom potoke. Materiali Respubl. nauch.-prakt. «Perspektivy razvitiia transportno-dorozhnogo kompleksa Azerbaidzhanskoi Respubliki» [The nature of random changes in the distance between cars moving along the same lane in a traf-fic stream. Proceedings of Republ. sci.-pract. conf. «Prospects for the development of the transport and road complex of the Republic of Azerbaijan»]. Baku, 2017, pp. 53-54. (Rus.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Як цитувати

Шаріфов , А. Д. о. (2020). Фактори, що впливають на зіткнення автомобілів, які рухаються один за одним. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (41), 197–204. https://doi.org/10.31498/2225-6733.41.2020.226215

Номер

Розділ

274 Автомобільний транспорт