Передсценічні музично-танцювальні жанри та форми епохи Середньовіччя
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147495Ключові слова:
Середньовіччя, музика, танець, літургійна драма, містерія, театралізовані процесії, передсценічні рондальні форми, естампіда, хороводні танці, мореска.Анотація
Мета роботи. У статті розглянуті основні передсценічні музично-танцювальні жанри і форми епохи Середньовіччя, що утворили фундамент для появи в ході подальшого історичного розвитку класичних зразків музичного, танцювального та оперно-театрального мистецтв. Для цілеспрямованого розкриття найбільш важливих тенденцій, характерних для зазначеного періоду, проаналізовано проблему взаємодії музики і танцю в контексті складної панорами світських професійних і синтетичних, перехідних (тих, що передували сценічним) танцювальних та музичних форм. Методологія дослідження складається із сукупності історичного, системного та комплексного методів. Наукова новизна роботи полягає в розширенні розуміння особливостей формування різних жанрів музичного та танцювального мистецтв, а також в обґрунтуванні історичного успадкування середньовічних передсценічних форм, що призводить до витоків становлення, розвитку музичного та оперно-театрального мистецтв. Висновки. Історія розвитку музично-танцювальних жанрів демонструє безсумнівні зв'язки між першими танцювальними дослідами доісторичних часів та передсценічними формами епохи Середньовіччя, що призводять потім, крізь багато століть, до появи в кінці епохи Відродження фундаментальних жанрів музично-сценічного мистецтва.
Посилання
Балашша И. Путеводитель по операм / пер. с венгерского. 2-е испр. изд. Будапешт: Корвина, 1967. Ч. 1. 435 с.
Грубер Р. И. История музыкальной культуры: в 2 т. М.; Л.: Музгиз, 1941. Т. 1: С древнейших времен до конца XVI века. 595 с.
Жаркова В. Десять взглядов на историю западноевропейской музыки. Тайны и желания Homo Musicus. К.: ArtHuss, 2018. Т. 1. 440 с.
Казначеева Т. А. Эволюция методов фиксации танцевальных движений. Музичне мистецтво і куль-тура: Науковий вісник Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової, 2014. Вип. 19. С. 422–432.
Оркезография, или Трактат о танце в форме диалога, с помощью которого каждый может легко изу-чить благородное искусство танца и практиковаться в нем, написанный Туано Арбо, жителем Лангра / пер. П. Райгородского. Музыкальная академия. 1999. №2. С. 119–126.
Сапонов М. Менестрели. Книга о музыке средневековой Европы. М: Классика-XXI, 2006. 400 с.
Танцы, их история и развитие (по изданию Г. Вюилье). С. – Петербург: Типография А. С. Суворина, 1902. 121 с.
Худеков С. Н. Искусство танца: История. Культура. Ритуал. М.: Эксмо, 2010. 544 с.
Karpov V., Syrotynska N. Medieval and contemporaneity world-visual and art parallels. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва: наук. журнал. К.: Міленіум, 2018. № 2. С. 177–182.
Ruini C., Minazzi V. Musica: geistliche und weltliche Musik des Mittelalters. Freiburg; Basel; Wien: Herder, 2011. 280 p.
Balashsha I. (1967). Guide to operas / trans. from Hungarian. 2 nd correction. ed. Budapest: Korvina. Р. 1. [in Russian].
Gruber R. I. (1941). The history of musical culture: in 2 vols. Vol. 1: From ancient times to the end of the XVI century. M.; L.: Muzgiz [in Russian].
Zharkova V. (2018). Ten views on the history of Western music. Secrets and Desires of Homo Musicus. Vol. 1. Kyiv: ArtHuss [in Russian].
Kaznacheieva, T. (2014). Evolution of methods for fixing the dance movements. Music art and culture, 19, 422-432. Odessa: Astroprint [in Russian].
Orkezografiya, or Treatise on dance in the form of a dialogue, through which everyone can easily learn the noble art of dance and practice in it, written by Tuano Arbo, a resident of Langrе / trans. P. Raygorodsky. Musical Academy, 1999, 2. 119-126 [in Russian].
Saponov M. (2006). Minstrels. A book about the music of medieval Europe. Moscow: Klassika-XXI [in Russian].
Dances, their history and development (according to the edition of G. Vyuile). (1902). S. – Peterburg: Tipografiya A. S. Suvorina [in Russian].
Hudekov S. N. (2010). The art of dance: History. Culture. Ritual. Moscow: Eksmo [in Russian].
Karpov V., Syrotynska N. (2018). Medieval and contemporaneity world-visual and art parallels. Bulletin of the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, 2, 177-182 [in English].
Ruini C., Minazzi V. (2011). Musica: geistliche und weltliche Musik des Mittelalters. Freiburg; Basel; Wien: Herder [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.