НЕОСИМВОЛІЗМ МУЗИКИ ХХІ СТОРІЧЧЯ ТА ВИКОНАВСЬКЕ МУЗИКОЗНАВСТВО

Автор(и)

  • Оlena Markova Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147401

Ключові слова:

неосимволізм, символізм, виконавське музикознавство, стиль в музиці, постмодерн/поставангард, пост-постмодерн/пост-поставангард.

Анотація

Мета дослідження – виявити органіку символістського насичення музичного мислення початку ХХІ ст., що фіксує розвиток виконавського музикознавства як реакції теорії мистецтва на автономізацію виконавства стосовно авторської композиції в пору пост - поставангарду. Наукова новизна здійсненого музично-історичного огляду полягає в тому, що вперше в українській музичній науці наголощується й аргументається історичним фактажем стильова визначеність епохи постмодерну й пост-постмодерну як неосимволізму, а також визначається сутність неосимволістського мислення як емансипація виконавства й народженого музикознавчого підходу, термінологічно представленого як виконавське музикознавство. Висновком сказаного є: 1)музично-стильова виявленість неосимволістського принципу мислення в музиці кінця ХХ – початку ХХІ століть, що охоплює епоху постмодерну і пост-постмодерну; 2)вихід у неосимволістському художньому просторі на емансипацію виконавства стосовно композиторської творчості зазначеного історичного періоду; 3)визначення виконавського музикознавства, яке, на відміну уявлення про художню цілісність композиторського твору, апелює до цілісності надособистісної виконавської опори на музично уловлювану «ідею часу», закладаючи уявлення про «нову цілісність» музикознавчого аналізу артефактів.

Біографія автора

Оlena Markova, Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової

доктор мистецтвознавства, професор, заслужений працівник культури України, завідувач кафедри теоретичної і прикладної культурології

Посилання

Андросова Д. Мінімалізм в музиці: напрямок і принцип мислення. Автореферат канд.дис. Київ, 2005. 19 c.

Андросова Д.В. Символизм и поликлавирность в фортепианном исполнительстве ХХ в. Монография. Одесса: Астропринт, 2014. 400 с.

Бауэр В., Дюмотц И., Головин С., Энциклопедия символов. Москва: КРОН-ПРЕСС, 2000. 502 с. 2000. 502 c.

Маркова Е. Неоевропоцентризм и неосимволизм начала XXI века / В. Холопова, Л. Канарис, Е. Мар-кова, С. Таранец. Неоевропоцентризм: музыкальная культура на рубеже столетий. Книга 1. Одесса: Астропринт, 2006. С. 76-128.

Маркова Е. Проблемы музыкальной культурологии. Одесса: Астропринт, 2012. 164 с.

Мартынов В. Конец времени композиторов. Москва: Русский путь, 2002. 295 с.

Сим Еунг Бо. Современное искусство игры на русских народно-академических инструментах: совер-шенство и китч. Канд.дисс. 17.00.02. С.-Петербург, 2008. 26 с.

Adler G. Handbuch der Musikgeschichte. Frankfurt a.M.: Verlag-Anstalt., 1924.

Gojowy D. Die versunkene Strassenbahn. Dresden: Dresdener Verl., 2000. 215 S.

Pahlen K. Das neue Opernlexikon. München: Seehamer Verlag, 2000. S. 1023.

Roessler A., Hohl S. Der große Opernführer. Werke, Komponisten, Interpreten, Opernhäuser. Gütterslohn/ München, 2000. – S. 608.

Аndrоsоvа D. (2005) Minimalism in music: a direction and principle of thinking. Abstract diss. D. of art, speciality 17.00.03 - a music art, P.I. Chaikovskij staat music academy. Kiyv[in Ukrainian].

Аndrоsоvа D. (2014) Symbolism and key plural type of soundings in piano performance XX century. Monograph. Оdеssа, Аstrорrint [in Ukrainian]

Bauer V., Duomotz I., Gоlоvin S. (2000) Encyclopedy of Simbols. Мoscow, КRОN-РRЕSS [in Russian]

Маrkоvа Е. (2006) Nеоеuropean centrism and nеоsymbolism of beginning XXI century. V.Holopova, L. Каnаris, Е. Маrkоvа, S. Таrаnеc. Nеоеuropean centrism: musical ciltura on bonder of centurys. Booc 1. Оdеssа, Аstrорrint. P. 76-128. [in Ukrainian].

Маrkоvа Е. (2012) Prоblems of musical culturology. Оdеssа, Аstrорrint [in Ukrainian].

Маrtynov V. (2002) The end of time of composers. Мoscow, Russkij put [in Russian]

Sim Еung Bо. (2008) Modern art of the play on russian is given birth-academic instrument: perfection and ceetch. Abstract diss. D. of art, speciality 17.00.02 - a music art, N. Rimskij-Korsakov staat music academy. S.-Peterburg[in Russian].

Adler G. (1924) Handbuch der Musikgeschichte. Frankfurt a.M.: Verlag-Anstalt [in German].

Gojowy D. (2000) Die versunkene Strassenbahn. Dresden: Dresdener Verl. [in German].

Pahlen K. (2000) Das neue Opernlexikon. München: Seehamer Verlag [in German].

Roessler A., Hohl S. (2000) Der große Opernführer. Werke, Komponisten, Interpreten, Opernhäuser. Gütterslohn/ München [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство