АРТ-РИНКИ ТА АРТ-ПРОДУКТИ У СТРУКТУРІ МАРКЕТИНГУ МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220096Ключові слова:
арт-ринок, арт-продукт, маркетинг мистецтва, оцінка творів мистецтва.Анотація
Мета роботи. Дослідження сучасних арт-ринків та аналіз проблеми створення та реалізації арт-продуктів з використанням маркетингових технологій у сфері мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні емпіричного, компаративного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дає можливість розкрити та піддати аналізу певні (притаманні лише ринку мистецтва) маркетингові технології на сучасному ринку образотворчого мистецтва з урахуванням специфіки та змісту арт-продукту. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про структуру маркетингу мистецтва. У статті проаналізовано важливу проблему, що пов’язана з впровадженням маркетингових технологій у сфері мистецтва, адже ця сфера суттєво відрізняється специфічними структурами та змістом арт-ринків та арт-продуктів. Розглядається специфіка арт-ринків, основні їх відмінності від ринків класичних товарів та послуг, терміни та причини виникнення арт-ринків, основні їх переваги та недоліки. До того ж детально розкрито особливості продуктів мистецтва, які у процесі маркетингу виступають як початкова ланка щодо просування мистецького товару на ринку. Подібний арт-продукт має символічну та комерційну складові. У статті також досліджено проблему оцінювання арт-продуктів. Висновки. Арт-ринки мають усі основні ознаки класичних ринків, проте відрізняються своїми особливостями, що пов’язані з унікальністю арт-продуктів. Ринку мистецтва притаманна унікальна специфіка попиту й пропозиції, ціноутворення, в наслідку чого економічні закони та стереотипи на арт-ринку потребують відповідної адаптації. Художні продукти на арт-ринках є об’єктами, цінність яких виявляється з їхньої сутності, вони можуть бути початковою ланкою щодо просування товару на ринку та здійснювати «пошук» споживача. Мистецький продукт має символічну складову та комерційну складову й може принести значний прибуток своєму власнику. Маркетингові технології використовуються також для коректної та компетентної оцінки продукту мистецтва.
Посилання
Kolber, F. i dr. (2004). Marketing culture and art : Trans. from English. SPb. : Publisher Vasin A. I. [in Russian].
KHangel'dieva, I. G. (2012). The specifics of art marketing : key features. Sociology of power, 3, 117-127 [in Russian].
Platonov, B. O. (2016). Collections of cultural values : a course of lectures. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Dossi, P. (2017). Sales! Art and money. SPb. : Limbus Press, K.Tublina Publishing House [in Russian].
Gol'man, I. А. (2013). Art as a commodity: paradoxes and laws. Problems of philology, cultural studies and art history, 2, 205-212 [in Russian].
Аkimov, D. I. (2010). Social marketing and social sphere Society : monograph. Kh. : KhNU named after VN Karazin [in Russian].
Poltorak, V. A. (2014). Marketing Research : Teaching Means 3rd form. K. : «Center for Educational Literature» [in Ukrainian].
Puzynya, I. , Loktionov, A. , Mikhlin, A. Issues of cultural value assessment. Retrieved from : http://www.gzo-pb.ru/userfiles/filebrowser/publikacii/Imush_ otnoshenie)_ kulturnye_cennosty (% E2% 84% 963_2012).pdf [in Russian].
Rice, E. (2007). Flourishing PR and the decline of advertising : Trans. from English [in Russian].
Barabanov, E. Art on the market or art market : Retrieved from : http://xz.gif.ru/numbers/46/synok/[in Russian].
Abankina, T. Social marketing : approaches and strategies. Copitight Foundation for the Development of Communication in Northern Cities “60 Parallel”. Retrieved from : http://journal.60parallel.org/ru/journal/2003/3/102005, 6. [in Russian].
Dimshchits, E. (2007). Save money in canvases. Fine Art, 1, 26-33 [in Ukrainian].
Indutny, V. V. (2014). Markets of Cultural Values : A Comparative Analysis. К. : NAKKKIM Bulletin. 1, 19-27 [in Ukrainian].
Platonov, B. O. (2013). Fundamentals of valuation activity : Textbook. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Kapy`tansky`j, A. Y`.Cultural values. Legal protection of cultural heritage. Retrieved from :http://ipa-navskiev.ua/images/docks/pravovaya_zaschita.docx [in Russian].
Kotler, F. All tickets are sold. (2004). Performing arts marketing strategy. M. : Classic-XXI [in Russian].
Fedotova, A.V. Marketing in the field of artistic culture. (2016). Society. Wednesday. Development, 1, 60-64 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.