Ризики подій та сценарії Паддінгтонської катастрофи 1999 року

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310714

Ключові слова:

ризик, прогнозування ризику, Паддінгтонська аварія, ризикоутворюючі події, нейронна мережа, невизначеність ризику

Анотація

Аварія під Лондоном у жовтні 1999 року шокувала не лише Велику Британію. Зіткнення двох поїздів показало очевидну неадекватність існуючих моделей управління поїздами на Великій Західній головній лінії залізниць Великобританії. Фахівці найрізноманітніших галузей знань неодноразово повертаються до цієї проблеми, намагаючись знайти ключові шляхи мінімізації ризиків у цій дуже складній транспортній галузі. У даній роботі зроблена спроба створення моделі нейронної мережі NS, що дає можливість прогнозувати можливі наслідки різноманітних технологічно запрограмованих дій і безпечну диспетчеризацію. В основі п'ятисинапсної моделі, що запропоновано, згруповані всі відомі ризикоутворюючі події, які так чи інакше сприяли виникненню аварії. Як функцію активації нейронів синапсів обрано біфуркаційну залежність подвоєного облікового періоду за рахунок кількості та невизначеності змісту облікових показників, що впливають на кінцевий результат. Це дозволило врахувати невизначеності, які супроводжують активність будь-яких міжсинапсних каналів від кожної вхідної події до кінцевого протоколу, який приймає лише бінарне представлення очікуваного ризику. Завдяки цій моделі, виявляються як наочні, так і приховані джерела потенційних ризиків для будь-якої системи подій, еквівалентних Паддінгтонській системі, з урахуванням деяких її недоліків. Показано, що запобігання таких аварій за допомогою моделей нейронних мереж має зводитися до автоматичного відстеження відображень потенційних ризикоутворюючих подій, вбудованих у навчену NS, і оповіщення принаймні одного або двох з таких, що відстежуються. Слід зазначити, що така модель NS може бути корисною не тільки для умов Великої Західної Головної Лінії залізниць Великобританії, але і для інших систем, на які поширюються ті ж правила експлуатації, що і в нашому прикладі

Біографія автора

В.С. Волошин , ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

Доктор технічних наук, професор

Посилання

Ladbroke Grove rail crash. URL: https://en.wikipedia .org/wiki/Ladbroke_Grove_rail_crash (дата звернення: 05.07.2023).

Paddington rail disaster: «Her last words to me were goodbye, Daddy». URL: https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/road-and-rail-transport/11124741/Paddington-rail-disaster-Her-last-words-to-me-were-goodbye-Daddy.html (дата звернення: 10.08.2023).

Ladbroke Grove rail disaster. URL: http://www.london-fire.gov.uk/museum/history-and-stoties/historical-fire-and-incidents/Ladbroke-grove-rail-disaster/ (дата звернення: 17.07.2023).

Капский Д. В. Теоретические основы прогнозирования аварийности на конфликтных объектах. Дороги и мосты. 2006. Вип. 8. С. 83-87.

TensorFlow: Large-Scale Machine Learning on Heterogeneous Distributed Systems / M. Abadi et al. 2016. 19 p. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.1603.04467.

Cohen M., Grossberg S. Absolute stability of global pattern formation and parallel memory storage by competitive neural networks. IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics. 1983. Vol. SMC-13. Iss. 5. Pp. 815-826. DOI: https://doi.org/10.1109/TSMC.1983.6313075.

Data Governance: The definitive guide, and tools to operationalize data trustworthiness / T. Eryurek et al. Beijng-Boston-Tokyo : O’Reilly, 2021. 428 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Як цитувати

Волошин , В. . (2024). Ризики подій та сценарії Паддінгтонської катастрофи 1999 року. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (48), 219–228. https://doi.org/10.31498/2225-6733.48.2024.310714

Номер

Розділ

275 Транспортні технології (за видами)