ЛЮБОМИР БОДНАРУК – РЕПРЕЗЕНТАНТ ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЧЕРНІГІВЩИНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ - ПОЧАТКУ ХХІ СТ.: ХОРОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162584Ключові слова:
репрезентант, камерний хор, репертуар, хорознавство, музична культура ЧернігівщиниАнотація
Мета. Дослідження пов’язане з обґрунтуванням внеску у формування хорової культури новітньої доби відомо-го українського хормейстера Любомира Боднарука, що знайшло своє виявлення у створенні та діяльності першого професійного камерного хору імені Д. Бортнянського Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-гносеологічного та проблемно-хронологічного наукових підходів, що дозволяє здійснити розклад і узагальнення історичної основи розгортання хоро-вої діяльності на Чернігівщині, що сформувала новітні бачення хорового мистецтва Любомира Боднарука. Наукова новизна та значимість отриманих результатів проведеного дослідження полягає в тому, що вперше піддано аналізу виконавський репертуар професійного мистецького колективу, який охоплює різні стилі і жанри музичного мистецтва, представляє композиторську творчість України, що створює додаткові умови для екстраполяції художніх надбань про-фесійного хорового колективу в різновекторну музично-виконавську діяльність та в сферу підготовки професійних ди-ригентських кадрів, зокрема створення хорознавчої історії диригентського виконавства Чернігівщини. Висновки. Впе-рше хорова творчість Чернігівщини розглядається у взаємозв’язку культурологічного і змістовного музикознавчого (хорознавчого) чинників, що формують цілісність хорової культури Чернігівщини від її витоків до нашого часу. Важливо, що відображення музично-виконавської діяльності в сфері хорового мистецтва опосередковуються оцінкою творчості митця, того, хто створює реальні художні цінності, що мають творчий результат.
Посилання
Васюта О.П. Співаки Чернігівщини : довідник. / О.П. Васюта.-Чернігів : Чернігів. держ. обл. наук. б-ка ім. В.Короленка, 2006. - 101с.
Васюта О.П. Музичне життя на Чернігівщині у ХVIII-XIX ст. : історико-культурологічне дослідження. / О.П. Васюта. – Чернігів : РВК "Деснянська правда", 1997.-211с.
Кузик В.В. Лев Миколайович Ревуцький / В.В.Кузик. - К., 2009. -145с.
Кузьменко Л.П. Зустрічі для вас // Деснянська правда. 1998. № 186 2 червня. –С.1.
Протопопов В. Про хорову багатоголосу композицію ХVII – початку XVIII ст. та про Симеона Пекалиць-кого / В. Протопопов // Українське музикознавство. – К., 1971. – Вип. 6. –С.73–101.
Рожок В.І. В’ячеслав Палкін і хорова культура України другої половини ХХ ст. / В.І. Рожок // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. (м. Харків,16 вересня 2005 р.).– Харків : НТУ "ХПІ". 2006. – С.11.
РожокВ.І. Історія українського диригентського виконавства: творчість Стефана Турчака: Навч.посіб. До 100-річчя Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського. – К., 2013. – 325 с.
Творчо-педагогічна діяльність В’ячеслава Палкіна в контексті хорової культури України. Матеріали Всеукра-їнськоїнауково-практичноїконференції,(м.Харків,16вересня2005року).–Харків:НТУ"ХПІ".2006.–78с.
Тези доповідей церковно-історичної конференції "1000 років Чернігівській єпархії" (м.Чернігів 22-24 ве-ресня 1992р.). – Чернігів : "Сіверянська думка". – 1993. – 119с.
Novak A. Modern composer creative activity as subject of education. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 2016. - № 2. - Київ: Міленіум. -С.64-66.
Vasiuta O.P. (2006). Singers of Chernihiv region: directory. Chernigiv. state. reg. sciences. b-ka im. V. Korolenko [in Ukrainian].
Vasiuta O.P.( 1997). Musical life in the Chernigіv region in the XVIII-XIX centuries. : Historical and cultural research.- Chernigіv: RVC "Desnyanskaya Pravda" [in Ukrainian].
Kuzyk V.V. (2009). Lev Mykolaevych Revutskiy. Kyiv [in Ukrainian].
Kuzmenko L.P. Meetings for you. (1998 June2). Desnyanskaya Pravda. 186. [in Ukrainian].
Protopopov V. (1971). About the choral multi-voice composition of the XVII – early XVIII century. and about Simeon Pekalitsky. Ukrainian Musicology, Issue. 6, 73-101 [in Ukrainian].
Rozhok V.I. (2006). Vyacheslav Palkin and choral culture of Ukraine in the second half of the 20th century. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference,. – Kharkiv: NTU "KhPI"101 [in Ukrainian].
Rozhok V.I. (2013). The history of Ukrainian conductor performance: the work of Stefan Turchak. Tutorial. To the 100th anniversary of the National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky. Kyiv [in Ukrainian].
Creative and pedagogical activity of Vyacheslav Palkin in the context of the choral culture of Ukraine (2006). Materials of the International Scientific and Practical Conference (78 p.). Kharkiv: NTU "KhPI [in Ukrainian].
Theses of the reports of the church-historical conference "1000 years of the Chernigov diocese", (September 22-24, 1992) (1993). Chernigiv: "Siveryan's opinion" [in Ukrainian].
Novak, A. (2016). Modern composer creative activity as subject of education. Visnyk Naionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 64-66 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.