Поліаспектність творчості Сергія Наєнка
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166980Ключові слова:
Наєнко Сергій, Львівський театр опери та балету, артист балету, балетмейстерАнотація
Мета дослідження – відтворити цілісну панораму творчості Сергія Наєнка. Методологія. Застосування комплексу методів (аналіз та синтез, індукція та дедукція, хронологічний, мистецтвознавчий аналіз) дозволило виявити основні складові творчого шляху С. Наєнка. Наукова новизна. Вперше відтворено цілісну панораму виконавської, балетмейстерської, педагогічної творчості Сергія Наєнка. Висновки. Фундаментом продуктивної творчої діяльності С. Наєнка упродовж багатьох десятиліть стало навчання в Ленінградському державному хореографічному училищі імені Агрипини Ваганової – провідному навчальному закладу в світі з підготовки артистів балету. Основними складовими творчого шляху С. Наєнка у Львові стали: виконання провідних балетних партій широкого жанрового діапазону у Львівському оперно-балетному театрі; набуття акторського та балетмейстерського досвіду в драматичних виставах у театрах міста; формування балетмейстерської майстерності паралельно з виконавською кар’єрою під впливом вітчизняної (Г. Ісупова, А. Шекери тощо) та російської (М. Долгушин тощо) балетмейстерських шкіл; постановка редакцій класичних балетів та оригінальних авторських творів; балетмейстерські пошуки по розширенню лексичного діапазону вистав (поєднання класичного танцю, елементів танцю модерн, характерного танцю, вільної пластика тощо); створення великої кількості танцювальних сцен в операх; поєднання балетмейстерської діяльності з педагогічною у Львівській державній хореографічній школі, Львівському училищі культури і мистецтв, на кафедрі режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка.
Посилання
Канарська Г. Папороть знайшли, але… Збруч. 2017. 20 грудня. URL : https://zbruc.eu/node/74615 (дата звернення: 23.12.2018).
Канарська Г. Сергій Наєнко: іронічний уклін. Збруч. 2018. 16 серпня. URL : https://zbruc.eu/node/82350 (дата звернення: 18.12.2018).
Мокрій Р. Становлення Львівської державної хореографічної школи. Вісник львівського університету. Серія мистецтвознавство. 2015. Вип. 16, Ч. 1. С. 203–208. (дата звернення: 20.12.2018).
Наєнко – розкіш, яку варто цінувати. Postup - Поступ. 2001. №60(718), 20 квітня. URL: http://postup.brama.com/010420/60_7_2.html (дата звернення: 21.12.2018).
Наєнко С. «Мені завжди подобались виконавці, які могли наповнити форму…». Театральна бесіда. 1998. № 2. С. 31.
Паламарчук О. Музичні вистави Львівських театрів (1776 – 2001). Львів, 2007. 449 с.
Прем’єра до 30 річчя діяльності! Львівський оперний запрошує на вечір одноактних балетів «Любов-чарівниця». Lvivpost.net. 2018. №21(2033), 17 березня. URL : http://www.lvivpost.net/kultura/n/42039 (дата звернення: 22.12.2018).
Сергій Наєнко. Львівська національна опера. URL : https://opera.lviv.ua/personel/sergij-nayenko/ (дата звернення: 21.12.2018) (дата звернення: 21.12.2018).
Станішевський Ю. Балетний театр України : 225 років історії. Київ, 2003. 438 с.
Терещенко А. Львівський театр опери та балету імені Івана Франка: піввіковий твoрчий шлях. Київ : Музична Україна, 1989. 208 с.
Терещук Г. «Любов до опери потрібно виховувати» – французький диригент Григорій Пентелейчук. Радіо Свобода. 2011. 20 грудня. URL : https://www.radiosvoboda.org/a/24428432.html (дата звернення: 18.12.2018).
Чекан Ю. П’ять поглядів на «Цвіт папороті». Moderato.in.ua 2018. 8 січня. URL: https://moderato.in.ua/events/p-yat-poglyadiv-na-tsvit-paporoti.html (дата звернення: 21.12.2018).
Kanarska, H. (2017, December 20) Fern found, but ... Zbruch. Retrieved from https://zbruc.eu/node/74615 [in Ukrainian].
Kanarska, H. (2018, August 16). Serhii Naienko: ironic bow. Zbruch. Retrieved from https://zbruc.eu/node/82350 [in Ukrainian].
Mokrii, R. (2015). Formation of the Lviv State Choreographic School. Visnyk of Lviv University. Series Art Studies, issue 16, part 1, 203–208 [in Ukrainian].
Naienko – luxury to be appreciated. (2001, April 20). Postup - Postup. Retrieved from http://postup.brama.com/010420/60_7_2.html [in Ukrainian].
Naienko, S.(1998). «I always liked the performers who could fill the form ...». Teatralna besida, issue 2, 31 [in Ukrainian].
Palamarchuk, О. (2007). Musical performances of Lviv theaters (1776–2001). Lviv [in Ukrainian].
Premiere to the 30th anniversary of activity! Lviv opera invites to the evening of one-act ballets "Love-witch". (2018, March 17). Lvivpost.net. Retrieved from http://www.lvivpost.net/kultura/n/42039 [in Ukrainian].
Serhii Naienko. (2018). Lviv National Opera. Retrieved from https://opera.lviv.ua/personel/sergij-nayenko/ [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Yu. (2003). The ballet theatre of Ukraine: 225 years of history. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Tereshchenko, A. (1989). The Lviv Opera and Ballet Theater named after Ivan Franko: The half-century creative way. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Tereshchuk, H. (2011, December 20). "The love for the opera must be brought up"- French conductor Hryhorii Penteleichuk. Radio Liberty. Retrieved from https://www.radiosvoboda.org/a/24428432.html [in Ukrainian].
Chekan, Yu. (2018, January 8). Five looks at "Fern Flower". Moderato.in.ua Retrieved from https://moderato.in.ua/events/p-yat-poglyadiv-na-tsvit-paporoti.html [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.