Особливості експлуатації лубрикаторної системи мащення суднових малообертових двигунів
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310707Ключові слова:
енергетична установка, лубрикаторна система мащення, циліндрове масло, лужне число, малообертовий двигунАнотація
В статті розглядаються питання оптимізації витрати високолужного циліндрового масла в лубрикаторних системах мащення суднових малообертових двигунів (МОД) та особливості експлуатації системи циліндрового мащення з огляду на сучасні тенденції розвитку МОД. Проведено огляд систем лубрикаторного мащення циліндрів суднових головних двигунів та розглянуто можливі перспективи вдосконалення систем лубрикаторного мащення циліндрів суднових дизельних двигунів. Приділено увагу причинам виникнення та способам боротьби з цілою гамою проблем, які представляють собою можливість збільшення зносу втулок циліндрів, поршнів, поршневих кілець, це пов’язано з типом та сортом палива і вмістом сірки в ньому. Сірка в паливі нейтралізується з допомогою циліндрових масел з високою лужністю, проблеми виникають під час зміни сорту палива, це вимагає зміни марки циліндрового масла (CLO BN). Запропоновано та розглянуто можливість використання системи змішування циліндрових масел (ACOM) для нейтралізації сірки в паливі та покращення захисту від низькотемпературної корозії циліндрових втулок МОД. Дана система змішує та дозує циліндрове масло в залежності від навантаження суднового двигуна і типу палива. ACOM дозволяє дозувати масло на суднових двигунах, які працюють у режимах споживання подвійного виду палива (SDF), де визначається співвідношення між пілотним (запальним) та газовим паливом, система змішує два різних типи циліндрового масла в одне з потрібним лужним числом BN, його можна визначити як здатність масла нейтралізувати кислоти, що утворюються під час використання. Наведено результати оптимальної витрати циліндрового масла, що забезпечує мінімальне зношування циліндрових втулок дизельного двигуна. Описано особливості режимів мащення та контролю технічного стану циліндрової групи суднових малообертових дизельних двигунів при їх роботі на зниженій частоті обертання
Посилання
Alpha Adaptive Cylinder Oil Control (Alpha ACC). MAN Diesel, PrimeServ, 2007.
Богач В. М. Эффективность электронной системы смазывания цилиндров «PULS». Судовые енергетические установки. 2011. № 28. С. 13-20.
Богач В. М. Моделирование процессов смазывания сопряжений ЦПГ при эксплуатации судовых дизелей. Судовые енергетические установки. 2012. № 29. С. 55-64.
Sagin S. V., Semenov O. V. Motor oil viscosity stratification in friction units of marine diesel motors. American Journal of Applied Sciences. 2016. Vol. 13. № 2. Pp. 200-208. DOI: https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.200.208.
The MЕ Engines Service Experience. 3rd ed. Copenhagen : MAN B&W DIESEL A/S, 2008. 13 p.
Sagin S. V., Solodovnikov V. G. Cavitation treatment of high-viscosity marine fuels for medium-speed diesel engines. Modern Applied Science. 2015. Vol. 9. № 5. Рp. 269-278. DOI: https://doi.org/10.5539/mas.v9n5p269.
Эксплуатационные показатели эффективности лубрикаторных систем судовых дизелей / Богач В. М., Шебанов О. М., Колієв І. Д., Журавльов Ю. І. Судовые енергетические установки. 2007. Вип. 19. С. 10-22.
Погорлецький Д. С., Грицук І. В., Худяков І. В. Особливості експлуатації лубрикаторної системи мащення суднового двигуна MAN - B&W 5S70ME-C. Сучасні енергетичні установки на транспорті і технології та обладнання для їх обслуговування : матеріали 14-ї Міжнародної науково-практичної конференції, м. Херсон, 16-18 березня 2023 р. С. 22-26.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.