Аналіз особливостей методу поєднання електронної картографічної навігаційно-інформаційної системи з радіолокаційною станцією судна

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310704

Ключові слова:

електронні карти, морські радари, накладення радіолокаційного зображення, електронна картографічна навігаційно-інформаційна система (ЕКНІС), безпека судноводіння, ситуаційна обізнаність, інтеграція навігаційних даних, синхронізація оновлення інформації, надійність навігаційного обладнання, підготовка судноводіїв, комплексний підхід, хороша морська практика

Анотація

Статтю присвячено аналізу значення накладення радіолокаційного зображення на екран електронної картографічної навігаційно-інформаційної системи (ЕКНІС) для підвищення безпеки та ефективності судноводіння. На основі огляду наукових публікацій і фахової літератури розглядаються технічні аспекти реалізації функції накладення, її переваги та обмеження, а також вплив на процес ухвалення рішень судноводієм. Накладення радіолокаційної інформації на електронну навігаційну карту забезпечує інтеграцію планових і фактичних даних про навколишнє оточення, що сприяє підвищенню ситуаційної обізнаності судноводія. Поєднання систем дає змогу візуально зіставляти радіолокаційні цілі з картографічними об'єктами, уточнювати місце розташування судна, контролювати дрейф і орієнтацію, виявляти навігаційні небезпеки. Особливу цінність функція накладення має під час плавання в обмежених водах і в умовах обмеженої видимості. Водночас застосування технології накладення пов'язане з низкою технічних труднощів і обмежень, пов'язаних із забезпеченням точності суміщення, узгодженням форматів даних, синхронізацією оновлення інформації. Похибки в роботі систем позиціонування, курсовказання, помилки картографії можуть призводити до неузгодженості шарів зображення і невірної інтерпретації навігаційної ситуації. Критично важливе значення мають питання надійності обладнання, налаштування параметрів відображення, компетентності та підготовленості судноводіїв. Підкреслюється, що накладання радіолокаційного зображення на ЕКНІС є ефективним інструментом підвищення безпеки судноводіння, але не замінює традиційних навігаційних практик і не скасовує необхідності критичної оцінки даних. Надмірна залежність від технології, ігнорування її обмежень і нехтування принципами доброї морської практики можуть призводити до прийняття помилкових рішень і негативно позначатися на безпеці. Подальші перспективи розвитку технології можна пов'язати з удосконаленням алгоритмів обробки інформації, оптимізацією людино-машинної взаємодії, розвитком методів підготовки фахівців. Наголошується на необхідності комплексного підходу, що поєднує вдосконалення технічних систем і людського фактору для повної реалізації потенціалу функції накладення в забезпеченні безпеки судноводіння. Лише збалансоване використання технологічних інновацій та традиційних навігаційних практик може гарантувати надійність та ефективність сучасного судноводіння

Біографії авторів

Є.В. Калініченко , Одеський національний морський університет, м. Одеса

Кандидат технічних наук, доцент

Г.Г. Томчаковський , Одеський національний морський університет, м. Одеса

Аспірант, старший викладач 

Л.Е. Оберто Сантана , Одеський національний морський університет, м. Одеса

Аспірант, асистент 

О.В. Колєснік , Одеський національний морський університет, м. Одеса

Старший викладач

О.С. Саф’ян , Одеський національний морський університет, м. Одеса

Старший викладач

Посилання

Sediono W., Dharmawan T. S., Lestari A. A. Method and implementation to overlay radar image on the electronic chart. AAU Journal of Defense Science and Technology. 2010. Vol. 1. № 2. Pp. 33-37.

Radar Overlay to Improve ECDIS Navigation. The Maritime Executive. URL: https://maritime-executive.com/article/Radar-Overlay-to-Improve-ECDIS-Navigation-2014-09-12 (дата звернення: 03.04.2024).

The multi-layered art of navigation. Nautical Institute – Maritime Industry. URL: https://www.nautinst.org/resources-page/the-multi-layered-art-of-navigation.html (дата звернення: 30.03.2024).

Wingrove M. Using radar overlays to improve ECDIS navigation. URL: https://www.rivieramm.com/opinion/opinion/using-radar-overlays-to-improve-ecdis-navigation-37429 (дата звернення: 02.04.2024).

Helmut H. Lanziner. Impact of radar integration with electronic charting. International hydro-graphic review. 2001. Vol. 2. No. 1. Pp. 54-68.

Zhang S., Liu X., Zhang N. Exploration of the fusion display of ECDIS and radar image information in high latitude sea area. International conference on education technology and information system (ICETIS 2013). 2013. Pp. 53-57. DOI: https://doi.org/10.2991/icetis-13.2013.13.

ECDIS and the modern navigator. Shipowners. URL: https://www.shipownersclub.com/latest-updates/news/ecdis-and-modern-navigator/ (дата звернення: 10.04.2024).

Recommendation on electronic chart display and information system for inland navigation (in-land ECDIS). Resolution No. 48, Revision 4. URL: https://unece.org/sites/default/files/2022-12/ECE-TRANS-SC3-156-Rev4e_1.pdf (дата звернення: 15.02.2024).

Perceptual fusion of electronic chart and marine radar image / C. Zhang et al. Journal of Marine Science and Engineering. 2021. Vol. 9. No. 11. Pp. 1-16. DOI: https://doi.org/10.3390/jmse9111245.

Rolfe G. A. Radar image overlay on an ECDIS system - an overview. Proceedings of Position, Location and Navigation Symposium – PLANS '96, Atlanta, GA, USA, 22-25 April, 1996. Pp. 130-136. DOI: https://doi.org/10.1109/PLANS.1996.509067.

Weintrit A. Six in one or one in six variants. Electronic navigational charts for open sea, coastal, off-shore, harbour, sea-river and inland navigation. TransNav, International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 2010. Vol. 4. № 2. Pp. 165-177.

Overreliance on ECDIS technology: A Challenge for Safe Navigation / Kristić M., Žuškin S., Brčić D., Car M. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 2021. Vol. 15. № 2. Pp. 277-287. DOI: https://doi.org/10.12716/1001.15.02.02.

Legiec W. Position cross-checking on ECDIS in view of international regulations requirements and OCIMF recommendations. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 2016. Vol. 10. № 1. Pp. 105-113. DOI: https://doi.org/10.12716/1001.10.01.12.

Wärtsilä Navi-Radar – Integrates to ECDIS. URL: https://www.wartsila.com/ancs/integrated-vessel-control-systems/navigation/navi-radar (дата звернення: 10.03.2024).

Weintrit A. Radar image overlay in ECDIS display versus electronic navigational chart overlay on radar screen. Prace wydziału nawigacyjnego akademii morskiej w Gdyni. 2008. No. 22. Pp. 122-136.

Alexander L. Harmonizing chart and navigation-related information on ECDIS. Proceedings of U.S. Hydrographic Conference, Norfolk, 2001. Pp. 1-13.

Томчаковський Г. Г., Оберто Сантана Л. Е., Мущенко П. В. Функція накладення радарного зображення на екрані ECDIS. Modern education using the latest technologies: Proceedings of the II International Scientific and Practical Conference, Лісабон, Португалія, 17-20 січня 2023. С. 490-497.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Як цитувати

Калініченко , Є., Томчаковський , Г., Оберто Сантана , Л., Колєснік , О., & Саф’ян , О. (2024). Аналіз особливостей методу поєднання електронної картографічної навігаційно-інформаційної системи з радіолокаційною станцією судна. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (48), 158–167. https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310704

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт