Основні напрямки підвищення безпеки судноводіння шляхом попередження зіткнення суден
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310709Анотація
Стаття присвячена дослідженню основних напрямків підвищення безпеки судноводіння шляхом попередження зіткнень суден. Сучасний розвиток світового
судноплавства характеризується зростанням інтенсивності морських перевезень, що значно підвищує ризики виникнення аварійних ситуацій, зокрема, зіткнень суден. Ці інциденти є однією з основних причин аварій на морі, що призводить до значних економічних втрат, шкоди навколишньому середовищу та ризику для життя людей. У статті проаналізовано різноманітні аспекти підвищення безпеки судноводіння, зокрема, використання сучасних технологій, організаційних заходів, підвищення кваліфікації екіпажу та ефективного технічного обслуговування суден. Основну увагу приділено наступним напрямкам: технічному забезпеченню, організаційним заходам, навчанням і тренінгам для екіпажу, системам зв'язку та міжнародній координації, а також забезпеченню технічної справності суден. Радіолокаційні системи дозволяють виявляти і відстежувати судна на різних відстанях, що є критично важливим у складних погодних умовах. Важливим аспектом є підвищення кваліфікації екіпажу. Регулярні професійні навчання, тренінги та імітаційні тренажери допомагають екіпажам адаптуватися до нових технологій і ефективно реагувати на небезпечні ситуації. Ефективна система зв'язку і міжнародна координація є критично важливими для оперативного реагування на надзвичайні ситуації. Системи аварійного зв'язку забезпечують швидкий обмін інформацією між суднами і береговими службами, а міжнародна співпраця сприяє підвищенню рівня підготовки та узгодженості дій. Забезпечення технічної справності суден через регулярні інспекції і технічний огляд є основою безпеки судноплавства, дозволяючи виявляти і усувати потенційні проблеми. Стаття підкреслює важливість комплексного підходу до підвищення безпеки судноводіння, що включає інтеграцію передових технологій, організаційних процесів, навчання та технічного обслуговування. Цей підхід сприяє зменшенню ризиків зіткнень суден і підвищенню загальної безпеки на морі
Посилання
Jincan H., Maoyan F. Based on ECDIS and AIS ship collision avoidance warning system research. 8th International Conference on Intelligent Computation Technology and Automation (ICICTA), Nanchang, China, 14-15 June 2015. Pp. 242-245. DOI: https://doi.org/10.1109/ICICTA.2015.69.
Jingsong Z., Price W. G., Wilson P. A. Automatic collision avoidance systems : towards 21st century. 2008. 10 p.
Ship collision avoidance methods: State-of-the-art / Y. Huang et al. Safety Science. 2020. Vol. 121. Pp. 451-473. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2019.09.018.
García-Domínguez A. Mobile applications, cloud and bigdata on ships and shore stations for increased safety on marine traffic; a smart ship project. IEEE International Conference on Industrial Technology (ICIT), Seville, Spain, 17-19 March 2015. Pp. 1532-1537. DOI: https://doi.org/10.1109/ICIT.2015.7125314.
Houssin R., Coulibaly A. An approach to solve contradiction problems for the safety integration in innovative design process. Computers in Industry. 2011. Vol. 62(4). Pp. 398-406. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compind.2010.12.009.
Dainoff M. J. A sociotechnical approach to occupational safety. Work. 2017. Vol. 56(3). Pp. 359-370. DOI: https://doi.org/10.3233/wor-172500.
Salminen S., Saari J. Measures to improve safety and productivity simultaneously. International Journal of Industrial Ergonomics. 1995. Vol. 15(4). Pp. 261-269. DOI: https://doi.org/10.1016/0169-8141(94)00042-2.
Górny A. Application of technical measures to improve the work safety – systemic guidelines. MATEC Web of Conferences. 2021. Vol. 343. Pp. 1-7. DOI: https://doi.org/10.1051/matecconf/202134310006.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.