РЕТРОСПЕКТИВНІСТЬ ЯК ПРОЕКТНА ПРАКТИКА ФОРМУВАННЯ АКТУАЛЬНИХ ОБРАЗІВ У СИСТЕМІ МОДИ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177747Ключові слова:
система моди, модний образ, ретроспективність, проектна практика, дизайнерський бренд, модний стандартАнотація
Мета роботи. Основна мета даного дослідження – охарактеризувати ретроспективність як чинник антиглобалізації та індивідуалізації в моді ХХI ст. Також в роботі визначаються спосіб впровадження тенденцій ретроспективності як проектної практики в системі моди кінця ХХ – початку ХХI століть. Методологія дослідження полягає у систематизації та узагальненні теоретичної та фактологічної інформації щодо художньо-проектних методів розробки актуальних модних образів. За основу методологічних принципів характеристики засобів ретроспективності використано літературно-аналітичний та порівняльно-асоціативний методи. Наукова новизна. В роботі обґрунтовано, що розширення сфер впливу і вдосконалення шляхів адаптації ретроспективних елементів в сучасній системі моди сьогодні стає вагомим чинником формування актуальних проектних образів, особливо в контексті кризи споживання. Відповідно, звернення до мотивів культурної спадщини багатьма апологетами споживацького суспільства авторами статті характеризується як пошук індивідуальності та самовираження, сприяючи розвитку ретро- та вінтажних тенденцій в системі моди. Висновки. За результатами проведеного дослідження можна зробити висновок, що дизайнери усвідомлено подають створені ними костюми чи образи як компіляцію окремих елементів, використаних на основі цитування або стилізації. При широкій різноманітності в напрямах проектної діяльності та характерному творчому почерку сучасних Будинків моди, дизайнерських брендів та торгових марок, в роботі наголошується, що епоха використання ретро-елементів та ретро-стилів залишається провідною тенденцією функціонування сучасної системи моди і навряд сприяє формуванню нового неординарного стильового рішення, яке увійде до історії костюма та моди.
Посилання
Lipovetsky, G. The Empire of Fashion; translated by C.P.Princeton. NJ: Princeton University Press, 1994. 174 p.
Pashkevich K.L., Kolosnichenko M.V., Ostapenko N.V. Research of some physical and mechanical characteristics of suiting fabrics for designing the clothes. Vlakna a Textile. 2016. № 1. P. 3 – 8.
Гейл К., Каур. Я. Мода и текстиль: рождение новых тенденций; пер. с англ. Т.О. Ежов; науч.ред. Т.В. Кулахметова. Минск: Гревцов Паблишер, 2009. 240 с.
Гофман А.Б. Новая теория моды и модного поведения. 3-е изд. СПб: Питер, 2004. 208 с.:ил.
Кавамура Ю. Теория и практика создания моды; пер. с англ. А.Н. Поплавская; науч.ред. А.В. Лебсак-Клейманс. Минск: Гревцов Паблишер, 2009. 192 с.
Колосніченко М.В., Зубкова Л.І., Пашкевич К.Л., Остапенко Н.В., Васильєва І.В., Колосніченко О.В. Ергономіка і дизайн. Проектування сучасних видів одягу: Навчальний посібник. К.: ПП «НВЦ «Профі», 2014. 386 с.
Линч А., Штраус М.Д. Изменения в моде: причины и следствия; пер. с англ. А.М. Гольдина; науч.ред. А.В. Лебсак-Клейманс. Минск: Гревцов Паблишер, 2009. 280 с.
Малинська А.М., Пашкевич К.Л., Смирнова М.Р., Колосніченко О.В. Розробка колекцій одягу: Навчальний посібник. Київ: ПП НВЦ «Профі», 2014. – 140 с.
Масленцева Н. Ю. Мода как предмет социокультурного анализа. Прага: Издательство «Vedecko vydavatelske centrum Sociosfera-CZ s. r. о.», 2014. №2. 172 c.
Ніколаєва Т.В. Тектоніка формоутворення костюма: Навчальний посібник. - 3-тє вид., доп. К. : Арістей, 2011. 340 с.
Пашкевич К.Л. Теоретичні основи дизайну одягу на засадах тектонічного підходу: автореф. дис. … д-ра техн. наук: спец. 05.01.03 «Технічна естетика» Київ, 2017. 45 с.
Уайт Н., Гриффитс Йе. Fashion-бизнес: теория, практика, феномен; пер. с англ. А.Н. Поплавская. Минск: Гревцов Паблишер, 2008. 272 с.
Чуприна Н.В. Принципы формирования и реализации модных тенденций в индустрии моды. Известия ВУЗов. Технология текстильной промышленности. 2018. № 1 (373). С. 123 – 127
Чупріна Н.В., Охріменко Є.А. Розвиток тенденцій ретроспективності індустрії моди кінця ХХ – початку ХХІ століть. Вісник КНУТД. 2015. № 3. С. 282 - 290.
Lipovetsky, G. (1994). The Empire of Fashion. NJ: Princeton University Press [in English].
Pashkevich, K.L., Kolosnichenko, M.V. & Ostapenko, N.V. (2016). Research of some physical and mechanical characteristics of suiting fabrics for designing the clothes. Vlákna a textil - Fibers and textiles, 1, 3 – 8 [in English].
Gale, K. & Kaur, J. (2009). Fashion and Textiles: an Overview. Minsk: Grevcov Publisher [in Russian].
Gofman, A.B. (2004). The New Theory of Fashion and Fashion Mutuality. SPb: Piter [in Russian].
Kawamura Yu. (2009). Teoriya i praktika sozdaniya mody [Theory and practice of fashion creation]. Minsk [in Russian].
Kolosnichenko, M.V., Zubkova, L.I., Pashkevych, K.L., N.V. Ostapenko, Vasyl'yeva, I.V. (2014). Erhonomika i dyzayn. Proektuvannya suchasnykh vydiv odyahu: Navchal'nyy posibnyk [Ergonomics and design. Designing modern types of clothing]. Kyiv: PP NVTs Profi [in Ukrainian].
Lynch A. & Mitchell D. Strauss (2009). Izmeneniya v mode: prichiny i sledstviya [Changing Fashion: a Critical Introduction to Trend Analysis and Meaning]. Minsk: Grevcov Publisher [in Russian].
Malyns'ka, A.M., Pashkevych, K.L., Smyrnova, M.R. & Kolosnichenko, O.V. (2014). Rozrobka kolektsiy odyahu [Clothing collection development]. Kyiv: PP NVTs Profi [in Ukrainian].
Maslentseva N. Yu. (2014). Fashion as a subjact of socio-cultural analysis. Praga: Izdatel'stvo «Vedecko vydavatelske centrum Sociosfera-CZ s. r. o.». [in Chech]
Nikolayeva, T. (2011). Tektonika formoutvorennya kostyuma [Tectonics of shaping suit]. Kyiv [in Ukrainian].
Pashkevych, K.L. (2017). Teoretychni osnovy dyzaynu odyahu na zasadakh tektonichnoho pidkhodu [Theoretical foundations of clothes design on the basis of a tectonic approach]. Extended abstract of Doctore’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
White, N. & Griffiths, I. (2008). The Fashion business: theory, practice, image. Minsk: Grevcov Publisher [in Russian].
Chuprina N.V. (2018). Printsipyi formirovaniya i realizatsii modnyih tendentsiy v industrii modyi [Principles of Forming and Realization of Fashion Trends in Fashion Industry]. Izvestiya VUZov. Tehnologiya tekstilnoy promyishlennosti - News of higher Institutes. Technology of textile industry, 1 (373), 123 – 127 [in Russian].
Chuprina N.V.& Okhrimenko E.A. (2015). Development Of The Retrospective Tendencies In Fashion Industry of the End ХХ - Beggining of ХХІ Ages. Visnyk KNUTD - Bulletin of KNUTD, 3, 282 - 290 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.