ПРОФЕСІЙНІ ПЕРЕДУМОВИ РЕФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОГО БАЛЕТУ ТА ВИНИКНЕННЯ НОВИХ НАПРЯМКІВ ТЕАТРАЛЬНОГО ТАНЦЮ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220120Ключові слова:
театральний танець, класичний балет, «система виразності», «система рухомої пластики», французько-італійська школа класичного танцю, грецьке античне хореографічне мистецтво, криза академічного балету.Анотація
Метою дослідження є виявлення та систематизація професійних передумов реформування академічного балету та виникнення нових стильових напрямів театрального танцю на початку ХХ ст. Методологія дослідження ґрунтується на використанні історико-порівняльного, культурологічного, мистецтвознавчого методів для виявлення причин кризових явищ в академічному балеті на рубежі ХІХ-ХХ століть. Наукова новизна полягає у виявленні комплексу та змісту причин кризи класичного балету на рубежі ХІХ-ХХ ст. та чинників, що сприяли його реформуванню. Висновки. Однією з найважливіших професійних передумов виникнення нових стильових напрямів театрального танцю стала криза європейського академічного балету на початку ХХ ст. Чинниками, що створили професійні передумови реформування класичного балету і сприяли виникненню нових напрямів театрального танцю, стали: теоретичні ідеї «дієвого» театрального танцю Ж. Новерра і практичні дослідження у галузі «безумовного руху» Ф. Дельсарта; окремі експерименти та цілеспрямовані дослідження у галузі нової композиції театрального танцю балетмейстерів початку ХХ ст.; переорієнтація музичного мислення наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст.; вплив ідей художників об’єднання «Світ мистецтва» на формування у балетмейстерів нового розуміння композиції театрального танцю.
Посилання
Delsart, Fransua (1998) Human expressiveness system. Kyiv: SDE «Black cat» [in Ukrainian].
Dobrovol'skaya H.N. «Ardourbird» and «Parsley» by I.F. Stravinsky [comp. H.N. Dobrovol’skaya] (1963). Leningrad: State musical publishing [in USSR].
Jaques-Dalcroze, E. (1998) The nature and value of the rhythmic movement. The technique of «moving» plastics. Kyiv: SDE «Blac cat» [in Ukrainian].
Jaques-Dalcroze, E. (1912) Rhythm and its educational significance for life and for art. Six lectures. Moskow: Theatre and art [in Russian].
Noverre, J. (1965) Letters about dance and ballets. Leningrad-Moskow: Iskusstvo [in USSR].
Pogrebnyak, M.M. (2009) Modern Dance XX-th Culture of Art. Extended abstrskt of candidate's thesis. Kyiv: KNUofCandA [in Ukrainian].
Sarabyanov, D.V. (1989) Modern style. The origins. History. Problems Moskow: Iskusstvo [in USSR].
Svetlov, V. (1911) Modern Ballet. S. – Petersburg: Golik and Wilborg [in Rassian].
Dances, ballets. Their history and place among the fine arts (1886). St.-Peterburg: edition of A.S. Suvorin [in Russian].
Dances, its history and development from ancient times till nowadays (1902) [G. Vuilye]. St.-Peterburg: edition of A.S. Suvorin [in Russian].
Fokin, M.M. (1962) Against the stream. Memories of choreographer. Articles. Letters. Yu. Slonymsky (Ed.). Leningrad-Moskow: Art [in USSR].
Chepalov, O.I. (2008) Choreographic Theatre of Western Europe of the XX century. Kharkiv: KSAofC [in Ukrainian].
Chernova, N. (1993) Eyewitness Notes. Theatre, 5, 101–112 [in Russian].
Sharikov, D.I. (2008) Modern choreography, as a phenomenon of artistic culture of the XX century: Candidate's thesis. Kyiv: KNUofCandA [in Ukrainian].
Anderson, J. (1992) Ballet. Modern dance. A concise history. New Jersey: Princeton Book Company, Publishers. [in USA].
Benes, S. (1980) Terpsichore in Sneakers. Post-Modern Dance. Boston: Houghton Mifflin [in USA].
Hutchinson Guest, A. (1987) Shawn’s Fundamentals of Dance. Durham: Puke University Press Durham [in England].
International dictionary of modern dance (1998). Detroit ect.: St. James press [in USA]
Maletic, V. (1987) Body-Space-Expression. The development of Rudolf Laban’s Movement and Dance Concepts. Berlin, New York, Amsterdam: Mouton de Gruyter [in Germany, USA, Netherlands].
Merce Cunningham: dancing in space and time: essays 1944-1992 / by Jack Anderson, Richard Kostelanets (Ed.) (1992). Chicago: Chicago Review Press Incorporated [in USA].
Partsch-Bergsohn, I. (1994) Modern dance in Germany and the United States. Crasscurrents and Influences. Harwood: Harwood Academic Publishers [in Britain].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.