Графові нейронні мережі та алгоритми PageRank у задачах прогнозування популярності хештегів у соціальних мережах
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.51.2025.344600Ключові слова:
соціальні мережі, прогнозування, хештег, графові нейронні мережі, PageRankАнотація
У статті було досліджено сучасні графові нейронні мережі (GNN, Graph Neural Networks) та алгоритми PageRank як інструменти для вирішення задачі передбачення популярності хештегів у соціальних мережах. Розглянуто можливості й особливості їх застосування. В рамках дослідження було проаналізовано наявні методи та підходи для вирішення цієї задачі й виявлено можливість їх вдосконалення. Актуальність дослідження зумовлена стрімким зростанням обсягів інформації в соціальних мережах та необхідністю ефективного аналізу її поширення. Також було розглянуто поняття хештегів та їх структурні особливості й поведінку в соціальних медіа, представлено модель прогнозування їх популярності в соціальних мережах на основі графових нейронних мереж та алгоритмів PageRank. Проведено аналіз сучасних архітектур GNN, розглянуто етапи та особливості їх роботи. А також було розглянуто модифікації PageRank, зокрема Time-constrained Personalized PageRank. При порівнянні з іншими моделями для вирішення аналогічних завдань було виділено переваги та недоліки пропонованої моделі з використанням графових нейронних мереж в комбінації з алгоритмом PageRank. Перевагою представленої моделі прогнозування є зокрема те, що вона допоможе також врахувати вплив користувачів та їх роль в популяризації контенту, що дозволяє краще зрозуміти динаміку розповсюдження інформації у соціальних мережах. Крім цього наведено результати дослідження, які підтверджують ефективність комбінованого підходу в порівнянні з класичними алгоритмами машинного навчання. Також в дослідженні було виявлено сильні та слабкі сторони пропонованої моделі й наведено практичні рекомендації для використання. Отримані результати можуть бути корисними, наприклад, для вирішення задач контентного аналізу, таргетованої реклами та управління інформаційними потоками в соціальних медіа
Посилання
Mercer S. Social Network Analysis and Complex Dynamic Systems. Motivational Dynamics in Language Learning. Multilingual Matters, 2014. Pp. 73-82. DOI: https://doi.org/10.21832/9781783092574-010.
Halliday M. A. K., Hasan R. Language, context, and text: aspects of language in a social-semiotic perspective. Oxford : Oxford University Press, 1985. 126 p.
Прогнозування поведінки об’єктів соціальних мереж / І. Івченко та ін. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Технічні науки. 2024. № 341(5). С. 317-321. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-341-5-46.
Руденко А. Соціальні мережі як ефективний засіб громадської самоорганізації в сучасній Україні. Київ, 2018. 17 c. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2018-05/Rudenko-52ea7.pdf (дата звернення: 21.08.2025).
Туманов О. О. Статистичні методи аналізу да-них соціальних медіа. Бізнесінформ. 2020. № 2. С. 266-272. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-2-266-272.
Рябова К. Статистичний аналіз хештегів (на матеріалі соціальних мереж Twitter, Instagram і Google). URL: https://kamts1.kpi.ua/sites/default/files/files/riabova_statustuchnuy.pdf (дата звернення: 17.07.2025).
Hashtag recommendation for enhancing the popularity of social media posts / Chakrabarti P., Malvi E., Bansal S., Kumar N. Social network analysis and mining. 2023. № 13(1). Article 21. DOI: https://doi.org/10.1007/s13278-023-01024-9.
A Gentle Introduction to Graph Neural Networks / Sanchez-Lengeling B., Reif E., Pearce A., Wiltschko A. B. Distill. 2021. DOI: https://doi.org/10.23915/distill.00033.
Heavey A., Karagöz E. Analysing Credibility of Twitter Users Using the PageRank Algorithm. Bachelor’s Thesis in Computer Science. Stockholm, 2017. 27 p.
Роль хештегов у соціальних мережах. URL: https://webnauts.pro/uk/blog/rol-heshtegov-u-soczialnyh-merezhah/ (дата звернення: 28.08.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.







