Ритуальнi стимули формування жанрових типологiй (на прикладi Етюдiв К.Шимановського)

Автор(и)

  • Galina Volkova Наукова бiблiотека Одеської національної музичної академії iм. А.В.Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138966

Ключові слова:

жанр у музиці, жанр етюду, стиль у музиці, ритуал, символізм

Анотація

Мета роботи – виявлення ритуальних стимулів артефактів, розглянутих у контексті музичного ареалу на прикладі Етюдів К. Шимановського. Методологія. Використовується комплексний підхід, що визначається ритуальною основою культурних процесів, які сформовані фольклорною ґенезою та понятійно охоплювані на основі міждисциплінарного принципу відповідно до розробок В. Проппа, В. Топорова, Е. Дюркгейма, а також музикознавчих стильово-компаративних позицій праць Б.Асаф'єва і лінгвізованої філософії історії А.Лосєва. Наукова новизна. Вперше твори К.Шимановського (Етюди ор.3) проаналізовані в жанрово-культурологічному аспекті. Висновки. Народження жанрових типологій у музичній творчості визначено життєво-практичними та ідеально-духовними потребами, які своєю появою символізують культурний екстремалізм закріплення стереотипізацією вираження того, що проявилося в одиничності смислового відкриття. Жанр етюду виділив у музичній історії стереотип "тренінгу подвигу професійного служіння", який у випадку Етюдів К. Шимановського розуміється як "тренінг модернізації" національної свідомості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення