ПРОФЕСІЙНІ ПЕРЕДУМОВИ РЕФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОГО БАЛЕТУ ТА ВИНИКНЕННЯ НОВИХ НАПРЯМКІВ ТЕАТРАЛЬНОГО ТАНЦЮ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.

Автор(и)

  • Maryna Pogrebnyak

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220120

Ключові слова:

театральний танець, класичний балет, «система виразності», «система рухомої пластики», французько-італійська школа класичного танцю, грецьке античне хореографічне мистецтво, криза академічного балету.

Анотація

Метою дослідження є виявлення та систематизація професійних передумов реформування академічного балету та виникнення нових стильових напрямів театрального танцю на початку ХХ ст. Методологія дослідження ґрунтується на використанні історико-порівняльного, культурологічного, мистецтвознавчого методів для виявлення причин кризових явищ в академічному балеті на рубежі ХІХ-ХХ століть. Наукова новизна полягає у виявленні комплексу та змісту причин кризи класичного балету на рубежі ХІХ-ХХ ст. та чинників, що сприяли його реформуванню. Висновки. Однією з найважливіших професійних передумов виникнення нових стильових напрямів театрального танцю стала криза європейського академічного балету на початку ХХ ст. Чинниками, що створили професійні передумови реформування класичного балету і сприяли виникненню нових напрямів театрального танцю, стали: теоретичні ідеї «дієвого» театрального танцю Ж. Новерра і практичні дослідження у галузі «безумовного руху» Ф. Дельсарта; окремі експерименти та цілеспрямовані дослідження у галузі нової композиції театрального танцю балетмейстерів початку ХХ ст.; переорієнтація музичного мислення наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст.; вплив ідей художників об’єднання «Світ мистецтва» на формування у балетмейстерів нового розуміння композиції театрального танцю.

Посилання

Delsart, Fransua (1998) Human expressiveness system. Kyiv: SDE «Black cat» [in Ukrainian].

Dobrovol'skaya H.N. «Ardourbird» and «Parsley» by I.F. Stravinsky [comp. H.N. Dobrovol’skaya] (1963). Leningrad: State musical publishing [in USSR].

Jaques-Dalcroze, E. (1998) The nature and value of the rhythmic movement. The technique of «moving» plastics. Kyiv: SDE «Blac cat» [in Ukrainian].

Jaques-Dalcroze, E. (1912) Rhythm and its educational significance for life and for art. Six lectures. Moskow: Theatre and art [in Russian].

Noverre, J. (1965) Letters about dance and ballets. Leningrad-Moskow: Iskusstvo [in USSR].

Pogrebnyak, M.M. (2009) Modern Dance XX-th Culture of Art. Extended abstrskt of candidate's thesis. Kyiv: KNUofCandA [in Ukrainian].

Sarabyanov, D.V. (1989) Modern style. The origins. History. Problems Moskow: Iskusstvo [in USSR].

Svetlov, V. (1911) Modern Ballet. S. – Petersburg: Golik and Wilborg [in Rassian].

Dances, ballets. Their history and place among the fine arts (1886). St.-Peterburg: edition of A.S. Suvorin [in Russian].

Dances, its history and development from ancient times till nowadays (1902) [G. Vuilye]. St.-Peterburg: edition of A.S. Suvorin [in Russian].

Fokin, M.M. (1962) Against the stream. Memories of choreographer. Articles. Letters. Yu. Slonymsky (Ed.). Leningrad-Moskow: Art [in USSR].

Chepalov, O.I. (2008) Choreographic Theatre of Western Europe of the XX century. Kharkiv: KSAofC [in Ukrainian].

Chernova, N. (1993) Eyewitness Notes. Theatre, 5, 101–112 [in Russian].

Sharikov, D.I. (2008) Modern choreography, as a phenomenon of artistic culture of the XX century: Candidate's thesis. Kyiv: KNUofCandA [in Ukrainian].

Anderson, J. (1992) Ballet. Modern dance. A concise history. New Jersey: Princeton Book Company, Publishers. [in USA].

Benes, S. (1980) Terpsichore in Sneakers. Post-Modern Dance. Boston: Houghton Mifflin [in USA].

Hutchinson Guest, A. (1987) Shawn’s Fundamentals of Dance. Durham: Puke University Press Durham [in England].

International dictionary of modern dance (1998). Detroit ect.: St. James press [in USA]

Maletic, V. (1987) Body-Space-Expression. The development of Rudolf Laban’s Movement and Dance Concepts. Berlin, New York, Amsterdam: Mouton de Gruyter [in Germany, USA, Netherlands].

Merce Cunningham: dancing in space and time: essays 1944-1992 / by Jack Anderson, Richard Kostelanets (Ed.) (1992). Chicago: Chicago Review Press Incorporated [in USA].

Partsch-Bergsohn, I. (1994) Modern dance in Germany and the United States. Crasscurrents and Influences. Harwood: Harwood Academic Publishers [in Britain].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Хореографія