Колекція творів художника Георгія Чернявського (1924–1981) в зібранні Дніпровського художнього музею
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2024.327898Анотація
Мета статті полягає в аналізі та систематизації колекції мистецьких творів представника радянської реалістичної школи живопису, народного художника України Георгія Георгійовича Чернявського (1924–1981) з фондів Дніпровського художнього музею, презентації пейзажного жанру як ключового у творчості митця. Методологія дослідження заснована на застосуванні системного підходу в поєднанні таких загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, як аналітичний, історико-хронологічний, систематизації та узагальнення, що дало можливість ґрунтовно розглянути означену проблематику та отримати аргументовані висновки. Наукова новизна полягає в комплексному підході до аналізу та узагальнення низки питань щодо наповнення та змісту зібрання творів художника Георгія Чернявського, яке є важливою складовою фондової збірки Дніпровського художнього музею та є найбільшою колекцією робіт мистця з тих, що належать до державної частини Музейного фонду України. Висновки. За результатами наукової розвідки встановлено кількісний та жанрово-тематичний склад зібрання творів Г. Г. Чернявського з колекції Дніпровського художнього музею, яка станом на 1 березня 2025 року нараховує 75 одиниць основного фонду, хронологічно охоплює 26 років – більшу частину творчого шляху митця (з 1954 до 1980 р.), а отже, надає дослідникам змогу сформувати достатньо цілісне уявлення про мистецькі вподобання майстра. Продемонстровано, що пейзаж – ключовий жанр у творчості художника. Пейзажний жанр у роботах Георгія Чернявського з колекції Дніпровського художнього музею репрезентовано в декількох типах та різновидах, що дало змогу класифікувати краєвиди за тематикою та сюжетним наповненням, виокремивши найчисленніші групи.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.