Моделювання та реалізація багаторівневого адаптивного тестування у інтелектуальній системи
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.50.2025.336246Ключові слова:
адаптивне тестування, інтелектуальна система, індивідуальна траєкторія тесту, оцінка знаньАнотація
Стаття присвячена розгляданню підходу до підвищення якості освітнього процесу шляхом впровадження комп’ютерного адаптивного тестування. В роботі акцентується увага на проблемах традиційного оцінювання знань, таких як відсутність індивідуалізації та суб'єктивність викладача, й пропонують адаптивні методи формування тестів, які враховують рівень підготовки здобувача освіти в режимі реального часу. Описано різні алгоритми адаптивного тестування. Також описано метод багаторівневого тестування з блоковою структурою, де завдання змінюються відповідно до попередніх відповідей. Цей метод був покладений в основу інформаційної системи для перевірки якості знань здобувачів. Було наведено формулу для розрахунку переходу між блоками, що окреслюють рівень знань в тесті. Також було описано інтерфейс користувача, типи питань, подано реалізацію системи тестування, а також механізм зміни рівнів складності в процесі проходження тесту. Інтерфейс системи є зручним для користувача і передбачає підтримку різних типів тестових завдань, що робить її універсальною для використання в закладах освіти. Розроблена багаторівнева структура тесту дозволяє гнучко адаптувати не лише складність, а й логіку переходу між завданнями, підвищуючи точність і об’єктивність оцінювання, а також зменшуючи загальну тривалість тестування. Реалізована методика демонструє практичну доцільність і гнучкість впровадження адаптивного підходу в систему автоматизованого контролю знань, що може стати основою для створення більш ефективних освітніх технологій
Посилання
Radkevych O. Adaptive testing in the context of using electronic learning tools: essence, development and assessment. Professional Pedagogics. 2023. Vol. 1(26). Pp. 58-73. DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.58-73.
Василенко Я.П., Олексюк В.П. Особливості організації адаптивного тестування. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, м. Тернопіль, 8 квітня, 2021. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. С. 11-14.
Meleško J., Ramanauskaitė S. Time saving students’ formative assessment: Algorithm to balance number of tasks and result reliability. Applied science. 2021. Vol. 11, iss. 13. Article 6048. Pp. 1-15. DOI: https://doi.org/10.3390/app11136048.
Kürşad M.Ş. The Effects of Different Item Selection Methods on Test Information and Test Efficiency in Computer Adaptive Testing. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology. 2022. Vol. 14, iss. 1. Pp. 33-46. DOI: https://doi.org/10.21031/epod.1140757.
Wang P., Liu H., Xu M. An adaptive testing item selection strategy via a deep reinforcement learning approach. Behavior Research Methods. 2024. Vol. 56. Pp. 8695-8714. DOI: https://doi.org/10.3758/s13428-024-02498-x.
Item selection methods in multidimensional computerized adaptive testing for forced-choice items using Thurstonian IRT model / Q. Wang et al. Behavior Research Methods. 2023. Vol. 56. Pp. 600-614. DOI: https://doi.org/10.3758/s13428-022-02037-6.
Gorgun G., Bulut O. Incorporating test-taking engagement into the item selection algorithm in low-stakes computerized adaptive tests. Large-scale Assessments in Education. 2023. Vol. 11. Article 27. DOI: https://doi.org/10.1186/s40536-023-00177-5.
Xiao J., Bulut O. Item Selection With Collaborative Filtering in On-The-Fly Multistage Adaptive Testing. Applied Psychological Measurement. 2022. Vol. 46, iss. 8. Pp. 1-15. DOI: https://doi.org/10.1177/01466216221124089.
Моделювання адаптивного тестування знань: поріг ефективності, рівень складності та час виконання завдань / О.Ф. Шевчук та ін. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2025. № 1. С. 104-112. DOI: https://doi.org/10.31649/1997-9266-2025-178-1-104-112.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.







