Особливості інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану
DOI:
https://doi.org/10.32782/2225-6733.43.2021.24Ключові слова:
суднова енергетична установка, дизельна електростанція, двигун, температура, граф, прогнозування, моніторинг, діагностування, інформаційний елементАнотація
В статі розглядаються особливості інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану складної системи транспортного засобу. Запропонований підхід до формування складної систем прогнозування параметрів технічного стану суднової енергетичної установки з урахуванням стану операторів системи і їх режимів роботи. В статті розглядається загальний підхід і саме особливості побудови інформаційної системи дизельної електростанції. Показана побудована інформаційна модель дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану на основі двигуна Д-246.4, як лабораторної установки. При виконанні формування інформаційної моделі застосована системна декомпозиція дизельної електростанції на складові елементи та інформаційні взаємозв'язки між складовими елементами з метою забезпечення прогнозування параметрів її технічного стану. Показано, що при формуванні предметної області дослідної дизельної електростанції були використані принципи, що орієнтовані на конкретні завдання обробки, аналізу даних і функціональні потреби та особливості роботи обслуговуючого персоналу у складі системи прогнозування. В статті запропоновано механізм реалізації прогнозних моделей, який здійснюється на основі моніторингової системи дизельної електростанції (моніторинг, діагностика, визначення статусу несправностей тощо). В статті показано передбачення в системі моніторингу виконання прогнозу параметрів стану дизельної електростанції як на відповідний прогнозний час, так і до отриманих значень параметрів з найменшим значенням прогнозного часу, при якому відбудеться вихід за встановлені допустимі межі. На основі прогнозуючих алгоритмів реалізовано два різновиди прогнозування: індивідуальне прогнозування для окремого параметру і прогнозування за кількома параметрами. Запропонований механізм реалізації і формування інформаційної моделі моніторингу дизельної електростанції у складі системи прогнозування параметрів технічного стану може бути корисний для роботи з аналогічними системами і механізмами у складі суднових енергетичних установок
Посилання
Говорущенко Н.Я. Техническая кибернетика транспорта: учебное пособие / Н.Я. Говорущенко, В.Н. Варфоломеев. – Харьков: ХГАДТУ, 2001. – 271 с.
Технические возможности повышения ресурса автономных электростанций энергети-ческих систем: монография / В.А. Атрощенко, Ю.Д. Шевцов, П.В. Яцынин, Р.А. Дьяченко, М.Н. Педько. – Краснодар: Издательский Дом – Юг, 2010. – 192 с.
Використання інтелектуальних інформаційних технологій позиціонування для контро-лю теплових параметрів системи комбінованого прогріву ДВЗ транспортного засобу / В.П. Матейчик, В.П. Волков, П.Б. Комов, О.Б. Комов, І.В. Грицук // Вісник ЖДТУ. – 2012. – № 3(62). – С. 136-141. – (Серія: Технічні науки).
Кадильникова Т.М. Мониторинг технологического состояния как фактор обеспечения безаварийной работы / Т.М. Кадильникова // Вісник Донбаської академії будівництва і архітектури. – 2002. – № 5(36). – С. 38-41. – (Технологія, організація, механізація та геодезичне забезпечення будівництва).
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір наук.-практ. характеру № 64765 від 04.04.2016. Технічний регламент і результати роботи інформаційного програмного комплексу (продукту) MonDiaFor «HADI-15»» (monitoring, diagnosis, forecasting technical condition of the vehicle under ITS) при здійсненні моніторингу, діагностування, прогнозування параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах інтелекту-альних транспортних систем / В.П. Волков [та ін.]. – № 65240; заявл. 10.02.2016.
Інтелектуальні системи моніторингу транспорту: монографія / В.П. Волков [и др.]. – Харків : Вид-во НТМТ, 2015. – 246 с.
Improving the Processes of Preheating and Heating after the Vehicular Engine Start by Using Heating System with Phase-Transitional Thermal Accumulator / I. Gritsuk, Y. Gutarevych, V. Mateichyk, V. Volkov // SAE Technical Paper. – 2016. – 2016-01-0204. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2016-01-0204.
Матейчик В.П. Системний підхід до аналізу структурних схем енергоустановок транспортних засобів / В. П. Матейчик // Вісник НТУ «ХПІ». – 2002. – № 7, т. 2. – С.162-167.
Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки: навч. посібник / М.Ф. Дмитриченко, В.П. Матейчик, О.К. Грищук, М.П. Цюман. – К. : НТУ, 2014. – 168 с.
The peculiarities of monitoring road vehicle performance and environmental impact / Kuric I. [et al.] // MATEC Web of Conferences. Innovative Technologies in Engineering Production. – 2018. – Vol. 244. – Pp. 1-7. – Mode of access: https://doi.org/10.1051/matecconf/201824403003.
Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів / В.П. Матейчик [та ін.] // Управління проектами, системний аналіз і логістика. – К. : НТУ, 2014. – Вип. 13. – С. 126-138.
Information Security Risk Management of Vehicles / D. Klets [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-0015. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-0015.
Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems) / D. Pohorletskyi [et al.] // SAE Technical Paper. – 2020. – 2020-01-2031. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2020-01-2031.
Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software / M. Volodarets [et al.] // SAE Technical Paper. – 2019. – 2019-01-0099. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2019-01-0099.
Evaluation of the Powertrain Condition Based on the Car Acceleration and Coasting Data / E. Rabinovich [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1771. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1771.
Структурний підхід до розробки автоматизованої системи збирання даних і моніторингу параметрів технічного стану транспортного засобу / В.П. Волков, І.В. Грицук, Ю.В. Грицук, Ю.В. Волков / Науковий вісник Херсонської державної морської академії : науковий журнал. – Херсон : Херсонська державна морська академія, 2017. – № 1(16). – C. 132-143.
Особливості моніторингу і визначення статусу несправностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу / В.П. Волков, І.В. Грицук, А.П. Комов, Ю.В. Волков // Вісник Національного транспортного університету. – 2014. – Вип. 30. – С. 51-62.
The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units / I.V. Gritsuk [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1773. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1773.
Research of vehicle control informative functioning capacity / I. Kuric [et al.] // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. – 2020. – Vol. 776. – Pp. 1-11. – Mode of access: https://doi.org/10.1088/1757-899X/776/1/012036.
Cognitive Model of the Internal Combustion Engine / V. Vychuzhanin [et al.] // SAE Technical Paper. – 2018. – 2018-01-1738. – Mode of access: https://doi.org/10.4271/2018-01-1738.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.