Метод управління автономними інверторами напруги суднових електроенергетичних установок

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.49.2.2024.321397

Ключові слова:

автономні інвертори напруги, асинхронні суднові двигуни, електроенергетика, мікропроцесорна техніка, морський транспорт, силова електроніка, суднові двигуни, електроенергетичні установки

Анотація

У статті доведено, що підвищення якісних характеристик перетворювачів енергії з ланкою постійного струму з багаторазовою комутацією та широтно-імпульсним регулюванням є актуальним завданням. При цьому виникає протиріччя між вимогою мінімізації втрат в асинхронних двигунах та мінімізацією втрат у перетворювачах частоти, що вимагає, з одного боку, підвищення, а, з іншого, – зменшення несучої частоти. Досягнення необхідних техніко-економічних показників вторинних перетворювачів енергії, як перетворювачів з ланкою постійного струму, вимагає використання багаторазової комутації з різними методами модуляції у поєднанні з широтно-імпульсним регулюванням, а також ступінчастих принципів перетворення енергії. Отже підвищення якісних характеристик перетворювачів енергії з ланкою постійного струму з багаторазовою комутацією та широтно-імпульсним регулюванням є актуальним завданням. Метою дослідження є розроблення методу управління автономними інверторами напруги суднових електроенергетичних установок. Проведене дослідження свідчить, що розвиток методів керування АІН у системах ПЧ-АД пов'язаний із застосуванням різних видів ШІМ, які вимагають лише модифікації алгоритмів управління, орієнтованих на пряме мікропроцесорне управління і зниження необхідної частоти комутації. Безпосереднє мікропроцесорне управління електроприводами відкриває значні перспективи для розвитку багатофазних силових систем, оскільки дає змогу організувати пов'язане управління на великій кількості фаз, обмежене тільки ресурсами та кількістю каналів управління конкретної мікропроцесорної плати. З урахуванням дроблення потужності за фазами з'являється можливість застосування високошвидкісних ключів, що ще більше розширює можливості застосування складних законів управління в перехідних режимах роботи електроприводу суднових електроенергетичних установок

Біографії авторів

О.М. Тимощук , Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ

Доктор технічних наук, професор 

Ю.Є. Шапран , Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ

Кандидат технічних наук

Посилання

Чехет Э. М., Соболев В. Н., Михальский В. М. Тенденции развития матричных преобразо-вателей для асинхронного электропривода. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Тематичний випуск: Проблеми автоматизованого електропривода». Харків : НТУ «ХПІ», 2005. № 45. С. 32-37.

Голубев В. В. Импульсное преобразование переменного напряжения. Київ : Наукова думка, 2014. 247 с.

Транзисторные преобразователи с улучшенной электромагнитной совместимостью / Шидловский А. К., Козлов А. В., Комаров Н. С., Москаленко Г. А. Київ : Наукова думка, 2003. 271 с.

Corzine K.A. Operation and Design of Multilevel Inverters. University of Missouri – Rolla, 2005. 79 р.

Денисов Ю.А. Стабилизаторы постоянного напряжения с широтно-импульсными и частотно-импульсными квазирезонансными преобразователями. Київ : Изд. Института электродинамики НАН Украины, 2001. 146 с.

Пивняк Г. Г., Волков А. В. Современные частотно-регулируемые асинхронные электроприводы с широтно-импульсной модуляцией: монография. Днепропетровск : НГУ, 2006. 470 с.

Bimal K. Bose. Power Electronics and Motor Drives. Advances and Trends. 2006. 917 p.

Носенко В.М. Судовые энергетические установки. Николаев : ФЛН, 2013. 443 с.

ДСТУ EN 50160-2014. Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення. [Чинний від 2014-10-01]. Київ : Мінекономрозвитку України, 2014. 32 с.

Островерхов М. Я., Сенько В. І., Чибеліс В. І. Імпульсні перетворювачі стабілізованої напруги. Київ : Ліра, 2020. 242 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Як цитувати

Тимощук , О., & Шапран , Ю. . (2024). Метод управління автономними інверторами напруги суднових електроенергетичних установок. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, 2(49), 195–200. https://doi.org/10.31498/2225-6733.49.2.2024.321397

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт