СЕМІОСФЕРА БІБЛІЙНИХ ОБРАЗІВ: ФУНКЦІОНУВАННЯ В КУЛЬТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191285Анотація
Мета статті – дослідження сутності функціонування «мандрівних» біблійних образів у культурі та розк- риття ретрансльованих смислів, семантичне ядро яких експлікується на основі наративів Святого Письма, а та- кож попередніх культурних топосів. Методологія дослідження полягає у використанні структурно-семіотичного методу, що дозволяє інтерпретувати семантичні значення окремих біблійних образів та пояснити стратегії їхнього функціонування у культурі. Наукова новизна полягає в дослідженні функціонування біблійних образів у контину- умі світової культури, зокрема на прикладі семіосфери постаті святого євангеліста Марка, присутнього у культур- них текстах як християнського Сходу, так і Заходу. Проаналізовано функціонування цього християнського образу не тільки у традиційній сакральній культурі (іконографії, музиці), що простежується протягом історії, але й у су- часній популярній культурі. Висновки. Універсальні за своїми смислами біблійні образи функціонують у контексті міжтекстових зв‘язків – у різних видах мистецтва, національних культурах, конфесійних спільнотах протягом три- валого хронологічного виміру, включно із сучасністю. Образ євангеліста Марка демонструє, як внутрішній смис- ловий потенціал цього святого «мандрує» та реінтерпретується, представляючи глибокі смисли євангельського наративу, що постає як семантичне ядро. Розлогі референції семіосфери образу святого Марка створюють скла- дне переплетення «текстів у текстах», впорядкована інтерпретація якого уможливлює осмислене сприйняття.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.