МЕЦЕНАТСТВО ЯК СКЛАДОВА ХУДОЖНЬОГО ЖИТТЯ ПІВДНЯ УКРАЇНИ: межа ХІХ–ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162741Ключові слова:
меценат, археологія, мистецтво, виставка, музей, колекціонуванняАнотація
Мета. Дослідження полягає у визначенні головних аспектів діяльності меценатів та меценатства, як хара-ктерного явища художнього життя Півдня України на межі ХІХ-ХХ століть. Методологією дослідження є комплек-сний історико-культурологічний підхід, відповідно до якого осмислення й виклад матеріалу здійснювалося з ура-хуванням історичного контексту формування меценатства. Наукова новизна роботи полягає в узагальненні напрямів діяльності та створенні цілісного уявлення про меценатство та його роль в культурі і мистецтві регіону. Висновки. Меценатство на Півдні України мало свої особливості, пов’язані з розвитком археології, колекціону-ванням, виставковою діяльністю. Меценати ініціювали та брали участь у благодійних виставках, створенні худож-ніх музеїв, збирали твори мистецтва і майже всі організовували приватні загальнодоступні галерея. Тим самим меценатство зіграло значну роль у художньому житті регіону.
Посилання
Абрамов В. "Желая принести посильную помощь родному искусству" // Одесские деловые новости. 1996. № 22.С.24.
Абрамов В. Загадка музея А.В.Ганзена // Одесские деловые новости. – 1996. № 31.С.27.
Абрамов В. Иван Ираклиевич Курис (1840-1898) // Одесские деловые новости. 1996. № 28.С.27.
Абрамов В. "…Хорошие картины моя страсть" // Одесские деловые новости. 1996. № 25.С.27.
Абрамов В.А. К вопросу о исторической реконструкции художественного собрания Толстых вОдессе
Страницы истории благотворительности в Одессе. К 100-летию вступления графа М.М.Толстого в должность попечителя Одесской городской публичной библиотеки: Материалы конференции. О.: Друк, 2000. С.86–98.
Гедройц А. Алая роза – символ молчания // Деловая жизнь. 1999. № 3.С.18–19.
Де-Рибас А. Григорий Григорьевич Маразли // Де-Рибас А. Старая Одесса: Исторические очерки и воспоминания. О., [1913].С.345–355.
Лущик С.З. Домашний музей // Григорий Григорьевич Маразли – меценат и коллекционер: Зб. /
Сост.: Л.В.Арюпина, О.М.Барковская, С.З.Лущик, Т.В.Щурова. О.: ОКФА, 1995. С.129–144.
Савицька Л. Художнє життя Одеси на початку ХХ століття // Мистецтвознавство України: Зб. наук. пр. К.: Спалах, 2000. Вип.1. С.85–97.
Сапак Н.В. М.А.Гедройц в Миколаєві // Українська культура. 2000. № 9–10. С.32–33.
Сапак Н.В. З історії становлення художніх музеїв Півдня України // Питання культурології: Міжвідом-чий зб. наук. ст. К.: Видавничий центр КНУКіМ, 2002. Вип. 18. С.120–127.
Сацкий А.Г. Коллекция древностей семьи Аркас // IV Миколаївська обласна краєзнавча конференція: Історія. Етнографія. Культура: Нові дослідження. Миколаїв: Атол. 2002.С.18–21.
Колосова Н. Європейські традиції меценатства в історії культури України. Вісник Національної ака-демії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2013. № 3.С.67-71
Abramov, V. (1996). With Wish to Give a Significant Help your Native Art. Odesskie delovye novosti, 22, 24 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Mystery of Ganzen’s Museum. Odesskie delovye novosti, 31, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Ivan Iraklievych Kuris (1840-1898). Odesskie delovye novosti, 28, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (1996). Good Pictures are My Passion. Odesskie delovye novosti, 25, 27 [in Ukrainian].
Abramov, V. (2000). To Issue about Historic Reconstruction of Art Collection of Tolstoys’ in Odessa. Proceedings of the conference: The pages of Charity in Odessa. To the 100th anniversary of the accession of Count M.Tolstoy to the post of trustee of the Odessa City Public Library. (pp. 86–98). Odessa: Druk [in Ukrainian].
Hedroyts, A. (1999). Red Rose is the Symbol of Science. Delovaya zhizn', 3, 18–19 [in Ukrainian].
De-Ribas, A. (1913). Hryhory Hryhorievych Marazli. Old Odessa: Historic Essays and Memories. Odessa, 345–355 [in Ukrainian].
Lushchyk, S. (1995). Home Museum. Aryupyna, L., Barkovskaya, A., Lushchyk, S., Schurova T. (Comp.), Hryhory Hryhorievych Marazli – philanthropist and collector. (Sat.), (pp. 129 – 144). Odessa: OKFA [in Ukrainian].
Savitska, L. (2000). Odessa Art Life in the Early Twentieth Century. Art of Ukraine: Scientific Journal. (vol. 1), (pp. 85–97). Kyiv: Spalakh [in Ukrainian].
Sapak, N. (2000). M.A. Hedroytz in Mykolaiv. Ukrayins`ka kul`tura, 9–10, 32–33 [in Ukrainian].
Sapak, N. (2002). From the History of Art Museum Becoming of Southern Ukraine. The Issues of Culturology. (Issue 18). (pp. 120–127). K.: Vydavnychyj centr KNUKiM [in Ukrainian].
Satsky, A. (2002). Ancient Collections of Arkas’ Family: IV Mykolaiv Regional Conference: History. Ethnography. Culture: New study. (pp.18-21). Mikolaїv: Аtol [in Ukrainian].
Kolosova, N. (2013). European traditions of patronage in the history of culture of Ukraine. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 3, 67-71 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.