Особливості експлуатації лубрикаторної системи мащення суднових малообертових двигунів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310707

Ключові слова:

енергетична установка, лубрикаторна система мащення, циліндрове масло, лужне число, малообертовий двигун

Анотація

В статті розглядаються питання оптимізації витрати високолужного циліндрового масла в лубрикаторних системах мащення суднових малообертових двигунів (МОД) та особливості експлуатації системи циліндрового мащення з огляду на сучасні тенденції розвитку МОД. Проведено огляд систем лубрикаторного мащення циліндрів суднових головних двигунів та розглянуто можливі перспективи вдосконалення систем лубрикаторного мащення циліндрів суднових дизельних двигунів. Приділено увагу причинам виникнення та способам боротьби з цілою гамою проблем, які представляють собою можливість збільшення зносу втулок циліндрів, поршнів, поршневих кілець, це пов’язано з типом та сортом палива і вмістом сірки в ньому. Сірка в паливі нейтралізується з допомогою циліндрових масел з високою лужністю, проблеми виникають під час зміни сорту палива, це вимагає зміни марки циліндрового масла (CLO BN). Запропоновано та розглянуто можливість використання системи змішування циліндрових масел (ACOM) для нейтралізації сірки в паливі та покращення захисту від низькотемпературної корозії циліндрових втулок МОД. Дана система змішує та дозує циліндрове масло в залежності від навантаження суднового двигуна і типу палива. ACOM дозволяє дозувати масло на суднових двигунах, які працюють у режимах споживання подвійного виду палива (SDF), де визначається співвідношення між пілотним (запальним) та газовим паливом, система змішує два різних типи циліндрового масла в одне з потрібним лужним числом BN, його можна визначити як здатність масла нейтралізувати кислоти, що утворюються під час використання. Наведено результати оптимальної витрати циліндрового масла, що забезпечує мінімальне зношування циліндрових втулок дизельного двигуна. Описано особливості режимів мащення та контролю технічного стану циліндрової групи суднових малообертових дизельних двигунів при їх роботі на зниженій частоті обертання

Біографії авторів

Д.С. Погорлецький , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Кандидат технічних наук, доцент

І.В. Грицук , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Доктор технічних наук, професор

І.В. Худяков , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Кандидат технічних наук, доцент

О.Є. Самарін , Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Alpha Adaptive Cylinder Oil Control (Alpha ACC). MAN Diesel, PrimeServ, 2007.

Богач В. М. Эффективность электронной системы смазывания цилиндров «PULS». Судовые енергетические установки. 2011. № 28. С. 13-20.

Богач В. М. Моделирование процессов смазывания сопряжений ЦПГ при эксплуатации судовых дизелей. Судовые енергетические установки. 2012. № 29. С. 55-64.

Sagin S. V., Semenov O. V. Motor oil viscosity stratification in friction units of marine diesel motors. American Journal of Applied Sciences. 2016. Vol. 13. № 2. Pp. 200-208. DOI: https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.200.208.

The MЕ Engines Service Experience. 3rd ed. Copenhagen : MAN B&W DIESEL A/S, 2008. 13 p.

Sagin S. V., Solodovnikov V. G. Cavitation treatment of high-viscosity marine fuels for medium-speed diesel engines. Modern Applied Science. 2015. Vol. 9. № 5. Рp. 269-278. DOI: https://doi.org/10.5539/mas.v9n5p269.

Эксплуатационные показатели эффективности лубрикаторных систем судовых дизелей / Богач В. М., Шебанов О. М., Колієв І. Д., Журавльов Ю. І. Судовые енергетические установки. 2007. Вип. 19. С. 10-22.

Погорлецький Д. С., Грицук І. В., Худяков І. В. Особливості експлуатації лубрикаторної системи мащення суднового двигуна MAN - B&W 5S70ME-C. Сучасні енергетичні установки на транспорті і технології та обладнання для їх обслуговування : матеріали 14-ї Міжнародної науково-практичної конференції, м. Херсон, 16-18 березня 2023 р. С. 22-26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Як цитувати

Погорлецький , Д., Грицук , І., Худяков , І., & Самарін , О. (2024). Особливості експлуатації лубрикаторної системи мащення суднових малообертових двигунів. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (48), 167–178. https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310707

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт