АРТ-РИНКИ ТА АРТ-ПРОДУКТИ У СТРУКТУРІ МАРКЕТИНГУ МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220096Ключові слова:
арт-ринок, арт-продукт, маркетинг мистецтва, оцінка творів мистецтва.Анотація
Мета роботи. Дослідження сучасних арт-ринків та аналіз проблеми створення та реалізації арт-продуктів з використанням маркетингових технологій у сфері мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні емпіричного, компаративного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дає можливість розкрити та піддати аналізу певні (притаманні лише ринку мистецтва) маркетингові технології на сучасному ринку образотворчого мистецтва з урахуванням специфіки та змісту арт-продукту. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про структуру маркетингу мистецтва. У статті проаналізовано важливу проблему, що пов’язана з впровадженням маркетингових технологій у сфері мистецтва, адже ця сфера суттєво відрізняється специфічними структурами та змістом арт-ринків та арт-продуктів. Розглядається специфіка арт-ринків, основні їх відмінності від ринків класичних товарів та послуг, терміни та причини виникнення арт-ринків, основні їх переваги та недоліки. До того ж детально розкрито особливості продуктів мистецтва, які у процесі маркетингу виступають як початкова ланка щодо просування мистецького товару на ринку. Подібний арт-продукт має символічну та комерційну складові. У статті також досліджено проблему оцінювання арт-продуктів. Висновки. Арт-ринки мають усі основні ознаки класичних ринків, проте відрізняються своїми особливостями, що пов’язані з унікальністю арт-продуктів. Ринку мистецтва притаманна унікальна специфіка попиту й пропозиції, ціноутворення, в наслідку чого економічні закони та стереотипи на арт-ринку потребують відповідної адаптації. Художні продукти на арт-ринках є об’єктами, цінність яких виявляється з їхньої сутності, вони можуть бути початковою ланкою щодо просування товару на ринку та здійснювати «пошук» споживача. Мистецький продукт має символічну складову та комерційну складову й може принести значний прибуток своєму власнику. Маркетингові технології використовуються також для коректної та компетентної оцінки продукту мистецтва.
Посилання
Kolber, F. i dr. (2004). Marketing culture and art : Trans. from English. SPb. : Publisher Vasin A. I. [in Russian].
KHangel'dieva, I. G. (2012). The specifics of art marketing : key features. Sociology of power, 3, 117-127 [in Russian].
Platonov, B. O. (2016). Collections of cultural values : a course of lectures. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Dossi, P. (2017). Sales! Art and money. SPb. : Limbus Press, K.Tublina Publishing House [in Russian].
Gol'man, I. А. (2013). Art as a commodity: paradoxes and laws. Problems of philology, cultural studies and art history, 2, 205-212 [in Russian].
Аkimov, D. I. (2010). Social marketing and social sphere Society : monograph. Kh. : KhNU named after VN Karazin [in Russian].
Poltorak, V. A. (2014). Marketing Research : Teaching Means 3rd form. K. : «Center for Educational Literature» [in Ukrainian].
Puzynya, I. , Loktionov, A. , Mikhlin, A. Issues of cultural value assessment. Retrieved from : http://www.gzo-pb.ru/userfiles/filebrowser/publikacii/Imush_ otnoshenie)_ kulturnye_cennosty (% E2% 84% 963_2012).pdf [in Russian].
Rice, E. (2007). Flourishing PR and the decline of advertising : Trans. from English [in Russian].
Barabanov, E. Art on the market or art market : Retrieved from : http://xz.gif.ru/numbers/46/synok/[in Russian].
Abankina, T. Social marketing : approaches and strategies. Copitight Foundation for the Development of Communication in Northern Cities “60 Parallel”. Retrieved from : http://journal.60parallel.org/ru/journal/2003/3/102005, 6. [in Russian].
Dimshchits, E. (2007). Save money in canvases. Fine Art, 1, 26-33 [in Ukrainian].
Indutny, V. V. (2014). Markets of Cultural Values : A Comparative Analysis. К. : NAKKKIM Bulletin. 1, 19-27 [in Ukrainian].
Platonov, B. O. (2013). Fundamentals of valuation activity : Textbook. K. : NAKKKIM [in Ukrainian].
Kapy`tansky`j, A. Y`.Cultural values. Legal protection of cultural heritage. Retrieved from :http://ipa-navskiev.ua/images/docks/pravovaya_zaschita.docx [in Russian].
Kotler, F. All tickets are sold. (2004). Performing arts marketing strategy. M. : Classic-XXI [in Russian].
Fedotova, A.V. Marketing in the field of artistic culture. (2016). Society. Wednesday. Development, 1, 60-64 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.