Автоматизована інформаційна система SMM-лідогенерації в месенджері Telegram
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.47.2023.299985Ключові слова:
Telegram-бот, лід, цільова аудиторія, семантичний аналіз, обробка природньої мови, Python, MySQL, ChatGPT, TelegramAPIАнотація
В даній статті було розглянуто створення автоматизованої системи для пошуку зацікавлених користувачів – лідів – в середовищі популярного месенджера Telegram. Оскільки месенджер не є соціальною мережею, а також суттєво відрізняється за способом взаємодії від будь-якого вебсервісу, то пошук цільової аудиторії в ньому ускладнений. Головним чином він складний через відсутність будь-яких рекомендації для користувача щодо контенту, каналів, чатів та повну відсутність стрічки новин і рекомендованих джерел контенту. В цій статті описується створення інструменту для пошуку зацікавлених користувачів у вигляді Telegram-боту, який взаємодіє з Telegram через API, а за допомогою мовних інструментів аналізує повідомлення в чаті, допомагаючи визначати дискусії на визначені теми, а саме для визначення зацікавлених у конкретних темах користувачів, необхідно аналізувати тексти дискусій у публічних чатах та визначати, які саме теми обговорюють учасники чату. Для такого аналізу необхідні інструменти аналізу природньої мови і контексту бесіди. Бот створений у наступному технологічному стеку: в якості основної мови обрано Python, за взаємодію з серверами Telegram відповідає pyTelegramBotAPI. Отримані та проаналізовані дані зберігаються у MySQL базі даних, обробка текстової інформації виконується у декілька етапів, у яких задіяні бібліотеки обробки природньої мови для мови Python та штучний інтелект, а точніше велика мовна модель ChatGPT. Даний бот збирає та аналізує інформацію, а після того надає звіт, скільки згадувань в рамках заданої адміністратором теми мали користувачі чату, саме ці користувачі є потенційними лідами. Дана інформація допомагає будувати та покращувати маркетингові моделі просування товарів і послуг через публікацію дописів, посилань чи повідомлень у чатах, а також визначати ступінь зацікавленості аудиторії конкретною темою у живому спілкуванні
Посилання
Wilson R. Planning Your Internet Marketing Strategy: A Doctor Ebiz Guide. 1st ed, 2001. Hoboken: Wiley. 272 p.
Geeksforgeeks - Boyer Moore Algorithm for Pattern Searching. URL: https://www.geeksforgeeks.org/boyer-moore-algorithm-for-pattern-searching/ (дата звернення: 02.05.2023).
Dalal N.R., Jadhav P. A composite algorithm for string matching. International Journal of Mod-ern Trends in Engineering and Research (IJMTER). 2015. № 2. Pp. 68-73. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/930/1/012001.
Ahmad A., Ahmad T., Vijay H. Shortest path algorithms for social network strengths. Proceed-ings of the 5th International Conference on Frontiers in Intelligent Computing: Theory and Applications. 2017. Vol 515. Pp. 1223-1224. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-10-3153-3_35.
Rodrigues M., Peterson R.M. The role of social CRM and its potential impact on lead generation in business-to-business marketing. International Journal of Internet Marketing and Advertising. 2012. Vol. 7. No. 2. Pp. 567-577. DOI: https://doi.org/10.1504/IJIMA.2012.046255.
LeadScanr – Crunchbase Company Profile & Funding. URL: https://www.crunchbase.com/organization/leadscanner (дата звернення: 18.06.2023)
Hubspot Beginner’s Guide to Lead Generation. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/beginner-inbound-lead-generation-guide-ht (дата звернення: 17.05.2023).
LeadExtract Bot. URL: https://github.com/schurig/LeadExtractBot (дата звернення: 16.05.2023).
Leadmine Bot. URL: https://telegram.me/leadmine_bot (дата звернення: 15.05.2023).
Salesbot. URL: https://telegram.me/salesbot (дата звернення: 12.05.2023).
SalesIQ. URL: https://telegram.me/SalesIQBot (дата звернення: 11.05.2023).
Leadjet. URL: https://telegram.me/leadjet (дата звернення: 01.05.2023).
BotLead. URL: https://telegram.me/botlead_bot (дата звернення: 01.05.2023).
Combot. URL: https://combot.org/ (дата звернення: 02.05.2023)
GroupButler. URL: https://groupbutler.org/ (дата звернення: 03.05.2023).
Anti-Spam Bot. URL: https://telegram.me/anti_spambot (дата звернення: 04.05.2023).
Characteristics of viral messages on Telegram; The world’s largest hybrid public and private messenger / Nobari A.D., Mirzaye Sarraf M.H.K., Neshati M., Daneshvar F.E. Expert systems with applications. 2021. Vol. 168. Pp. 1-30. DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2020.114303.
eternnoir/pyTelegramBotAPI: Python Telegram bot api. URL: https://github.com/eternnoir/pyTelegramBotAPI#api-reference (дата звернення: 16.04.2023).
Telegram APIs. URL: https://core.telegram.org/api (дата звернення: 20.04.2023).
Stokes D. MySQL and JSON: A Practical Programming Guide. New York : McGraw Hill, 2018. 128 p.
Using ChatGPT for Sentiment Analysis: A Beginner’s Guide. URL: https://blog.gramener.com/using-chatgpt-for-sentiment-analysis/ (дата звернення 23.03.2023).
How to Build a Sentiment Analysis Application with ChatGPT and Druid. URL: https://imply.io/blog/how-to-build-a-sentiment-analysis-application-with-chatgpt-and-druid/ (дата звернення 23.04.2023).
Application of ChatGPT in improving customer sentiment analysis for businesses / F. Sudirjo, K. Diantoro, J.A. Al-Gasawneh, H. Khootimah Azzaakiyyah, A.M. Almaududi Ausat. Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi Bisnis. 2023. Vol. 5(3). Pp. 283-288. DOI: https://doi.org/10.47233/jteksis.v5i3.871.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.