СКЛАДО-ФАКТУРНА ОРГАНІЗАЦІЯ ЯК ДОМІНАНТНА ОЗНАКА ФОРТЕПІАННОГО СТИЛЮ В. БІБІКА (на прикладі жанру фортепіанної сонати)

Автор(и)

  • Yuriy Novikov Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки, доцент кафедри "Фортепіано”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138978

Ключові слова:

фактура, жанр, композитор, соната, стиль, засоби виразності, форма, інтервал, співзвуччя, гармонія

Анотація

Дослідження присвячене виявленню специфіки зв’язку гармонії та фактури у фортепіанних сонатах Валентина Бібіка, а саме 4, 5, 6 та 7 сонат. Методологія дослідження полягає у застосуванні системного, порівняльно-типологічного та структурно-функціонального підходів загальнонаукової методологічної бази, що даєможливість піддати кореляційному аналізу складо-фактурну організацію фортепіанних сонат В. Бібіка. Науко- ва новизна роботи полягає в означені характерологічних рис інструментального (фортепіанного) мовлення компо- зитора, а також у розширенні концертного й навчально-педагогічного спектрів сучасного фортепіанного мистецтва. Особливу цінність роботи представляє увага до сучасних творів відомого композитора, члена Національної спілки композиторів України – Валентина Бібіка. Висновки. Дослідження показало, що у палітрі гармонічних засобів В.Бібіка присутні майже всі сформовані в музичній практиці типи вертикалей – від інтервалу до багатозвучного комплексу. Вибір різновидів цих вертикалей має індивідуально-стильовий характер.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення