Специфіка тілесних ідентифікаційних практик у соціальних мережах: вітчизняний вимір

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262205

Анотація

Метою роботи є визначення особливостей формування тілесних ідентифікаційних практик у соціальних мережах на основі вітчизняного досвіду. Методологія дослідження ґрунтується на використанні аксіологічного, компаративного аналізу, герменевтичної інтерпретації та структурно-функціонального методу. Зазначений методологічний інструментарій дозволяє з’ясувати вплив культури споживання на ґенезу та специфіку репрезентацій ідентифікаційних практик у соціальних мережах. Наукова новизна полягає у здійсненні теоретичного аналізу, по-перше, морфози тілесних ідентифікаційних практик у соціальних мережах, по-друге, тілесних девіацій в контексті зіставлення Я/Інший, по-третє, актуальних напрямів конструювання тілесних практик, які ґрунтуються на прийнятті власного тіла незалежно від будь-яких ознак, особливостей, канонів краси, пропагованих масовою культурою. Висновки. Динаміка змін тілесних ідентифікаційних практик у соціальних мережах пов’язана з процесами глобалізації, постійним пришвидшенням «пульсу масової культури», комерціалізацією цінностей та втечею суспільства у віртуальний світ. Трансляція тіла у соціальних мережах зазнає впливу культури споживання, стереотипів, образів та еталонів, які популяризують масмедіа. Альтернативним напрямом тілесних ідентифікаційних практик є відмова від пропагованих масовою культурою тілесних канонів та фокусування на внутрішньому світі особистості.

Ключові слова: соціальні мережі, тілесні ідентифікаційні практики, образи, стереотипи, культура споживання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-04

Номер

Розділ

Культурологія