ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРА-ПОСТАНОВНИКА В ІСТОРИКО-АНАЛІТИЧНОМУ АСПЕКТІ

Автор(и)

  • Olena Shapoval Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162754

Ключові слова:

хореографічна культура, балетний театр, мистецтво балетмейстера-постановника, історичний контекст.

Анотація

Мета дослідження розкриття ролі та значення мистецтва балетмейстера-постановника як рушійної сили розвитку світової хореографічної культури. Методологія дослідження спирається на загальнонаукові мето-ди аналізу і синтезу, а також історико-порівняльний, аналітичний та культурологічний. Наукова новизна. В істо-ричному контексті еволюції хореографічного мистецтва, поступу й оновлення хореографії, розвитку балетного мистецтва загалом та балетного театру зокрема простежено значення мистецтва балетмейстера–постановника як провідної галузі. Висновки. Балетний театр – це синтетичне мистецтво створення візуально-музичних образів. Але синтез у балетному мистецтві досягається лише завдяки неординарності художнього мислення та широкому світогляду балетмейстера-постановника. Нові тенденції і художні течії передусім народжувалися в роботах хоре-ографів-практиків, а вже потім з'являлися теоретичні обґрунтування та декларації новітніх естетичних принципів. Від мистецтва балетмейстера-постановника залежить розвиток усіх жанрів хореографічної культури, а також зба-гачення танцювальних форм і виразових засобівбалету.

Біографія автора

Olena Shapoval, Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого

кандидат мистецтвознавства, заслужений діяч мистецтвУкраїни,

Посилання

Бежар М. Мгновения в жизни другого/ М.Бежар. – М.: Прогресс, 1989. – 586с.

Ванслов В. Балеты Григоровича и проблемы хореографи / В.Ванслов. – 2 изд., М. – 1971. – 279с.

Григорович Ю.Н. Традиции и новаторство // Музыка и хореография современного балета/Ю.Н. Григорович. – Л. – 1974. – С.14-І9.

3агайкевич М. Українська балетна музика/ М. Загайкевич. – К.: Наукова думка, 1969. –171с.

Карп П. Балет и драма/ П. Карп. – М.: Искусство, 1980. – 133с.

Карп П. О балете/ П. Карп. – М.: Искусство, 1967. – 118с.

Крэг Г. Искусство театра/ Г. Крєг. – СПб., 1912. – 234с.

Новерр Ж.Ж. Письма о танце и балетах/ Ж.Ж. Новерр. – М.: Л.:Аcаdemia, 1927. – 156с.

Суриц Е. Балет и танец в Америке / Е. Суриц. – Е. 2004. – 70с.

Bengt Häger., Ballets Suedois – London, 1990. – 7p.

Lifar S. Histoire du ballet.– Paris, 1966. – 389p.

Lifar S. La musique par la danse, de Lulli a Prokofiev.– Paris, 1955. – 499p.

Richardson P. The Beauchan mystery, – London. – 1967. – 37p.

Bezhar M. Moments in the life of another (1989). M .: Progress [in Rissian]

Vanslov V. The ballets of Grigorovich and the problems of choreography (1971). M. 1971. [in Rissian]

Grigorovich YU.N. Tradition sand innovation. Music and choreography of modern ballet (1974). L.14-I9 [in Rissian]

3agaykevich M. Ukrainian ballet music (1969). M .: Naukova dumka [in Ukrainian]

Karp P. Ballet and drama (1980). M .: Iskusstvo [in Rissian]

Karp P. About ballet (1967). M .: Iskusstvo [in Rissian]

Kreg G. The art of the theater (1912). SPb [in Rissian]

Noverr ZH.ZH. Letters about dance and ballets (1927). M .: L.: Academia [in Rissian]

Suritsu Ye. Ballet and dance in America (2004). E.: [in Rissian]

Bengt Häger., Ballets Suedois London, (1990). [in English]

Lifar S. Histoire du ballet. Paris, (1966). [in French]

Lifar S. La musique par la danse, de Lulli a Prokofiev.– Paris, (1955). [in French]

Richardson P. The Beauchan mystery, London. (1967). [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство