Фактори, що впливають на зіткнення автомобілів, які рухаються один за одним

Автор(и)

  • Аллахверді Джамал огли Шаріфов Азербайджанський технічний університет, Баку, Азербайджан, Азербайджан

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.41.2020.226215

Ключові слова:

транспортний потік, дальність, аварія, швидкість, інтенсивність руху

Анотація

Автомобілі, які складають транспортний потік, різновидні. На вулицях міста транспортний потік складається, в основному, з легкових та вантажних автомобілів, а також з автобусів. Кількість інших транспортних засобів в транспортному потоці незначна, тому при розрахунках їх можна не враховувати. Попадання в чергу автомобілів, що рухаються один за іншим, має випадковий характер. При цьому спостерігається кілька випадків: легковий автомобіль рухається за легковим; вантажний автомобіль рухається за легковим; автобус рухається за легковим; легковий автомобіль рухається за вантажним; вантажний автомобіль рухається за вантажним; автобус рухається за вантажним; легковий автомобіль рухається за автобусом, вантажний автомобіль рухається за автобусом, автобус рухається за автобусом. Врахування випадкового попадання автомобілів в чергу при виникненні дорожньо-транспортної пригоди (ДТП) має велике значення для визначення гальмівного шляху автомобіля, тому що різні автомобілі мають різні габаритні параметри і конструкції. При вивченні зіткнень автомобілів при рівномірному й нерівномірному розподілі автомобілів в транспортному потоці обов’язково повинні враховуватись значення гальмівного шляху автомобіля. Гальмівний сигнал автомобіля, що є першим з автомобілів, що рухаються один за другим в транспортному потоці, включається тільки після часу реакції водія переднього автомобіля. Тому настільки ж запізнюється гальмування заднього автомобіля. Час, необхідний для зупинки заднього автомобіля, буде дорівнювати сумі часу реакції переднього автомобіля і часу спрацьовування гальмівного механізму, оскільки водій заднього автомобіля отримує інформацію про гальмування переднього автомобіля тільки після включення гальмівного сигналу переднього автомобіля. Більшість таких випадків закінчується зіткненням автомобілів. З огляду на ситуацію для запобігання аварій в транспортному потоці можна визначити оптимальну відстань між автомобілями, що рухаються один за одним. Це дозволить уникнути наїзд ззаду при екстреному гальмуванні переднього автомобіля

Біографія автора

Аллахверді Джамал огли Шаріфов , Азербайджанський технічний університет, Баку, Азербайджан

Доктор філософії, доцент

Посилання

Wong J.-T. Accident analysis and prevention from the chain perspective and revision report / J.-T. Wong, Yi-S. Chung // Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies. – 2007. – Vol. 7. – Pp. 2844-2859. – Mode of access: https://doi.org/10.11175/easts.7.2844.

Islam M.B. Identification of factors in road accidents through in-depth accident analysis / Mouyid Bin Islam, K. Kanitpong // IATSS Research. – 2008. – Vol. 32, iss. 2. – Pp. 58-67. – Mode of access: https://doi.org/10.1016/S0386-1112(14)60209-0.

Балакин В.Д. Экспертиза дорожно-транспортных происшествий : учебное пособие / В.Д. Балакин. – 2-е изд., перераб. и доп. – Омск : СибАДИ, 2015. – 136 с.

A Review on Road Traffic Accident and Related Factors / A.P. Muthusamy, M. Rajendran, K. Ramesh, P. Sivaprakash // International Journal of Applied Engineering Research. – 2015. – Vol. 10, № 11. – Pp. 28177-28183.

Шарифов А.Дж. Расследование аварий в зависимости от состава транспортного потока / А.Дж. Шарифов // Журнал научных работ. – 2018. – № 4. – С. 194-197.

Джафаров Т.Р. Исследование некоторых факторов, влияющих на возникновение цепной аварии в различных условиях дорожного движения / Т.Р. Джафаров, А.Дж. Шарифов // Инновационные технологии в образовании и науке : Республ. науч.-практ. конф., посвященная 60-летию Азербайджанского Технического Университета. – Баку, 2010. – C. 372-374.

Три случая, когда ударивший сзади не виноват [Электронный ресурс] : [Веб-сайт]. – Электронные данные. – Режим доступа: www.drivenn.ru/journal/novosti/tri-sluchaya-kogda-udarivshiy-szadi-ne-vinovat-id24071. – Название с экрана.

Шарифов А.Дж. Статистический анализ дорожно-транспортных происшествий с наездом сзади в Азербайджанской Республике / А.Дж. Шарифов // Материалы XVIII Республиканской научной конференции докторантов и молодых исследователей. – Баку, 2013. – Том I. – С. 257-260.

Шарифов А.Дж. Характер случайных изменений расстояния между автомобилями, движущимися по одной полосе в транспортном потоке / А.Дж. Шарифов // Перспективы развития транспортно-дорожного комплекса Азербайджанской Республики : Респуб. научн.-практ. конф. – Баку, 2017. – С. 53-54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Як цитувати

Шаріфов , А. Д. о. (2020). Фактори, що впливають на зіткнення автомобілів, які рухаються один за одним. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (41), 197–204. https://doi.org/10.31498/2225-6733.41.2020.226215

Номер

Розділ

274 Автомобільний транспорт