Динамічна модель гребної дизель-електричної установки з уніполярними машинами
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.49.2.2024.321378Ключові слова:
асинхронні суднові двигуни, електричний кабель, енергоефективність, морський транспорт, напівпровідникові прилади, силова електроніка, суднові двигуни, суднові електроенергетичні установки, діагностування, ефективна потужність, передача потужності, судновий дизель, енергетична установка, судноАнотація
У статті удосконалена динамічна модель гребної дизель-електричної установки з уніполярними машинами, яка, на відміну від відомих моделей, враховує наявність трьох керуючих контурів, які формують магнітні потоки генератора, гребного електродвигуна, швидкість обертання дизеля та одну керуючу (вихідну) змінну: швидкість обертання гвинта, що дозволяє виконати синтез регуляторів контурів управління з заданим динамічним характеристикам. При побудові суднових електроенергетичних систем набувають широкого застосування єдині суднові електроенергетичні системи, які поєднують значну сукупність електротехнічних пристроїв, що функціонально можна розділити на пристрої, які забезпечують електроенергією власні потреби судна, та системи, які забезпечують рух та називаються гребними електричними установками. Метою статті є необхідність удосконалити динамічну модель гребної дизель-електричної установки з уніполярними машинами, що дозволить виконати синтез регуляторів контурів управління з заданим динамічним характеристикам. В якості рушія у дослідженні використані ГРК. У даній статті розглядаються елементи гребної дизель-електричної установки з позицій теорії динамічних систем, на базі яких складається математична модель гребної дизель-електричної установки. Побудована динамічна модель, що має три керуючих контури, які формують магнітні потоки генератора, гребного електродвигуна, швидкість обертання дизеля та одну керуючу (вихідну) змінну: швидкість обертання гвинта. Ця система у подальшому дозволить провести синтез регуляторів контурів управління, що відповідають заданим критеріям оптимізації
Посилання
Енергоефективність суднових енергетичних установок в Україні: стан та перспективи розвитку / О. Россомаха та ін. Science and Practice: Implementation to Modern Society : Proceedings of the 14th International Scientific and Practical Conference, Manchester, Great Britain, 26-28 April 2023. C. 517-520.
Включение синхронных генераторов в многоагрегатную судовую электростанцию / Вишневский Л. В., Веретенник А. М., Войтецкий И. Е., Козырев И. П. Електромашинобудування та електрообладнання. 2007. № 68. С. 26-29.
Electric power generation with magnetically geared machine: pat. 8044527 USA: F03D9/00, H02P9/14. № 11/861,759; filed 26.09.2007; publ. 25.10.2011. 16 p.
Power Factor Correction. Power Factor Controller BR7000-I series. URL: http://www.processtechnique.com.
Acomi N., Acomi O. C. The influence of different types of marine fuel over the energy efficiency operational index. Union General Assembly. Energy Procedia. 2014. № 59. Pp. 243-248. DOI: https://doi.org/10.1016/j.egypro.2014.10.373.
Бурбело М.Й. Компенсація реактивної потужності асинхронних двигунів в різкозмінних режимах навантаження. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2008. № 1. С. 65-68.
Спосіб управління автономною електроенергетичною системою та пристрій для його здійснення: пат. 116656 Україна: МПК (2006.01), G05F 1/70, H02J 3/18, H02J 3/38, H02P 9/46. № a201511808; заявл. 30.11.2015; опубл. 25.04.2018, Бюл. № 8. 7 с.
Serra Р., Fancello G. Towards the IMO’s GHG Goals: A Critical Overview of the Perspectives and Challenges of the Main Options for Decarbonizing International Shipping. Sustainability. 2020. № 12(8). Article 3220. DOI: https://doi.org/10.3390/su12083220.
Вишневский Л. В., Муха Н. И., Павленко С. С. Пуск асинхронных электродвигателей с компенсацией реактивной мощности: Монография. Одесса : НУ «ОМА», 2016. 161 c.
Дранкова А. О., Муха Н. И. Использование нейронных сетей прямого распространения для прогнозирования технического состояния судовых дизель-генераторов. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Проблеми автоматизованого електроприводу. Теорія і практика. 2013. № 36. С. 505-506.
Determining energy-efficient operation modes the propulsion electrical motor of an autonomous swimming apparatus / Volyanskaya Y., Volyanskiy S., Volkov A., Onishchenko O. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. Vol. 6/8 (90). Рp. 11-16. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118984.
Analysis of the operational ship energy efficiency considering navigation environmental impacts / Yuan Y., Li Z., Malekian R., Yan X. Journal of Marine Engineering & Technology. 2017. Vol. 16. № 3. Рp. 150-159. DOI: https://doi.org/10.1080/20464177.2017.1307716.

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.