Можливості тренажера у формуванні професійної компетенції морського фахівця у відповідності з вимогами конвенції ПДНВ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.49.2.2024.321372Ключові слова:
тренажер, професійна компетенція, відпрацювання штатних та надзвичайних ситуацій, морські спеціалісти, інтегративно-контекстне навчання, ділова граАнотація
Міжнародна морська організація (ІМО), класифікаційні товариства та державні організації звертають особливу увагу навчальних закладів на якість навчання при використанні морських тренажерів, оскільки вони мають потужний ресурс для розвитку когнітивних навичок курсантів завдяки відтворенню високого ступеня реальності при моделюванні технології діяльності морського інженера. У статті досліджується проблема підготовки морського фахівця до діяльності в іншомовному середовищі за допомогою тренажерів відповідно до вимог Міжнародної морської конвенції (ПДНВ). В результаті дослідження питання тренажерної підготовки майбутніх спеціалістів у рамках інтегративно-контекстного підходу, зроблено висновок, що найбільш високим рівнем навчання професійної діяльності в іномовному середовищі є групове навчання на тренажері, оскільки під час цього навчання спілкування відбувається в процесі вирішення оперативних завдань у змодельованих ситуаціях, де інженери практикують реальну професійну діяльність, а також важливу роль відіграє комунікативна складова процесу взаємодії групи спеціалістів. Іншомовна комунікація є засобом вирішення професійних завдань, тому автори розробили технологію підготовки морських фахівців до оперативної адаптації в умовах роботи у змішаному екіпажі. У цій технології з позиції концепції інтегративно-контекстного навчання демонструється специфіка використання ділових ігор на сучасних тренажерах у ситуаціях професійної іншомовної взаємодії. Розкривається роль предметного, соціального та психологічного контекстів ділової гри на тренажері у формуванні професійної компетенції, наводяться результати експериментального навчання. Проектування ділових ігор на тренажері за циклом спеціальних та іншомовних дисциплін на базі моделей технологічних процесів на морському транспорті передбачає розробку адекватного методичного забезпечення за допомогою відтворення предметного, соціокультурного та психологічного змісту професійної діяльності морського фахівця в технологіях освоєння типової задачі праці
Посилання
Рeculiarities of ship power plant diagnostics using the ERS-500 Techsim Transas MIP LTD simulator complex in the process of ship engineers' training / I.V. Khudyakov et al. Reporter of the Priazovskyi State Technical University. Section: Technical sciences. 2023. Vol. 47. Pp. 273-280. DOI: https://doi.org/10.31498/2225-6733.47.2023.300113.
The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units / I. Gritsuk et al. SAE Technical Paper. 2018. Vol. 2018-01-1773. Pp. 1-10. DOI: https://doi.org/10.4271/2018-01-1773.
Aspects of Forming the Information V2I Model of the Transport Vessel / A. Golovan et al. MEES : 2019 IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems, Kremenchuk, Ukraine, 23-25 September 2019. Pp. 390-393. DOI: https://doi.org/10.1109/MEES.2019.8896595.
Information Model of V2I System of the Vehicle Technical Condition Remote Monitoring and Control in Operation Conditions / I. Gritsuk et al. SAE Technical Paper. 2018. Vol. 2018-01-0024. Pp. 1-17. DOI: https://doi.org/10.4271/2018-01-0024.
Koch F. W., Haubner F. G. Cooling System Development and Optimization for DI Engines. SAE Technical Paper Series. 2000. Vol. 2000-01-0283. Pp. 1-16. DOI: https://doi.org/10.4271/2000-01-0283.
Low-heat rejection engines – a concept review / Churchill R. A., Smith J. E., Clarc N. N., Turton R. A. SAE Technical Paper Series. 1989. № 890153. Pp. 25-36. DOI: https://doi.org/10.4271/880014.
Костишин В. С. Моделювання режимів роботи відцентрових насосів на основі електрогідравлічної аналогії : дис. ... д-ра техн. наук : 05.15.13. Івано-Франківськ, 2003. 163 с.
Service letter SL2019-671/JAP. URL: https://www.man-es.com/docs/default-source/service-letters/sl2019-671.pdf (дата звернення: 11.08.2023).
Service Letter SL2019-687/NHN. URL: https://www.man-es.com/docs/default-source/service-letters/sl2019-687.pdf?sfvrsn=4fba319_6 (дата звернення: 11.08.2023).
Service Experience - MAN B&W Two-stroke Engines. URL: https://maritimeexpert.wordpress.com/wp-content/uploads/2016/08/service-experience.pdf (дата звернення: 11.08.2023).
Худяков І. В. Можливість застосування різних видів датчиків тиску для управління робочим процесом в ДВЗ. Науковий вісник Херсонської державної морської академії. Херсон: вид. ХДМА, 2014. № 1(10). С. 255-262.
Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems) / I. Gritsuk et al. SAE Technical Paper. 2020. Vol. 2020-01-2031. Pp. 1-13. DOI: https://doi.org/10.4271/2020-01-2031.
Говорущенко Н. Я., Варфоломіїв В. М. Технічна кібернетика транспорту: навчальний посібник. Харків: ХДАДТУ, 2001. 271 с.
Кадильникова Т.М. Моніторинг технологічного стану як фактор забезпечення безаварійної роботи. Вісник Донбаської академії будівництва і архітектури. Технологія, організація, механізація та геодезичне забезпечення будівництва. 2002. № 5(36). С. 38-41.
Information Security Risk Management of Vehicles / D. Klets et al. SAE Technical Paper. 2018. Vol. 2018-01-0015. Pp. 1-11. DOI: https://doi.org/10.4271/2018-01-0015.
Features of Modeling Thermal Development Processes of the Vehicle Engine Based on Phase-Transitional Thermal Accumulators / I. Gritsuk et al. SAE Technical Paper. 2019. Vol. 2019-01-0906. Pp. 1-13. DOI: https://doi.org/10.4271/2019-01-0906.
Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів / В. П. Матейчик та ін. Управління проектами, системний аналіз і логістика. 2014. Вип. 13. С. 126-138.
Cognitive Model of the Internal Combustion Engine / V. Vychuzhanin et al. SAE Technical Paper. 2018. Vol. 2018-01-1738. Pp. 1-10. DOI: https://doi.org/10.4271/2018-01-1738.
Худяков І. В. Моделі бази даних інформаційної системи моніторингу параметрів технічного стану транспортних засобів. Наукові нотатки. 2019. Вип. 67. С. 141-148. DOI: https://doi.org/10.36910/6775.24153966.2019.67.22.
Закалов О. В., Закалов І. О. Основи тертя і зношування в машинах: Навчальний посібник. Тернопіль: Видавництво ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011. 322 с.
Positive Energy District Replication – Case Study of the City of Trencin / V. Ondrejicka et al. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2021. Vol. 1203(2). Article 022087. Pp. 1-11. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1203/2/022087.
Approach and structure of special organizational, methodological and technological components of project and program portfolio management systems / I. Teslia et al. Scientific Journal of Astana IT University. 2022. Vol. 10. Pp. 119-132. DOI: https://doi.org/10.37943/ahfo5398.
Development of the concept of building project management systems in the context of digital transformation of project-oriented companies / I. Teslia et al. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2022. Vol. 6. No. 3(120). Pp. 14-25. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.268139.
Kaidolov R., Omelchnko V., Podrygalo M. Analisis of existing constructions of road trains with active trailers. Modern technologies in mechanical engineering and transport. 2022. Vol. 2(17). Pp. 11-16. DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i17.629.
Absulgazis A., Podrygalo M. A new approach to assessment of vehicles traction dynamics. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Machine Science, Mechanization, Auotomatization and Robotics. 2020. Vol. 971. Pp. 1-7. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/971/5/052100.
Подригало М. А., Кайдалов Р. О., Омельченко В. І. Оцінка коефіцієнта корисної дії колісного рушія автомобіля. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології. 2022. Вип. 21. Pp. 31-39. DOI: https://doi.org/10.30977/AT.2019-8342.2022.21.08.
Kaidolov R., Omelchnko V., Podrygalo M. Rational choice of torques distribution between the front and back electric motors of automobile wheels drive. Modeling and Computer Engineering in Mechanical Engineering: Theory, Practice, and Innovation (MCEME-2022) : International Scientific and Theoretical Conference, Lviv, Ukraine, 28 September – 21 October 2022. Vol. 1277. Pp. 1-8. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/1277/1/012023.
Поляков В. М., Сахно В. П. Триланкові автопоїзди. Маневреність : монографія. Луганськ : Ноулідж, 2014. 206 с.
Measurement of industrial robot pose repeatability / I. Kuric et al. Innovative Technologies in Engineering Production (ITEP’18) : MATEC Web of Conferences, Bojnice, Slovak Republic, 11-13 September 2018. Vol. 244. Article 01015. Pp. 1-9. DOI: https://doi.org/10.1051/matecconf/201824401015.
Подригало М. А., Кайдалов Р. О. Раціональна динамічна характеристика автомобіля. Вісник машинобудування та транспорту. 2017. № 2. С. 78-85.
Improving the Processes of Preheating and Heating after the Vehicular Engine Start by Using Heating System with Phase-Transitional Thermal Accumulator / Gritsuk I., Gutarevych Y., Mateichyk V., Volkov V. SAE Technical Paper. 2016. Vol. 2016-01-0204. Pp. 1-9. DOI: https://doi.org/10.4271/2016-01-0204.
Estimation Parameters of Braking of Vehicles Category M1 at Definition of Circumstances Road Accidents / A. Kashkanov et al. SAE Technical Paper. 2022. Article 2022-01-1166. Pp. 1-6. DOI: https://doi.org/10.4271/2022-01-1166.
Improving Fuel Economy of Spark Ignition Engines Applying the Combined Method of Power Regulation / Gutarevych Y. et al. Energies. 2020. Vol. 13. Article 1076. DOI: https://doi.org/10.3390/en13051076.

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.