Педагогічний потенціал міждисциплінарної взаємодії в диригентській підготовці майбутніх фахівців мистецької освіти

Автор(и)

  • Олена Мальцева
  • Людмила Данильченко
  • Людмила Дiте

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339043

Ключові слова:

диригентська підготовка, мистецька освіта, міждисциплінарна взаємодія, професійна компетентність, модульна структура

Анотація

Мета роботи. Метою наукового дослідження є комплексне теоретичне обґрунтування та практичне висвітлення педагогічного потенціалу міждисциплінарної взаємодії у процесі диригентської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах сучасної мистецької освіти. Дослідження спрямоване на створення ефективної моделі модульної організації фахової підготовки, що інтегрує виконавський, освітньо-управлінський, цифровий та комунікативно-культурологічний компоненти як інструменти формування професійної компетентності майбутнього вчителя. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять системний, діяльнісний, компетентнісний і міждисциплінарний підходи. Застосовано методи аналізу наукових джерел, порівняльно-педагогічного аналізу, педагогічного моделювання, узагальнення емпіричних даних та структурно-функціонального аналізу освітніх програм. Такий комплекс методів дозволив здійснити оцінку ефективності міждисциплінарного впливу на фахову підготовку здобувачів мистецької освіти. Наукова новизна. Уперше представлено модель диригентської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на основі чотирьох інтегративних модулів, кожен із яких структуровано відповідно до визначених професійних компетентностей і забезпечений критеріями їх формувального оцінювання. Запропоновано оновлений підхід до структурування освітнього змісту, який забезпечує міждисциплінарну взаємодію на рівні змісту, форм і методів навчання. Обґрунтовано значущість застосування цифрових технологій, а також проєктної діяльності як невід’ємних складників сучасної музично-педагогічної освіти. Висновки. Результати дослідження засвідчують, що впровадження міждисциплінарного підходу в диригентську підготовку позитивно впливає на формування цілісного професійного мислення, розвиток виконавських і комунікативних навичок, готовність до реалізації музично-педагогічної діяльності в інноваційному освітньому середовищі. Модель, представлена у роботі, може бути застосована при оновленні навчальних планів і програм закладів фахової передвищої та вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців мистецького напрямку.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Номер

Розділ

Музичне мистецтво