Методи оцінювання ефективності навчання під час тренажерної підготовки судноводіїв
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.49.2.2024.321391Ключові слова:
тренажерна підготовка, оцінка, прийняття рішень, морська справа, метод оцінки, програмне забезпечення, управління судном, безпека, екіпаж судна, безпека судноводіння, безпека на морі, навігація, навігаційна безпекаАнотація
Тренажерна підготовка – це ефективний метод практичного навчання, що дозволяє курсантам морських навчальних закладів здобути практичні навички в умовах максимально наближених до реальності. Проте традиційні методи оцінки знань, такі як письмове тестування, не можуть забезпечити повну картину рівня практичних навичок курсантів. У зв'язку з цим виникає потреба у використанні більш ефективних методів оцінки, які дозволяють виміряти рівень досягнення певних компетенцій та практичних навичок. Тренажери та системи оцінювання, реалізовані на їх базі, можуть надати робочий інструмент для вимірювання рівня досягнення певних компетенцій та практичних навичок. Однак процес отримання оцінок знань і навичок на тренажері не такий простий, як способи оцінки в традиційному навчанні. Інструктори, які проводять оцінку практичних навичок у учнів, стикаються з обмеженнями в способах отримання інформації про дії учнів, а також з необхідністю одночасного контролю кількох учнів або великої кількості параметрів діяльності, що відстежуються. Крім того, критерії оцінки, визначені у стандарті «Standards of Training, Certification & Watch keeping», не забезпечують чіткої методології оцінювання. Це призводить до того, що оцінки навчання на тренажері змінюються залежно від інструктора, а також бали навчання на тренажері учнів є необ'єктивними результатами. У дослідженні проведено огляд наявних підходів до оцінки ефективності навчання на морському симуляторі. Аналізуються результати академічних досліджень у сфері оцінки навчання на морському симуляторі. Виявлено різні методи оцінювання, проте жоден із них не призначено як стандартну систему оцінювання для всіх морських симуляторів. Для забезпечення об'єктивної оцінки навчання на морському симуляторі необхідно розробити і впровадити об'єктивну систему оцінки, яка буде застосовуватися до всіх курсів навчання на морському симуляторі. Це дасть змогу забезпечити стандартизовану оцінку всіх моряків у рамках Стандартів навчання, сертифікації та несення вахти
Посилання
Kuzu A. C. A review for evaluation of marine simulator training performance. The Second Global Conference on Innovation in Marine Technology and the Future of Maritime Transportation, Bodrum, Muğla, Turkey, 24-27 October 2016. Pp. 519.
Sullivan R., McIntosh N. The competency-based approach to training. Medical Journal of Indonesia. 1996. Vol. 5(2). Pp. 95-98. DOI: https://doi.org/10.13181/mji.v5i2.853.
Validation of Model Training Courses. IMO Sub-Committee on Standarts of Training and Watckkeeping, 2011. Chapter 8. Pp. 99.
Karlsson T. The importance of structured briefings & debriefings for objective evaluation of ARPA simulator training : Master of Science Thesis in Nordic Master. Gothenburg, Sweden : Chalmers University of Technology, 2011. 58 p.
Manning D. J. Simulator Training. Encyclopedia of Maritime and Offshore Engineering / ed. by J. Carlton, P. Jukes, Yoo-Sang Choo. 2017. Pp. 1-9.
Page R. L. Brief history of flight simulation. SimTecT 2000: Proceedings of the International Conference, Sydney, Australia, 28 February-2 March 2000. Pp. 11-17.
Methodology for Evaluating a Simulator's Capability to Support Assessment of Mariner Proficiency / M. Raby et al. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting, San Diego, CA, 30 July – 4 August 2000. Vol. 44. No. 20. Pp. 324-327. DOI: https://doi.org/10.1177/154193120004402027.
Ahmed Y. A., Hasegawa K. Implementation of automatic ship berthing using artificial neural network for free running experiment. IFAC Proceedings Volumes. 2013. Vol. 46(33). Pp. 25-30. DOI: https://doi.org/10.3182/20130918-4-JP-3022.00036.
Cao H., Ma Y.-X., Jia B.-Z. An intelligent evaluation system of marine engine room simulator based on fuzzy comprehensive evaluation. Journal of Dalian Maritime University. 2015. Vol. 1. Pp. 104-108.
Tawfik A.K., Ibrahim A.M. Educational Technology In Met Simulator Based Training And In-formation Technology In Met. International Journal of Mechanical Engineering. 2015. Vol. 4. Pp. 1-10.
Lindmark O. A teaching incentive The Manila amendment and the learning outcome in tanker education : Master of Science Thesis in Nordic Master. Gothenburg, Sweden : Chalmers University of Technology, 2012. 64 p.
Afshari A., Mojahed M., Yusuff R. M. Simple Additive Weighting approach to Personnel Selection problem. International Journal of Innovation, Management and Technology. 2010. Vol. 1. No. 5. Pp. 511-515. DOI: https://doi.org/10.7763/IJIMT.2010.V1.89.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.