Педагогічний потенціал міждисциплінарної взаємодії в диригентській підготовці майбутніх фахівців мистецької освіти
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339043Ключові слова:
диригентська підготовка, мистецька освіта, міждисциплінарна взаємодія, професійна компетентність, модульна структураАнотація
Мета роботи. Метою наукового дослідження є комплексне теоретичне обґрунтування та практичне висвітлення педагогічного потенціалу міждисциплінарної взаємодії у процесі диригентської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах сучасної мистецької освіти. Дослідження спрямоване на створення ефективної моделі модульної організації фахової підготовки, що інтегрує виконавський, освітньо-управлінський, цифровий та комунікативно-культурологічний компоненти як інструменти формування професійної компетентності майбутнього вчителя. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять системний, діяльнісний, компетентнісний і міждисциплінарний підходи. Застосовано методи аналізу наукових джерел, порівняльно-педагогічного аналізу, педагогічного моделювання, узагальнення емпіричних даних та структурно-функціонального аналізу освітніх програм. Такий комплекс методів дозволив здійснити оцінку ефективності міждисциплінарного впливу на фахову підготовку здобувачів мистецької освіти. Наукова новизна. Уперше представлено модель диригентської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на основі чотирьох інтегративних модулів, кожен із яких структуровано відповідно до визначених професійних компетентностей і забезпечений критеріями їх формувального оцінювання. Запропоновано оновлений підхід до структурування освітнього змісту, який забезпечує міждисциплінарну взаємодію на рівні змісту, форм і методів навчання. Обґрунтовано значущість застосування цифрових технологій, а також проєктної діяльності як невід’ємних складників сучасної музично-педагогічної освіти. Висновки. Результати дослідження засвідчують, що впровадження міждисциплінарного підходу в диригентську підготовку позитивно впливає на формування цілісного професійного мислення, розвиток виконавських і комунікативних навичок, готовність до реалізації музично-педагогічної діяльності в інноваційному освітньому середовищі. Модель, представлена у роботі, може бути застосована при оновленні навчальних планів і програм закладів фахової передвищої та вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців мистецького напрямку.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.